غذا و مد نیجریه در این مهمانی شام در بروکلین با هم آمدند

در سال 2010، بوسایو اولوپونا به عنوان وکیل امور مالی شرکتی در شهر نیویورک مشغول به کار بود که شروع به ساخت لباس از منسوجات سنتی آفریقا کرد، هم به عنوان یک منبع خلاق و هم به عنوان راهی برای ارتباط با میراث خود. اولوپونا، که در بوستون به دنیا آمد، تا ۱۱ سالگی در ایله‌ایف، شهری در جنوب غربی نیجریه زندگی می‌کرد، زمانی که خانواده‌اش برای شغل پدرش به تدریس دین آفریقایی در دانشگاه کالیفرنیا به دیویس، کالیفرنیا نقل مکان کردند. دیویس در سال 2013، او تصمیم گرفت سرگرمی خود را به یک تجارت تبدیل کند و مجموعه‌ای از لباس‌های دامن کامل، شلوارهای حجیم و تاپ‌های پفی را راه‌اندازی کرد که همگی در کشوری که دوران کودکی‌اش را گذرانده بود، تولید کردند.

اولوپونا، 43 ساله، که به خاطر عشق به ترکیب رنگ های روشن معروف است – تمشک با نارنگی، بادمجان با آبی آسمانی فکر کنید – اولوپونا، 43 ساله، اکنون به شهرهای نیجریه سفر می کند. آبئوکوتا، لاگوس و اوسوگبو چندین بار در سال برای کار با صنعتگران محلی. در طول دهه گذشته، طرح‌های او در افراد مشهوری مانند لوپیتا نیونگو و گوئینت پالترو دیده شده و توسط خرده‌فروشان لوکس از جمله نیمان مارکوس و مودا اپراندی مورد توجه قرار گرفته است. وقتی او در خانه در براونزویل، بروکلین است، اولوپونا در هر فرصتی می پرد و میزبان یک گردهمایی است. او می‌گوید: «نیجریه‌ای‌ها یک مهمانی خوب را دوست دارند.» او خاطرات دوران کودکی والدین و دوستان‌شان را به یاد می‌آورد که با موسیقی جوجو شینا پیترز و کینگ سانی آد، با توری نیجریه‌ای و سرشانه‌ها می‌رقصند. “ما همه چیز را جشن می گیریم.”

در یک عصر دوشنبه سرد در ماه مارس گذشته، اولوپونا دو موقعیت شاد برای نان تست داشت: دهمین سالگرد تاسیس برند مد خود و همچنین جایزه اخیرش از 15 درصد تعهد، یک سازمان غیرانتفاعی که از برندهای متعلق به سیاه پوستان حمایت می کند. او تصمیم گرفت به جای میزبانی در خانه، از دوستان و حامیان شرکتش برای شام در Dept of Culture، رستوران نیجریه ای در Bedford-Stuyvesant که به تازگی به عنوان فینالیست James Beard برای بهترین رستوران جدید انتخاب شده، پذیرایی کند. با غروب خورشید، 15 مهمان – از جمله بازیگران زن آدپرو اودویه و زینب جاه. نمایشنامه نویس تریسی اسکات ویلسون; هنرمند تجسمی Daàpo Reo; و یمی آمو، بنیانگذار مزرعه هیدروپونیک بروکلین، اوکو – برای نمونه از برداشت مبتکرانه سرآشپز آیو بالوگون در مورد غذاهای شمال مرکزی نیجریه حاضر شدند.

قبل از شروع غذا، اولوپونا یک بطری Ogogoro – یا مشروب نخل – را در مرکز میز گذاشت. خرید آن در ایالات متحده تقریبا غیرممکن بود، این سوغاتی از آخرین سفر او به نیجریه بود. در حالی که میهمانان از لیوان های مینیاتوری جرعه جرعه می کشیدند و آهی از سر رضایت می کشیدند، بالوگون کار را با نسخه سوپ فلفل نیجریه ای خود شروع کرد و به جای حلزون های سنتی، از قیچی به عنوان پایه استفاده کرد. بعدی آمد آسارو: فرنی از یام سفید شیرین، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای قرمز، چیلی هابانرو و پیاز که بالوگون به آن میگوی دودی و خرچنگ اضافه کرد. رویداد اصلی غذا یکی دیگر از مواد اولیه آشپزی خانگی نیجریه ای بود: یام کوبیده و سوپ اگوسی. در حالی که این دو معمولاً در غذاهای جداگانه سرو می‌شوند، بالوگون اگوسی (خورشی دانه خربزه، اسفناج، آب مرغ یا گوشت گاو، خرچنگ آسیاب شده، پیاز و فلفل) را روی سیب زمینی کوبیده ریخته و در نتیجه ظرفی به دست می‌آید که به هر دو چنگال نیاز دارد. و یک قاشق (نیجریه ای ها معمولاً این غذا را با دستان خود می خورند، گلوله های کوچک سیب زمینی را جمع می کنند، آنها را با انگشت شست خود فرو می کنند و آنها را با کمی سوپ پر می کنند.) دسر دودو (چنار سرخ شده) با بستنی وانیلی، مورد علاقه دوران کودکی بالوگون.

اولوپونا از دیدن میز پر از بشقاب های مستعمل و دستمال های مچاله شده بعد از غذا خوشحال شد: او می گوید: «به طور کلی، اگر در پایان مهمانی اوضاع خیلی منظم به نظر برسد، نگران می شوم. “من کمی هرج و مرج می خواهم! سینی های غذا خالی، فنجان های خالی همه جا، مردم هذیان از شادی.» طراح و حداقل نیمی از مهمانان که آماده نبودند آن را یک شب بنامند، مهمانی را ادامه دادند و چند بلوک از خیابان نوستراند تا پل، یک بار محله ای که اولوپونا به دلیل احساس “کم حرف زدن، بی ادعا” آن قدردانی می کند، رفتند. . در زیر نکات او برای سرگرمی با استعداد نیجریه آورده شده است.

اولوپونا می‌گوید: «غذای نیجریه‌ای کاملاً کار فشرده است، بنابراین من دوست دارم وقتی در خانه میزبانی می‌کنم، غذا سفارش بدهم». برای گروه‌های بزرگ‌تر، غذای او Divine Flavored، آشپزخانه سیار غذای آفریقایی با پست‌هایی در نیویورک و فیلادلفیا است. برای نوشیدنی به شراب‌های آستور می‌روم. آنها در کمک به شما در تهیه یک لیست شراب خوب در بودجه خود بسیار عالی هستند.”

اولوپونا می گوید: «شرکت مهمترین عنصر است. “من همیشه به شخصیت ها، روابط موجود یا افرادی فکر می کنم که می خواهم ارتباط عمیق تری بین آنها ایجاد کنم.” در بخش فرهنگ، آمو و اودویه بلافاصله تحسین خود را نسبت به کار یکدیگر ابراز کردند، در حالی که ریو با مشاهداتی در مورد سبک های داستان گویی یوروبا، بقیه افراد جدول را شگفت زده کرد.

یک رستوران ممکن است ظروف و ظروف شیشه ای را فراهم کند، اما این مانع از تماس شخصی نیست. اولوپونا میز وزارت فرهنگ را با پارچه‌های نیلی چند طرحی و دستمال‌های زرد روشن از مجموعه خانه‌اش تزیین کرد، که با منوهای کاغذی که برای این مناسبت طراحی کرده بود، مطابقت داشت.

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما