حسین شریعتمداری مذاکرات به پایان نرسیده است

حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان نوشت:

1- نگاهی – هر چند زودگذر – به اخبار و رویدادهای داخلی و خارجی مذاکرات وین، به خوبی نشان می دهد که آمریکا و متحدانش با هماهنگی جریان غربی به دنبال اصلاحات گسترده و مشترک در کشور هستند تا بتوانند ایران را مجبور به پذیرش یک پیشنهاد فاجعه بار می کنند. قبل از پرداختن به موضوع اصلی، لازم است به سه نکته درباره سازماندهی این جنبش اشاره شود: هماهنگی بیرونی و درونی لازم است.

اولین؛ جست و جوی مشترک طرف خارجی و درگیری داخلی کنونی نشان از این دارد که تیم سیزدهم انرژی هسته ای توانسته در برابر اخاذی رقیب خارجی بایستد و نشان می دهد که تیم جدید بر خلاف تیم قبلی بیشتر است. هوشیار و مقتدر در جهت حفظ منافع ملی و جلوگیری از تحمیل مطالبات غیرقانونی، رقیب دارد

دومين كه; مدعیان اصلاحات و تحمیل کنندگان بلا به مردم و نظام، بدون عشق به واقعیت تلخی که حاصل آن طرح بود، هشدار می دهند! به عنوان مثال – و تنها یک مثال – آقای روحانی می‌گوید: «اگر ترامپ از برجام خارج نمی‌شد و این روند با وجود بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و همه‌گیری کرونا ادامه می‌داد، می‌توانستیم به آن برسیم. رشد اقتصادی و ادامه افزایش تورم.” و این واقعیتی است که خود آقای ایشان با خروج ترامپ از توافق موافقت کرد! این است؟! آره اما در روز 22 فروردین 1397 بیان خواهد شد [۲۲ مِی‌] خانم فدریکا موگرینی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) در مصاحبه با پولیکو که هیچگاه از سوی آقای روحانی و تیم هسته ای ایشان تکذیب نشد، نگاهی بیندازید، موافقت کنید و تحریم ها را برگردانید، ایران به توافق پایبند خواهد ماند. و از آن مستثنی نخواهد شد! … و این نمونه ای دیگر از همان جنگ هایی است که این روزها در جست و جوی مشترک غرب و غربی های داخلی برای تحمیل توافق بر دشمن پذیرفته شده استفاده می شود!

برخی با توجه به انبوه مصادیق تناقضات آشکار در روند مذکور و همچنین صدمات جبران ناپذیری که به نظام و مردم وارد کرده است، پیشنهاد می شود که افراد مسئول در این فرآیند به مراکز مسئول از جمله معرفی شوند. سازمان بازرسی دولتی یا دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم، علناً منصوب می شوند تا با ارائه اسناد و مدارک غیر قابل انکار، تناقضات و تناقضات آنها برای همگان آشکار شود و زمینه سوء استفاده از کسانی که در بسیاری از موارد این افراد بوده اند، برداشته شود. سیستم جدولی دشمن مثلا از آنها فقط به یکی از دستاوردهای پروژه برای کودکان اشاره خواهند کرد!!

2- و اما برخلاف آنچه رسانه‌ها و رسانه‌های غربی می‌گویند و در داخل کشور نیز توسط تعدادی از اصلاح‌طلبان و اعضای دولت گذشته تکرار می‌شود، مذاکرات در وین تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است که منافع ملی کشور را تضمین کند. به خصوص منافع اقتصادی ایران، واقعی، هنوز کار نمی کند. پادمان‌ها، لغو تحریم‌ها، تضمین عدم تخطی آمریکا از تعهداتش و اجرای توافقی مرحله‌ای که آمریکا پیشنهاد می‌کند – بخوانید ترفند – و تیم هسته‌ای ایران با اطلاعاتی که از رقبای خود دارد به شدت با آن مخالفت می‌کند.

رسانه های غربی با هدف جلوه دادن ایران به عنوان مانع بر سر توافق، سخنی از تسلیم نشدن آمریکا در برابر خواسته های قانونی و منطقی ایران نمی گویند و همچنان به مصاحبه و مقاله نویسی می پردازند که پیش نویس توافق آماده ارائه است. مورد قبول طرفین قرار گرفت و حالا نوبت ایران است که گام نهایی را بردارد و تشریفات هسته ای ایجاد کند! انگیزه رقیب از این بازی جریان است، این است که در افکار عمومی ایران برای جلوگیری از لغو تحریم ها معرفی می شود! و در حالی که رقیب اصرار دارد که تحریم ها اصلی بماند، اما حتی حاضر نیست تضمین کند که پس از توافق به تعهدات خود وفادار خواهد ماند!

این بازی مخرب دشمن دور از دسترس نیست، اما آنچه جای تعجب دارد، اصرار برخی از مدعیان اصلاحات و مسئولان دولت قبل است که رقیبی را دیده اند که پیمان شکنی کرده است، خودداری آمریکا را می دانند. ضمانت می دهند و از تحریم های واقعی باقی مانده نیز مطلع هستند، اما در عین حال دولت و تیم هسته ای به شدت مورد انتقاد قرار گرفته اند که چرا موافقت نکرده اند؟! این حرکت جز همسویی با دشمن چه معنای دیگری می تواند داشته باشد – اگر از میهن پرستی صحبت نمی کنیم؟!

3- آمریکا می گوید چون توافق هسته ای در کنگره تایید نشده است، نمی توان تضمین کرد که رئیس جمهور بعدی آمریکا (یا رئیس جمهور فعلی در دوره بعدی) آن را نقض نکند! خوب، چگونه می توانید با این ویژگی موافق باشید؟ و مدعیان با حمله به دولت و سود از چالش اصلاحات حمایت می کنند؟! نیکی هیلی، نماینده دولت ترامپ در سازمان ملل در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز (وابسته به پنتاگون) گفت:

“چه کسی باید هر توافقی را امضا کند، من به شما قول می دهم که رئیس جمهور بعدی در اولین حضور خود این کار را انجام دهد”!
آقای دکتر باقری رئیس تیم هسته ای جوانان ما به رقیب گفتند توافق بدون تضمین قابل قبول نیست و رویه ای که بین دولت آمریکا و کنگره تعریف شده مشکل شماست و ما تعهدی نداریم. برای پیروی از قوانین شما! آیا این نگاه میهن پرستانه و هوشمندانه است یا مدعیان بر اصلاحات به هر شکل توافق اصرار دارند؟!

4- در اینجا حرف دیگری هم هست، آن هم با غربی ها و برخی از دولتمردان سابق و آن اینکه چرا با کنگره درباره ادعای آمریکا مبنی بر مطیع بودن دولت کشور از کنگره صحبت نمی کنید و شما؟ تلویحاً آن را منطقی می دانند، اما طرح شورای راهبردی Nimitibid ra bari были были тарихимыха как нажатый программ некжей и кишорман AZ байгай Америка бод ра бар ра бар бари бай он тангу и пен миханид علیه او؟!. ماندن!

5- یکی از موارد واقعی اختلاف بین نگهبان (بازرسی) با موضوع (بعد نظامی احتمالی) PMD (POSSIBLY MILITARY DIMENSION) نام دارد. این اتهام به برنامه هسته‌ای ایران که برای اولین بار (به گفته آمریکایی‌ها) از رایانه شخصی یکی از کارمندان یکی از فراریان سابق ایران به دست آمده بود، سال‌ها مورد بحث و جدل و تحقیقات گسترده آژانس قرار گرفت. و در نهایت آژانس با صدور بیانیه‌ای مبنی بر عدم جست‌وجوی ایران برای تولید، سلاح‌های هسته‌ای آگاهانه حذف شد و تاکید کرد که اگر در گذشته اقداماتی در این زمینه صورت گرفته بود، اکنون هیچ مدرک و نشانه‌ای از آن وجود ندارد.

این روزها اما آژانس بین المللی انرژی اتمی با استناد به اسناد کشف شده توسط رژیم صهیونیستی بار دیگر «پی ام دی» را در پایان ماجرا دخیل دانست و مدعی شد برای جلب رضایت خود باید چندین مرکز نظامی حساس را بازرسی کند. اقدام به ارمغان آورد! در اینجا آنچه باید در مورد آن گفت:

الف- رژیم صهیونیستی علاوه بر اینکه یک رژیم جعلی است، عضو معاهده NPT نیست و در عین حال صدها بمب و موشک هسته ای نیز در اختیار دارد! سوال آژانس این است که طرف مقابل ما در چالش، آژانس هسته ای است یا اسرائیل؟!

б- آژانس به صراحت و واضح اشاره کرده است که ایران در بازرسی از مراکز هسته ای با اسرائیل هماهنگ است. گروسی مدیر آژانس قبل و بعد از سفر به ایران به تل آویو سفر کرد و با مقامات رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته ای کیشورمان گفت و گو کرد.

ج- اسرائیل کتمان نمی کند که اطلاعات لازم برای چندین خرابکاری در تاسیسات هسته ای ایران را از بازرسان آژانس کشف کرده است!

د- مدیر آژانس در پاسخ به اعتراض ایران مبنی بر اینکه اطلاعات به دست آمده از بازرسی از تاسیسات هسته ای ایران در اختیار دشمنان ما قرار می گیرد، به صراحت اعلام می کند که اولاً نمی توانیم تضمین کنیم که هیچ جاسوسی در بین سازمان ها وجود نداشته باشد. بازرسان! و غیر از آن، ما اطلاعات را در اختیار همه اعضای NPT قرار می دهیم! و…

حال کلاه خود را قضاوت کنید و به این چهار سوال پاسخ دهید.

اولین؛ آیا به تیم هسته ای کیشورمان اجازه نمی دهید صراحتاً اعلام کنند که ما هرگز به بازرسان آژانس (رجوع کنید به جاسوسی آمریکا و اسرائیل) اجازه بازرسی از مراکز حساس نظامی کیشورمن را نمی دهیم؟

دومین؛ آیا نمی دانید اصرار برخی از مدعیان اصلاحات و مدیران دولتی مبنی بر پاسخگویی آقای روحانی به مطالبات آژانس جای سوال دارد؟!

برخی با توجه به اینکه دشمنان در طول 43 سال گذشته هیچ جنایتی را در حق ایران اسلامی و ملت ایران نادیده نگرفته اند، اجازه می دهیم اسرار نظام نظامی و…

چهارم؛ آیا می دانید که قرار است موضع تیم هسته ای کیشورمان در برابر باج گیری آمریکا و متحدانش بهانه ای برای حفاظت شود؟

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما