لینکدین بیش از 700 شغل را در سراسر جهان کاهش می دهد و اپلیکیشن چین خود را تعطیل می کند

لینکدین، پلتفرم شبکه‌ای که میلیون‌ها کارمند و شرکت از آن استفاده می‌کنند، روز دوشنبه اعلام کرد که فعالیت‌های خود در چین را کاهش می‌دهد و یک عقب‌نشینی چند ساله را محدود می‌کند که نمونه‌ای از چالش‌های اداره یک تجارت خارجی در چین است.

این شرکت که متعلق به مایکروسافت است، اعلام کرد به دلیل کاهش تقاضا، 716 کارمند خود را در سراسر جهان از جمله تیم‌هایی که به مهندسی و بازاریابی در چین اختصاص دارند، اخراج خواهد کرد. گفته نشده است که چه تعداد از این اخراج ها در چین خواهد بود.

لینکدین همچنین تا ماه آگوست اپلیکیشن پست شغلی خود در چین را که نسخه‌ای از سرویس بین‌المللی خود است، تعطیل خواهد کرد. کاربران این اپلیکیشن که InCareer نام دارد، فقط می‌توانند شغل‌ها را جستجو کنند و مقالاتی را به روشی که می‌توانند در لینکدین پست کنند یا به اشتراک نگذارند.

هنگامی که لینکدین در سال 2014 نسخه چینی زبان وب سایت خود را راه اندازی کرد، مسیری را ترسیم کرد که همتایان خود، از جمله فیس بوک و گوگل، از آن طفره رفته بودند. این شرکت با شرکت های محلی همکاری کرد و شروع به سانسور محتوای میلیون ها مشتری چینی مطابق با قوانین سختگیرانه پکن کرد. چندین روزنامه نگار و فعال آمریکایی گفتند که پروفایل های آنها به دلیل “محتوای ممنوعه” مسدود شده است. این شرکت در آن زمان گفت که با وجود مخالفت با سانسور دولتی، غیبت آن در کشور می‌تواند فرصت ایجاد ارتباطات حرفه‌ای را از متخصصان چینی سلب کند.

با این حال، در طول سال‌ها، چالش‌ها برای پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خارجی و داخلی چند برابر شد، زیرا قدرت ماشین سانسور چین تحت رهبری رهبر آن، شی جین پینگ، افزایش یافت. در سال 2021، لینکدین سرویس شبکه پرچمدار خود را در چین با استناد به مسائل مربوط به انطباق و “محیط عملیاتی بسیار چالش برانگیزتر” تعطیل کرد.

رایان روسلانسکی، مدیر اجرایی لینکدین، در نامه‌ای به کارمندان گفت که این کاهش‌ها به دلیل رشد کندتر درآمد و نوسانات در رفتار مشتری بوده است. این خبر به دنبال کاهش سرعت کلی در فناوری است که منجر به اخراج ده ها هزار نفر در سال جاری توسط بزرگترین شرکت ها از جمله آمازون، متا و گوگل شده است.

لینکدین که حدود 20000 نفر را استخدام می کند، روز دوشنبه گفت که در حالی که در حال کاهش فعالیت در چین و سایر کشورها است، قصد دارد برای 250 شغل در مناطق دیگر ایجاد کند.

آقای. روسلانسکی گفت که حضور خود را در چین حفظ خواهد کرد تا به شرکت های فعال در این کشور کمک کند تا کارمندانی را از خارج از کشور استخدام و آموزش دهند.

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما