در مسابقات قهرمانی PGA، جاستین توماس به دنبال جادوی سال گذشته است

پیتسفورد، نیویورک – پنج سال پیش، زمانی که جاستین توماس به عنوان مدافع عنوان قهرمانی به مسابقات قهرمانی PGA 2018 آمد، او همچنان به عنوان یکی از سه بازیکن برتر بازی در حال حرکت بود و مدتی را به عنوان برترین گلف باز مردان در این بازی سپری کرده بود. جهان.

در آن لحظه گلف الیت به راحتی به سراغش آمد.

توماس 25 ساله و برنده یک قهرمانی بزرگ بود. این هفته، توماس بار دیگر به عنوان مدافع عنوان قهرمانی به مسابقات قهرمانی PGA بازگشت. اما خیلی چیزها الان فرق کردند.

توماس از زمان پیروزی سال گذشته خود در مسابقات قهرمانی PGA در تولسا، اوکلا، بی نظمی های ناهموار و دیوانه کننده ای را که در هر حرفه گلف (آماتور یا حرفه ای) وجود دارد، تحمل کرده است. او به کلوپ کانتری اوک هیل در خارج از روچستر، نیویورک می آید، بدون اینکه در هیچ یک از 20 رویدادی که از زمان کسب دومین پیروزی بزرگ حرفه ای خود در سال 2022 وارد آن شده است، اول شود.

در ماه آوریل، او کات را در مسابقات مسترز که برای او اولین بود، از دست داد. یک ماه قبل از آن، او در مسابقات قهرمانی بازیکنان، رویدادی که دو سال پیش برنده شد، به تساوی 60 رسید.

در 10 تورنمنت امسال، او فقط 2 بار در 10 مسابقه برتر و 5 نتیجه خارج از 20 مسابقه برتر کسب کرده است. و پدربزرگ حرفه ای آموزش PGA بودند و احساساتشان اغلب در زمین گلف به راحتی آشکار می شود.

توماس که همیشه صادق بود، روز دوشنبه اعتراف کرد که بازی او در سال گذشته به قدری ضعیف بوده است که او برای برخی از تورنمنت ها خسته شده بود و در ذهنش می دانست که نمی تواند برنده شود. این احساس برای کسی که زمانی به عنوان بهترین گلف باز روی کره زمین شناخته می شد، چگونه است؟

توماس پاسخ داد: وحشتناک است. “چگونه که من آن را برای چند ماه توصیف کردم این است که هرگز اینقدر دور و در عین حال اینقدر نزدیک احساس نکرده ام. توضیح این موضوع بسیار سخت است، و همچنین تلاش برای رقابت و برنده شدن در یک تورنمنت گلف، راه بسیار سختی است.

اما توماس احساس می کند که ممکن است در هفته های اخیر در حال مبارزه از تاریکی گلف باشد. او در مسابقات قهرمانی ولز فارگو این ماه در تور PGA سه راند کمتر از همدیگر را به ثمر رساند تا با تساوی چهاردهم به پایان برسد. او یک سیستم جدید قرار دادن را یاد گرفته است، که به گفته او پیچیده است، اما خواندن سبزه ها را بسیار ساده کرده است (به نظر می رسد گلف، درست است؟). با این وجود، او پیشرفت را با قرار دادن خود می بیند.

شاید مهمتر از همه، او به سایر گلف بازان اجازه داده است که به او کمک کنند، زیرا مدیریت این ورزش به تنهایی بسیار سخت است.

برای مثال، توماس راند تمرینی 18 سوراخه خود را در روز دوشنبه با مکس هما انجام داد، بازیکنی که اکنون در رتبه ششم جهان قرار دارد، اما زمانی به نظر می رسید که شانس خود را برای گذراندن زندگی به عنوان یک گلف باز کم کرده است – تقریباً در همان زمان توماس. اولین عنوان اصلی خود را کسب کرد.

در سال 2017، هما به دلیل از دست دادن کات در 15 تورنمنت از 17 تورنمنت، امتیازات بازی PGA Tour خود را از دست داد. در اصطلاح گلف، از دست دادن کارت تور نامیده می شود، که روشی مهربانانه برای گفتن است که شما به دلیل بازی های نامرغوب از سطح بالای گلف اخراج شده اید.

سال بعد، هما به طور جادویی برای این تور صلاحیت مجدد کسب کرد، تا حدی با ساختن غیر محتمل پرنده در هر یک از چهار سوراخ آخر خود در یک رویداد گلف تور لیگ کوچک. از آن زمان، هما بیش از 21 میلیون دلار در تور PGA با دو برد از شش پیروزی خود در هشت ماه گذشته کسب کرده است.

روز دوشنبه، در حالی که توماس سعی داشت توضیح دهد که چگونه سعی می کند راه خود را برای بازگشت به بالاترین رده گلف مردانه بجنگد – و چقدر حیاتی است که به جای خرخر کردن، خوشبین بماند – از هما به عنوان مثال استفاده کرد.

توماس گفت: “هیچ کس اینجا در مکان بهتری از مکس هما نیست.” هیچ بازیکن برتر دیگری در جهان وجود ندارد که از نظر داشتن یک کارت تور، از دست دادن کارت تور خود، بازگرداندن آن و سپس تبدیل شدن به یکی از بازیکنان برتر جهان، آنچه را که از سر گذرانده است، داشته باشد.

من قبلاً در مورد آن با او صحبت کرده‌ام، زیرا او مثل این است که هیچ‌کس اینجا واقعاً نمی‌داند که چقدر می‌تواند بد باشد.»

توماس پوزخند زد. او قرار نبود به خود اجازه دهد که نسبت به رکود اخیرش احساس بدی داشته باشد. او همچنان سیزدهمین گلف باز جهان است. یا همانطور که اضافه کرد: «همه چیز نسبی است. و همه چیز به این است که از هر موقعیتی که در آن قرار دارید حداکثر استفاده را ببرید.

“اینگونه است که از آن خلاص می شوید، فقط با بازی کردن راه خود را از آن بیرون می آورید. وقتی می خواهید شوت می زنید و در مواقع نیاز آن ضربات را می زنید و سپس اعتماد به نفس شما دوباره تقویت می شود. نکته بعدی که می دانید این است که حتی به یاد نمی آورید در آن مواقعی که احساس ناراحتی می کردید به چه فکر می کردید.

بوث توماس لبخندی زد. او اکنون در 30 سالگی یک کهنه سرباز است، نه اینکه فقط در 25 سالگی شروع به کار کرده است. او می داند که یک حرفه جیوه را انتخاب کرده است.

توماس گفت: “مثل هر چیز دیگری در گلف، گفتن آن آسان تر از انجام دادن است.”

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما