موردی که می تواند سلطه بعدی فاکس باشد

از میان تمام تحریف‌ها و پارانویایی‌هایی که تاکر کارلسون در برنامه‌ی فاکس نیوز که از زمان لغو شده بود، تبلیغ کرد، یکی از آنها بزرگ به نظر می‌رسد: یک تئوری توطئه که نشان می‌دهد مردی از آریزونا که به عنوان یک مامور مخفی دولت کار می‌کرد، ژانویه را تحریک کرد. 6، 2021، حمله به ساختمان کنگره برای خرابکاری و بی اعتبار کردن رئیس جمهور سابق دونالد جی. ترامپ و جنبش سیاسی او.

آنچه در مورد این مرد شناخته شده است – که دو بار رای دهنده ترامپ به نام ری اپس بوده است – این است که او در تظاهرات واشنگتن در آن روز و شب قبل شرکت کرده است. او در حالی که از جمعیت دعوت می کند تا با او راهپیمایی کنند و وارد کاپیتول شوند، در دوربین عکاسی شد. اما در موارد دیگر، هنگامی که مشخص شد وضعیت در حال تبدیل شدن به خشونت است، برای آرامش درخواست می کند. او را می توان دید که در حال حرکت از کنار یک خط پلیس کنگره در سنگرها است، اما در واقع هرگز به داخل ساختمان نمی رود.

دادستان های فدرال اتهامی علیه آقای. Epps با یک جنایت، به جای آن بر بیش از 1000 تظاهرکننده دیگر که به خشونت عمل کردند یا در ساختمان کاپیتول تجاوز کردند، تمرکز کردند. با این حال، تحقیقات گسترده وزارت دادگستری درباره این حمله همچنان باز است و آقای. Epps هنوز می تواند متهم شود.

با این حال برای بیش از 18 ماه، آقای. کارلسون اصرار داشت که فقدان اتهام علیه آقای. اپس فقط یک معنی می تواند داشته باشد: اینکه از او محافظت می شود زیرا یک مامور مخفی دولت بود. آقای “هیچ توضیح منطقی” وجود نداشت. کارلسون به مخاطبانش گفت که چرا این “شخصیت مرموز” که “به مدیریت صحنه قیام کمک کرد” متهم نشده است.

او تکرار کرد آقای نام اپس بارها و بارها – در نزدیک به 20 قسمت – در ذهن بینندگانش نقش بسته است.

آقای. اپس در سپاه تفنگداران دریایی بود اما قبل از ژانویه در پست خود گفت. 6 کمیته ای که او در غیر این صورت هرگز به نمایندگی از هیچ سازمان دولتی کار نکرده بود. او و همسرش، رابین، از آریزونا گریخته اند و در ایالت دیگر مخفی شده اند، زیرا کسب و کار و مزرعه محل عروسی خود را پس از دریافت تهدید به مرگ از سوی افرادی که به نظر می رسد نظریه توطئه را باور دارند، فروخته اند. و با توجه به اینکه دادستان ها هنوز در حال بازگشایی پرونده های جدید در رابطه با ژانویه هستند، خطر قانونی او به پایان نرسیده است. 6.

اکنون وکلای مدافع آقای. اپس و همسرش در حال برنامه ریزی برای شکایت از فاکس نیوز به دلیل افترا هستند. مایکل تتر، وکیل آقای اپس، گفت: «ما در ماه مارس به فاکس اطلاع دادیم که اگر عذرخواهی رسمی روی آنتن صادر نکنند، همه راه‌های موجود را برای محافظت از حقوق اپس‌ها دنبال خواهیم کرد. Epps که نامه توقف و توقفی را برای شبکه ارسال کرد و درخواست عذرخواهی و پس گرفتن آن را داشت. بعد از آقای تتر از فاکس در مورد درخواست خود چیزی نشنید، او شروع به تهیه کت و شلوار کرد. “این هدف ما باقی می ماند.”

آقای. اپس از اظهار نظر در مورد کت و شلوار احتمالی خود خودداری کرد. سخنگوی فاکس نیوز از اظهار نظر خودداری کرد.

آقای. کارلسون نیز از اظهار نظر خودداری کرد. اما او همچنان این تصور غلط را مطرح می کند که جان. 6 حمله توسط عناصر ضد ترامپ در داخل دولت انجام شد. در یک پادکست هفته گذشته، آقای. کارلسون ادعا کرد که شورش “یک شورش نبود” و جمعیت آن روز “پر از عوامل فدرال” بود.

کارشناسان متمم اول قانون اساسی آقای. Epps یک پرونده قابل قبول برای افترا دارد – یکی از آنها یادآور شکایتی است که شبکه اخیراً با Dominion Voting Systems به مبلغ 787.5 میلیون دلار حل و فصل کرد، پرونده ای که محور آن نمونه های زیادی از اظهارات نادرست در برنامه های فاکس نیوز در یک دوره طولانی است.

اگر آقای Epps رو به جلو حرکت می کند، این پرونده یک عارضه حقوقی و لکه شهرت دیگری برای این شبکه محافظه کار است که با فهرست فزاینده ای از شکایت های مربوط به پخش ادعاهای نادرست در مورد انتخابات 2020 و عواقب آن مواجه است. آنها شامل یک دعوای 2.7 میلیارد دلاری از یک شرکت فناوری رأی دوم، اسمارت ماتیک، و دو ادعای جداگانه توسط سهامداران فاکس است. شکایت دیگری از یک تهیه کننده سابق برای آقای. کارلسون، که فاکس در 30 ژوئن با 12 میلیون دلار تسویه حساب کرد، مدعی شد که از یک محل کار سمی حمایت کرده و آن را تشویق کرده است.

دعوای افترا توسط آقای. Epps شواهد دیگری از چگونگی Mr. کارلسون پس از اینکه شبکه فاکس را از وظایف خود خلاص کرد، به ایجاد سردرد برای فاکس ادامه داد. مدیران فاکس پس از اینکه پیام‌های متنی‌اش که به عنوان بخشی از لباس Dominion عمومی شد، او را از روی آنتن گرفتند و نشان دادند که او احساسات نفرت‌انگیز و نژادپرستانه را ابراز کرده است.

در روی آنتن، رفتار او در میان مدیران ارشد فاکس مانند لاچلان مرداک، مدیر اجرایی فاکس کورپوریشن، که از آقای فاکس متنفر بود، مورد توجه قرار گرفت. ترویج مداوم تئوری های توطئه توسط کارلسون در مورد ژان. 6، که مورد سرزنش جمهوری خواهان از جمله سناتور میچ مک کانل قرار گرفت. روزی که به او اطلاع دادند که برنامه اش لغو شده است، آقای. کارلسون قصد داشت بخش دیگری را روی Mr. Epps، بر این اساس به توییتی از زندگی نامه نویس مجاز میزبان، چادویک مور.

طبق طرح، قانون افترا به شدت به نفع رسانه های خبری متمایل می شود، و این امر باعث می شود که مسئول بدنام کردن شخصیت های عمومی – که اغلب هدف گزارش رسانه ها هستند – دشوار باشد، مگر اینکه مدرکی وجود داشته باشد که متهمان می دانستند آنچه گفته اند نادرست است یا با آنها عمل کرده اند. بی اعتنایی بی پروا به حقیقت آقای. Epps می تواند استدلال کند که Mr. کارلسون از اکتبر 2021 تا مارس 2023 مکرراً در مورد او اظهاراتی را بیان کرد که بی اساس بود، یا به راحتی با حقایق گزارش شده در گزارش های خبری متعدد توضیح داده می شد یا در تضاد بود.

رادنی اسمولا، رئیس دانشکده حقوق ورمونت و کارشناس افترا، گفت: «چالش او این است که اگر قاضی شکایت کند، بخواهد بگوید که این امر ذاتاً و به طرز عجیبی غیرممکن است که فقط یک فرد بی پروا آن را در گردش قرار دهد.» که در جریان پرونده آن علیه فاکس نیوز برای Dominion مشورت کرد.

آقای “هیچ موردی آسان نیست.” اسمولا افزود، “اما این یکی مطمئناً، به نظر من، قابل اجرا است.”

حملات علیه آقای Epps پس از ویدئویی که در شب قبل از حمله به کنگره گرفته شد، شروع به پخش آنلاین کرد. نشان می دهد که آقای اپس در تظاهرات طرفدار ترامپ در یکی از خیابان های واشنگتن فریاد می زد که او قصد دارد تا ساختمان کنگره راهپیمایی کند و وارد شود. بعد از چند ثانیه مکث می افزاید: «آرامش». برخی از جمعیت شروع به سر دادن شعار “Fed! فدرال! فدرال!» در مورد او، به این معناست که او یک مامور دولتی است که می‌کوشد حامیان ترامپ را به ارتکاب جنایت ترغیب کند.

ویدیوی دیگری که در ژانویه گرفته شده است. 6، همچنین Mr. Epps مردم را به راهپیمایی به سمت کاپیتول تشویق می کند. سپس خم می شود تا لحظاتی قبل از اینکه مرد و آشوبگران بر افسران پلیس غلبه کنند و محیط امنیتی اطراف محوطه کنگره را نقض کنند، در گوش مردی زمزمه کند. سخت است شنیدن آنچه آقای Epps در ویدیو می گوید.

مجریان قانون بلافاصله متوجه آقای رفتار مشکوک اپس و قرار دادن عکس او در لیست تحت تعقیب آنلاین. آقای. اپس گفت که بلافاصله پس از اعلام هشدار با مرکز عملیات تهدید ملی FBI تماس گرفته است و سوابق تلفن او نشان می دهد که او نزدیک به یک ساعت با ماموران آنجا صحبت کرده است.

هنگامی که اداره او را از لیست حذف کرد – چند ماه پس از مصاحبه رسمی ماموران با او و پسرش در بهار 2021 – آقای. کارلسون و دیگران ادعا کردند که آقای. ناپدید شدن اپس و فقدان اتهامات جنایی به این معنی بود که دولت از او محافظت می کرد.

در برنامه های خود آقای کارلسون ادعا کرد که آقای. اپس یک دروغگو بود و خواستار دستگیری او شد. در بخشی که اندکی قبل از اینکه فاکس نیوز لغو Mr. در برنامه کارلسون در ماه آوریل، او تصویری از آرم فدرال اکسپرس را به بینندگان نشان داد که به عبارت “FedEpps” تغییر یافته بود.

این واقعیت که آقای Epps متهم نشده است تا حد زیادی مطابق با صدها، اگر نه هزاران تصمیم فردی است که وزارت دادگستری در تحقیقات گسترده خود در مورد حمله کنگره گرفته است.

تنها تعداد انگشت شماری از افرادی که از موانع ساختمان کنگره عبور کردند، اما هرگز به داخل ساختمان نرفتند، با اتهاماتی مواجه شدند و هیچ متهمی به تحریک متهم نشد. اتهامات تحریک آمیز علیه آقای. با توجه به اینکه او در نهایت به دنبال تنش زدایی از جمعیت بود، اثبات کردن اپس بسیار سخت خواهد بود، و صریح ترین تشویق او برای ورود به ساختمان در شب قبل از حمله صورت گرفت، و تقریباً غیرممکن بود که نشان دهد کلمات او تأثیر فوری داشتند.

چی آقای اپس که در روز حمله با آن مرد زمزمه کرد، سه بار جداگانه پاسخ داده شد: در مصاحبه ای که FBI با مرد آقای Mr. اپس با رایان سامسل صحبت کرده بود. در آقای مصاحبه خود اپس با مقامات؛ و در یک مصاحبه پادکست با یکی از متهمین در Mr. مورد سامسل. هر سه گفتند آقای Epps از آقای اصرار کرده بود. سمسل تا آروم بشه

او به سمت من آمد و گفت: “رفیق” – تمام کلمات او این بود “آرام باش، پلیس ها کار خود را انجام می دهند.” سامسل گفت، بر اساس ضبط ضبط شده از مصاحبه خود با FBI

آقای. کارلسون، در دفاع قانونی خود، می‌تواند به تناقضات در آقای. حساب سامسل. او همچنین می تواند توجه داشته باشد که آقای. اپس مدتی پس از پایان شورش پیامی برای یکی از اعضای خانواده فرستاد و گفت که او به “سازماندهی” حرکات مردم به سمت کاپیتول کمک کرده است.

(در هفته‌های اخیر، آقای سامسل ناگهان داستان خود را تغییر داده است. از زندان، او شروع به تماس با خبرنگاران – بیشتر برای رسانه‌های راست‌گرا – کرده و می‌گوید که به FBI دروغ گفته است و آقای اپس به او گفته است که دست از کار بکشد. با این حال، آقای سامسل به نیویورک تایمز اذعان کرد که این داستان جدید را تحت سوگند در اختیار دادستان قرار نداده است.)

همچنین سؤالات حقوقی حل نشده ای وجود دارد که آیا آقای. اپس واقعاً صدمه به شهرتش وارد شد اگر تنها افرادی که احتمالاً احترامش را با او از دست داده اند کسانی هستند که فکر می کنند جان. 6 دلیل عادلانه ای بود.

دیوید آ. لوگان، رئیس سابق دانشکده حقوق راجر ویلیامز، می‌گوید: «اگر من جای وکیل تاکر کارلسون بودم، سؤالی که من مطرح می‌کردم این است که آیا اپز می‌تواند ادعای تهمت داشته باشد، در حالی که افرادی که نسبت به او خوب فکر نمی‌کنند مجرم هستند. ؟”

او افزود: «دادگاه‌ها دقیقاً با این سؤال دست و پنجه نرم کرده‌اند.» او با اشاره به فرضیاتی مانند مردی که به دلیل ادعاهای نادرست مبنی بر همجنس‌گرا بودنش شکایت می‌کند یا یک فعال ضد سقط جنین که ادعا می‌کند به اشتباه به سقط جنین متهم شده است، اشاره کرد.

آقای. کارلسون همچنین می‌توانست به زبان مبهم و غیرمستقیمی که گاهی در توصیف آقا استفاده می‌کرد تکیه کند. Epps. به عنوان مثال، او در نقاط مختلف گفت که نمی تواند مطمئن باشد که آیا آقای. اپس واقعاً یک مامور دوگانه بود و اذعان داشت: “ما هیچ چیزی در مورد او نمی دانیم.”

کیفرخواست آقای Epps همچنین می‌تواند با دشوارتر کردن هرگونه ادعای آسیب به شهرت، پرونده افترا را پیچیده‌تر کند. رونل اندرسن جونز، پروفسور، گفت: «مرکز یک پرونده افترا آسیبی است که ادعا می‌شود به شهرت وارد می‌شود، بنابراین اگر شهرت شما قبلاً به دلیل اطلاعات واقعی ضعیف باشد، مطمئناً می‌توانید ثابت کنید که ضرری متحمل شده‌اید. در کالج حقوق دانشگاه یوتا SJ Quinney. “اما سوالات اغلب پیچیده هستند.”

فقط در صورتی که قاضی اجازه دهد پرونده ای ادامه یابد، آقای. لوگان گفت، وکلای او خواهند دانست که موقعیت آنها چقدر قوی است.

“بر خلاف Dominion، بدون شکایت Epps و کشف گسترده، ما نمی توانیم مطمئن باشیم که تاکر کارلسون در مورد صحت ادعاها تردید داشته باشد.” لوگان گفت. یا اینکه تردیدهای مشابه در زنجیره شرکت ها بالا رفت.»

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما