تقویت بزرگ برای کجریوال در مقابل مرکز با گسترش حمایت کنگره از AAP اخبار هند

حزب Aam Aadmi (AAP) حاکم دهلی بر سر مسائل کنترل اداری از جمله انتقال و اعزام افسران گروه A به طور مداوم با مرکز درگیر بوده است. در تقویت AAP، حزب کنگره گفته است که با این حرکت در راجیا سبها مخالفت خواهد کرد. AAP در حال حاضر از لالو یاداو، Rashtriya Janata Dal و Nitish Kumar، Janata Dal United پشتیبانی می کند. در واقع، نیتیش کومار تلاش‌های اتحاد مخالفان را رهبری می‌کند و نقش مهمی در تشویق کنگره برای حمایت از آرمان AAP ایفا کرد.

کنگره از AAP حمایت می کند

کومار که روز یکشنبه با آرویند کجریوال ملاقات کرد و حمایت خود را از AAP علیه فرمان مرکز اعلام کرد، امروز با رئیس کنگره، مالیکارجون خارگ و راهول گاندی برای تقویت وحدت مخالفان دیدار کرد. پس از این جلسه، دبیر کل کنگره (سازمان) KC Venugopal گفت که کنگره از AAP در جلسه موسمی پارلمان در برابر فرمان مرکز در مورد نقل و انتقالات و پست ها در دهلی حمایت خواهد کرد. احزاب مخالف دیگر از جمله کنگره Trinamool به رهبری ماماتا بانرجی، احزاب DMK به رهبری MK استالین و احزاب چپ احتمالاً از AAP در برابر فرمان مرکز حمایت خواهند کرد. اگر احزاب اپوزیسیون متحد شوند تا لایحه پیشنهادی دولت را شکست دهند، این یک تیراندازی برای وحدت مخالفان در آستانه انتخابات 2024 لوک سبها خواهد بود. حمایت حزب کنگره از AAP ممکن است ثابت شود که روابط تیره دو حزب را گرم می کند، زیرا آنها اغلب اوقات در تضاد بوده اند. قابل ذکر است، در حالی که کنگره اکثر احزاب منطقه ای را به مراسم سوگند کارناتاکا دعوت کرده بود، AAP و بهارات راشترا سامیتی از Telangana CM K Chandrashekar Rao تعداد کمی از احزاب بودند که به این رویداد بزرگ دعوت نشده بودند.

دیدار اپوزیسیون به زودی

ونوگوپال همچنین گفت که “اکثریت قریب به اتفاق” احزاب غیر BJP به زودی برای بحث در مورد راه خود ملاقات خواهند کرد. وی گفت: یکی دو روز دیگر مکان و تاریخ برگزاری این نشست اعلام خواهد شد. خارگ پس از دیدار با کومار، در توییتی نوشت: “کشور اکنون متحد خواهد شد. قدرت دموکراسی پیام ماست. راهول گاندی و من امروز در مورد وضعیت سیاسی فعلی با نیتیش کومار، وزیر ارشد بیهار گفتگو کردیم و روند دادن جهت جدید را به پیش بردیم. کشور.” نیتیش کومار اخیراً با چندین رهبر مخالف ملاقات کرده است تا آنها را در یک پلتفرم با کنگره گرد هم بیاورد تا در رای گیری 2024 لوک سبها با BJP مقابله کند.

ردیف حکم چیست؟

AAP و مرکز بر سر کنترل اداری پایتخت ملی با هم اختلاف دارند. در حالی که دیوان عالی اخیراً کنترل خدمات، به استثنای خدمات مربوط به پلیس، نظم عمومی و زمین را به دولت منتخب دهلی سپرد، مرکز حکمی را برای ایجاد یک سازمان خدمات ملکی سرمایه ملی برای نظارت بر انتقال IAS و افسران کادر DANICS و اقدامات انضباطی علیه آنها.

سازمان خدمات ملکی سرمایه ملی چیست؟

سازمان خدمات ملکی سرمایه ملی کمیته ای متشکل از سه عضو خواهد بود که با اکثریت آرا در مورد انتقال، ارسال و سایر موضوعات مرتبط تصمیم گیری خواهد کرد. این اختیار شامل وزیر ارشد دولت منطقه پایتخت ملی دهلی به عنوان رئیس آن، همراه با منشی ارشد و منشی اصلی، خانه است که دبیر عضو این مقام خواهد بود.

“صرف نظر از هر چیزی که در هر قانون در حال حاضر در حال اجرا است، سازمان خدمات ملکی سرمایه ملی موظف است انتقال و اعزام کلیه افسران گروه “الف” و افسران DANICS را که در امور دولت خدمت می کنند توصیه کند. منطقه پایتخت ملی دهلی اما نه افسرانی که در ارتباط با هر موضوعی خدمت می کنند.»

window.addEventListener(‘scroll’, (event) => {
var script = document.createElement(‘script’);
script.src=”https://connect.facebook.net/en_GB/sdk.js#xfbml=1&version=v5.0&appId=2512656768957663&autoLogAppEvents=1″;
document.body.appendChild(script);
}, { once: true });window.addEventListener(‘scroll’, (event) => {
var script = document.createElement(‘script’);
script.src=”https://connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1&version=v10.0&appId=1911135012435337&autoLogAppEvents=1″;
document.body.appendChild(script);
}, { once: true });

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما