mehrkhbanner

تغییرات اقلیمی طوفان ها و طوفان ها باعث بدبختی میلیون ها نفر می شوند، زیرا ایان به خشکی وارد ایالات متحده می شود

دو طوفان استوایی به سرعت در پی طوفان فیونا آمدند که باعث سیل مرگبار در دریای کارائیب شد. قوی ترین طوفان ثبت شده در کانادا طوفان Nanmadol باعث تخلیه 9 میلیون نفر در ژاپن شد.

اثر انگشت تغییرات آب و هوایی

سازمان جهانی هواشناسی یادآور شده است انتظار می رود تغییرات اقلیمی باعث افزایش نسبت طوفان های مهم گرمسیری در سراسر جهان شود. و برای افزایش بارندگی های شدید مرتبط با این حوادث.

در همین حال، افزایش سطح دریا و توسعه سواحل نیز تأثیر سیلاب‌های ساحلی را بدتر می‌کند.

سیریل اونوره، مدیر کاهش خطر بلایا و شعبه خدمات عمومی WMO هشدار داد: «تأثیر انسانی و اجتماعی-اقتصادی این طوفان‌ها برای سال‌ها محسوس خواهد بود».

نقشه ای که دمای سطح دریا (SSTs) را نشان می دهد که در 26 سپتامبر توسط ترکیبی از ابزارهای ماهواره ای و اقیانوسی اندازه گیری شده و توسط دانشمندان ناسا پردازش شده است.

نقشه ای که دمای سطح دریا (SSTs) را نشان می دهد که در 26 سپتامبر توسط ترکیبی از ابزارهای ماهواره ای و اقیانوسی اندازه گیری شده و توسط دانشمندان ناسا پردازش شده است.

طوفان ایان

طوفان یان در 27 سپتامبر به عنوان طوفان رده 3 با بادهای پایدار با سرعت 205 کیلومتر در ساعت و تندبادهای شدیدتر که منجر به سیل و رانش گل شد، به کوبا هجوم آورد.

تخمین زده می شود که بیش از سه میلیون نفر تحت تاثیر قرار گرفته انددفتر هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد اعلام کرد.

بر اساس گزارش WMO، رئیس جمهور کوبا، میگل دیاز کانل، گفت که خسارت ناشی از ایان احتمالاً قابل توجه خواهد بود، اگرچه فقط ارزیابی های اولیه انجام شده است.

گزارش فوری از تلفات جانی در دست نیست. اینخسارت شدیدی به زیرساخت‌ها، مسکن، کشاورزی و مخابرات وارد شد و طبق گزارش‌ها، برق در کل کشور قطع شد. پینار دل ریو، استانی که بیشترین آسیب را دیده است، 75 درصد از تولید تنباکوی کشور – یک صادرات کلیدی برای کوبا – و حدود 40 درصد از تولید لوبیا کشور را در خود جای داده است.

فلوریدا در حالت آماده باش بالا

ایان به سرعت در حال تشدید است و اکنون یک طوفان بسیار قوی دسته 4 است (حداکثر بادهای پایدار نزدیک به 155 مایل در ساعت (250 کیلومتر در ساعت) با تندبادهای بالاتر). انتظار می رود این شدت حفظ شود.

ایان اولین طوفانی است که در این فصل به سرزمین اصلی ایالات متحده رسید.

سرویس ملی هواشناسی ایالات متحده نسبت به خسارت فاجعه بار باد در نزدیکی هسته ایان در هنگام حرکت به خشکی و طوفان تهدید کننده زندگی و سیل فاجعه بار هشدار داد.

بر اساس پیش‌بینی‌های کارشناسان، ترکیبی از موج طوفان و جزر و مد باعث می‌شود که مناطق معمولاً خشک نزدیک ساحل به دلیل افزایش آب‌هایی که از خط ساحلی به سمت خشکی حرکت می‌کنند دچار سیل شوند. آب در بدترین مناطق آسیب دیده می تواند به 12 تا 16 فوت (3.5 تا 4.8 متر) برسد.

بارش شدید تا روز پنجشنبه در مرکز و شمال فلوریدا پخش خواهد شد زیرا پیش بینی می شود حرکت رو به جلو آن کاهش یابد. پیش‌بینی می‌شود که ایان در اواخر این هفته و آخر هفته (1 تا 2 اکتبر) به بخش‌هایی از جنوب شرقی ایالات متحده برسد.

سیل فاجعه بار در بخش هایی از فلوریدا مرکزی با سیل قابل توجه در شمال فلوریدا، جنوب شرقی جورجیا و ساحلی کارولینای جنوبی پیش بینی می شود.

ایان به دلیل اندازه، قدرت و قرار گرفتن در خشکی در یک منطقه پرجمعیت و کم ارتفاع، یک تهدید استثنایی است.“، WMO هشدار داده است.

طوفان نورو

در همین حال، در نیمکره شرقی، طوفان نورو، که در فیلیپین به عنوان کاردینگ شناخته می شود، در 25 سپتامبر بخش شمال شرقی فیلیپین را به عنوان یک “ابر طوفان” با بادهای پایدار با سرعت 195 کیلومتر در ساعت (121 مایل در ساعت) پیش از ردیابی در سراسر اصلی، در نوردید. جزیره لوزون در 25 سپتامبر.

بیشتر از دو میلیون نفر در بدترین مناطق آسیب دیده زندگی می کنندبر اساس تجزیه و تحلیل فاجعه، نزدیک به 430000 نفر به طور مستقیم تحت تاثیر قرار گرفتند. با وجود زمان نسبتاً کوتاه برای بسیج، هزاران نفر با موفقیت تخلیه شدند و تلفات جانی را محدود کردند.

طوفان نورو از 26 تا 27 سپتامبر به ویتنام راه یافت و بار دیگر شدت گرفت.

اهمیت هشدارهای اولیه

WMO تأکید کرد که هشدارهای اولیه دقیق و اقدامات اولیه هماهنگ شده است کلیدی برای محدود کردن تلفات در طول رویدادهای شدید آب و هوایی هستند مانند طوفان ایان، فیونا و طوفان نورو.

پروفسور دبیر کل WMO گفت: «بیش از هر زمان دیگری مهم است که ما اقدامات مربوط به سیستم های هشدار اولیه را برای ایجاد انعطاف پذیری در برابر خطرات آب و هوایی فعلی و آینده در جوامع آسیب پذیر افزایش دهیم. پتری تالاس.

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما