دعاوی دیوان عدالت اداری موسسه حقوقی آبان 09122471286

این وکیل باتوجه به سطح سوالات مردم و همچنین نیاز به پاسخ گویی در این رابطه تجربه ی فروانی به دست اورده است . نحوه کار نیز بدین صورت می باشد که شما با مراجعه به سایت وکلای دیوان می توانید با ارسال پیام از طریق واتساپ سوال خود ار در این زمینه مطرح نموده و در صورتی نیاز باشد وکیل آنلاین مورد نظر از شما تقاضای تماس تلفنی برای گرفتن جزئیات بیشتر مشکل شما نموده و در این رابطه با تماس گرفته شده از شما به سوالات شما به صورت رایگان پاسخ می دهد. حضور یک وکیل بر روی پرونده شما در دیوان عدالت یکی از ضروریات این مرجع بسیار حساس و تخصصی قضائی می باشد بدین صورت که انجام هر اقدام و بیان هر امری می تواند روند پرونده را به صورت کامل تغییر داده و چه بسا علی رغم اینکه حق با شما می باشد و قانونا در این زمینه محق می باشید اما با اقدام نسنجیده خود ممکن است رای علیه شما صادر گردد. هر چند در دیوان عدالت اداری می تواند علیه آرای صادره در این رابطه درخواست تجدید نظر نمود اما باتوجه به روند پرونده در این زمینه معمولا تمامی اقدامات شما که به صورت نوشتاری در پرونده موجود می باشند در مرحله تجدید نظر نیز موجود بوده و بالطبع دوباره همان رای صادر می گردد.

به طور کامل؛ با توجه به گستردگی و پیچیدگی مسائل حقوقی و همچنین کثرت مراجع قضایی در ایران و رسیدگی هر یک به امری تخصصی، اکثر حقوقدانان برای تسلط کافی اطلاعات و دانش علمی خود را در یکی از این زمینه ها تقویت می کنند. وکیل دیوان عدالت اداری .در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ تمامی سوالات خود در مورد «وکیل دیوان عدالت اداری» را دریافت کنید. در کل، مهارت‌های حرفه‌ای و تجربه وکیل احمد میرشاه در حوزه عدالت اداری، او را به یکی از وکلا‌ی موثر در این زمینه تبدیل کرده است. این دیوان به عنوان یک نهاد قضایی مستقل، بر اساس اصول عدالت و توازن قوا، می‌تواند از ادارات و نهادهای دولتی و عمومی حساب‌گری کند و در صورت لزوم، تصمیمات غیرقانونی را اصلاح کند. برای ثبت شکایت در دیوان عدالت اداری از طریق سامانه ساجد، نخست باید متقاضی در سامانه ثنا ثبت نام انجام داده و احراز هویت نموده باشد. پس از آن با استفاده از رمز عبور سامانه ثنا، فرایند ثبت نام در سامانه ساجد دیوان عدالت اداری انجام می شود.

بنابراین عموما پرونده هایی که در دیوان عدالت اداری طرح و بررسی می شوند نیازمند تخصص خاصی است و کاملا متفاوت از نحوه ی رسیدگی دعاوی در دادگاه های عمومی اعم از حقوقی و کیفری می باشد. از این جهت حضور یک وکیل دیوان عدالت اداری می تواند در طرح و پیگیری دعوا در این مرجع تخصصی نقش به سزایی داشته باشد. با توجه به اهمیت برخورداری از وکیل در این نوشتار ابتدا با مرجع دیوان عدالت اداری و نحوه ی رسیدگی دعاوی در این مرجع آشنا می شویم و سپس به بررسی ملاک های ضروری در انتخاب یک وکیل دیوان اداری و هزینه وکیل دیوان عدالت اداری می پردازیم. دستور موقت در دیوان عدالت اداری بر اساس ماده ۳۴ و ۳۵ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری چنانچه اجرای دستور یا تصمیمات دولتی باعث خسارت به شاکی قبل از صدور حکم در دیوان عدالت شود میتوان تقاضای دستور موقت نمود که عبارتست از جلوگیری و توقف اجرای اقدامات یا تصمیمات طرف شکایت تا زمان صدور حکم قطعی و تعیین تکلیف نهایی از جانب قاضی شعبه . این قرار بر اساس فوریت و ضرورت و در صورت احراز خسارتبار بودن و جبران ناپذیر بودن دستوردر هر مرحله ای تا قبل از صدور حکم قطعی در دیوان عدالت اداری میتواند درخواست و صادر شود . این قرار قابل اعتراض نیست و ربطی به ماهیت دعوی نداشته و پذیرش یا رد آن قاطع دعوی نمیباشد .

رسیدگی به پرونده در دیوان عدالت اداری چه مراحلی دارد؟

به شما پیشنهاد می کنیم قبل از هر گونه اقدامی با یک وکیل متخصص و باتجربه در زمینه دیوان عدالت اداری مشورت نمایید. چرا لازم است مردم در دیوان عدالت اداری وکیل داشته باشند؟ به طور کامل؛ در دنیای امروز همه حرفه ها به سمت تخصص می روند.

افراد باید ابتدا داد خواست خود را از طریق سامانه ثبت داد خواست دیوان یا سامانه ساجد، ثبت کنند. زمانی که پرونده به دیوان ارسال شد در نوبت رسیدگی قرار می گیرد و بعد از رسیدن نوبت، پرونده در شعب بدوی رسیدگی می شود. بعد از رسیدگی به پرونده، از طرف دیوان عدالت اداری حکم موقت صادر می شود و متقاضیان می توانند در صورت داشتن اعتراض در این مرحله، اعتراض خود را ثبت کرده تا حکم صادر شده، مجددا در شعب تجدید نظر مورد رسیدگی قرار گیرد. هر چند حکم صادر شده در مرحله تجدید نظر قطعی می باشد، اما در صورتی که افراد، حکم صادر شده را خلاف شرع یا قانون تشخیص دهند، می توانند نزد رئیس دیوان عدالت به رای صادر شده اعتراض نمایند.

وکلای دیوان عدالت اداری

برای جلوگیری از این اتفاق لازم است با وکیلی باسابقه در دیوان عدالت اداری مشورت کنیم و وکالت پرونده را به او واگذار نماییم. وکیل پس از اخذ وکالت، اقدام به طرح شکایت از جانب ما می کند و مراحل بعدی رسیدگی های پرونده را انجام می دهد. وکیلی که در دیوان عدالت اداری به وکالت می پردازد، باید فردی توانا در صحبت کردن حضوری با قاضی و قضات دیوان عدالت باشد. کارمندان دولت و یا افرادی که می خواهند از ارگان ها و نهادهای دولتی شکایت کنند، لازم است به دیوان عدالت اداری مراجعه کنند.

رسیدگی و صدور رأی در دیوان عدالت اداری چگونه است؟

توجه نمایید که سازمان دیوان عدالت اداری وظایف و اختیارات دیگری هم دارد که ما در اینجا تنها دو وظیفه مهم این سازمان را بیان کردیم که ممکن است شکایت شما هم در قالب همین موضوعات باشد. نکته مهم اینجاست که تنظیم شکایت در این سازمان کمی پیچیده است و افراد بدون آگاهی و تجربه کافی نمی توانند شکایتی تنظیم کنند به همین خاطر ضروری است که افراد به کمک یک وکیل حرفه ای و مجرب اقدام کنند. در اختیار داشتن یک وکیل مجرب و حرفه ای برای تنظیم شکایت در این نهاد ضروری است چرا که ثبت شکایت در این نهاد پیچیدگی های خاص خود را دارد و افراد عادی به هیچ عنوان نمی توانند مسیر تنظیم شکایت در سازمان دیوان عدالت اداری را به تنهایی طی کنند به همین خاطر ضروری است که افراد برای انجام این فرایند از یک وکیل حقوقی کمک بگیرند. در صورتی که هر یک از طرفین به رای صادر شده اعتراض داشته باشند، می توانند با تنظیم دادخواست تجدید نظر به رای صادره اعتراض نمایند.

وکلای دیوان عدالت اداری

سرکار خانم حجتیان وکیل پایه یک دادگستری در تهران می باشند که وکالت در بیش‌از هزار پرونده حقوقی، کیفری، ملکی و نیز وکالت موسسات حقوقی، مالی، بانک ها، وکالت شهرداری و غیره را برعهده دارند. خیر دیوان صرفاً بعد از بررسی پرونده مطروحه حکم به پرداخت خسارت می‌دهد و کسی که حکم به نفع او صادر شده باید برای تعیین میزان خسارت به دادگاه عمومی مراجعه نماید. رسیدگی به اعتراضات و شکایت از احکام صادر شده از کمیسیون مالیاتی، کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری و… دفتر وکالت دکتر احمد زهره وند با تیمی مجرب سالیان سال در شمیرانات تهران نیاوران اقدام به فعالیت در زمینه پرونده های حقوقی و کیفری و خانواده و قبول و انجام انواع پرونده در زمینه املاک، جرایم و دعاوی کیفری، دعاوی ملکی، حقوقی، خانواده و انجام مشکلات و امور ایرانیان خارج کشور می باشد. گروه تخصصی وکلای دیوان باتوجه به سابقه خود هم اکنون دارای صدها پرونده موفق درحوزه دیوان بوده و بسیاری از امور این سازمان قضائی را به صورت تضمینی به عهده گرفته و انجام می دهند . به‌عنوان مثال فرض کنید کمیسیون ماده صد رأی را با مضمون حکم به تخریب یک ملک صادر نموده است و شما به عنوان ذینفع نسبت به رأی صادره معترض هستید و به دیوان عدالت می‌خواهید دادخوست بدهید.

برای کسب اطلاعات در مورد هزینه دقیق اتخاذ یک وکیل دیوان عدالت اداری باید ابتدا وکیل مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس به کسب اطلاعات لازم بپردازید. طبق ماده sixty five قانون دیوان عدالت اداری کلیه آرا شعب بدوی دیوان به در خواست یکی از طرفین یا وکیل یا قایم مقام و یا نماینده قانونی آنها در مهلت مقرر قانونی ، قابل تجدید نظر خواهی در شعب تجدید نظر می باشد. مدعی تضییع حق در مراجعه به دیوان عدالت اداری برای به قضاوت گزاردن، وارد بودن یا نبودن ادعا و ترتب آثار قانونی مربوط به آن می بایست در اقامه دعوی دادخواست تقدیم نماید؛ در غیر این صورت شعب دیوان نمی توانند به دعوی رسیدگی نماید. وقتی نوبت به یافتن بهترین وکیل برای دیوان عدالت اداری می رسد، باید عوامل زیادی را در نظر گرفت. مهمترین عامل سطح تخصص و تجربه آنها در رسیدگی به پرونده های مشابه شما خواهد بود. شما کسی را می خواهید که به اندازه کافی در اطراف بوده و نحوه عملکرد سیستم را درک کند.

چهارم اینکه- با مداقه در اطلاق مفاد این قانون،مهم نیست که این اراضی دارای مستحدثات باشند یا فاقد مستحدثات باشند. توانایی لازم برای بررسی اصالت اسناد و همچنین تشخیص لازم الاجرا بودن یک سند را داشته باشد. بنابر عرف اگر مدرک دانشگاهی وکیل کارشناسی ارشد باشد، دستمزد او 5 درصد افزایش پیدا خواهد کرد. برخی از وکلا ممکن است هزینه ثابتی را برای خدمات خود دریافت کنند در حالی که برخی دیگر ممکن است نرخ ساعتی دریافت کنند.

در ادامه به بررسی شیوه اجرای حکم در دیوان پرداخته و در انتها یک نمونه از درخواست اجرای حکم هم در دیوان را ارائه خواهیم داد. در صورتی که دادخوست فاقد هر گونه نقصی باشد به نزد رئیس کل دیوان ارسال گردیده و در انجا با دستور رئیس دیوان به یکی از شعبات براساس موضوع شکایت ارسال می گردد. احکام و آرائی که این هیئت صادر می‌کند کاملاً قطعی است، اما ممکن است پس اعلام رأی طرفین دعوا و یا هیئت‌ های بدوی شعب تشخیص مطالبات سازمان تأمین اجتماعی، نسبت به این رأی صادر شده اعتراضی داشته باشند.

پس از تقدیم اعتراض و پذیرش آن از سوی رئیس دیوان، پرونده به شعبه هم عرض ارجاع می شود که شعبه هم عرض می تواند اقدام به تایید یا نقض رای معترض عنه نماید. وکیل دیوان عدالت اداری در تهران می تواند از سراسر کشور نسبت به قبول پرونده و طرح شکایت علیه دولت و شهرداری ها و ارگان های دولتی اقدام نماید. همچنین با توجه به اینکه در سامانه ثنا امکان قبول پرونده از راه دور امکان پذیر است، وکیل دیوان عدالت در تهران می تواند با دریافت و بررسی مدارک به صورت آنلاین از طریق واتساپ نسبت به ارائه مشاوره از راه دور اقدام نموده و موفقیت پرونده را به صورت غیر حضوری امکان سنجی نماید و سپس در صورت توافق طرفین از طریق سامانه ثنا قبول وکالت نماید. بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در تهران از آنجایی که دادگاه اداری فقط در تهران است، به متقاضیان گرامی توصیه می کنیم؛ وکلایی که در تهران حضور دارند را انتخاب کنید.

همچنین حق الزحمه وکیل دادگستری بسته به کاری که برای پیشبرد پرونده انجام می دهد محاسبه می شود. در این موارد هزینه وکیل دیوان عدالت اداری کمتر می شود و قاعدتاً اگر کار بیشتری انجام دهد این هزینه نیز بیشتر می شود. البته ناگفته نماند که در این هزینه، سطح تحصیلات وکیل نیز موثر خواهد بود; به طوری که وکلایی که مدرک آنها فوق لیسانس باشد ۵ درصد مبالغ ذکر شده را دریافت می کنند. در دادخواست هایی که مالی نیستند این حق الزحمه با توافق وکیل و موکل تعیین می شود و در صورت عدم توافق طرفین مبلغ آن توسط کارشناس دادگاه برآورد می شود. پس از معرفی اجمالی دیوان عدالت اداری، اکنون قصد داریم تا با بررسی عمیق و جامع به شرح مهارت‌ها و تجربیات ارزشمند احمد میرشاه،  به عنوان یکی از وکلای فعال در حوزه قضایی کرج، بپردازیم. وکیل احمد میرشاه، که در بین متخصصان حقوقی به عنوان یکی از بهترین وکلای مدافع حقوقی شناخته‌ شده‌ است، در پرونده های دیوان عدالت اداری فعالیت کرده و با ارائه خدمات حقوقی مناسب، نقش قابل‌ توجهی در حل و فصل مسایل مردم کرج ایفا نموده است.

این افراد پس از بررسی شکایات مردمی نسبت به تصمیم‌های سازمان‌های دولتی و اقدامات آن ها، رسیدگی به پرونده را به عهده می‌گیرند. این افراد دانش و تخصص بالایی دارند تا بتوانند تمام دعاوی مربوطه را به صورت تخصصی حل و فصل نمایند. دارا بودن آگاهی نسبت به قوانین تشکیلات و آیین‌های دادرسی دیوان عدالت اداری از جمله ویژگی‌های وکیل تخلفات اداری است. حتما برای شما نیز تا کنون پیش آمده است که نسبت به یک دستگاه دولتی یا عمومی شکایتی داشته باشید. برای مثال نسبت به اقدام و تصمیمات شهرداری یا سازمان های تامین اجتماعی اعتراض داشته باشید اما سوال آن است که این شکایت را نزد چه مرجعی مطرح نماییم؟ پاسخ به این سوال در یک کلمه خلاصه می شود و آن هم دیوان عدالت اداری است. دیوان عدالت اداری بالاترین مرجع رسیدگی کننده به تخلفات اداری دستگاه های دولتی و عمومی می باشد که با هدف تسریع در رسیدگی نسبت به شکایت ها و اعتراضات اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی به تصمیمات و اقدامات نهاد های عمومی و دولتی تشکیل شده است.

خاطر نشان می سازد که چنانچه در اثر احکام اعتراض شده در دیوان عدالت اداری که خلاف و تخلف سازمان اثبات شود مرجع مطالبه خسارت پس از اخذ دادنامه محکومیت دیوان عدالت اداری در دادگاه عمومی صورت می پذیرد . کلیه اشخاص و سازمانها و مراجع دولتی موظفند آراء دیوان عدالت اداری را پس از ابلاغ فوراً به مرحله اجرا درآورند . صلاحیت و حدود اختیارات دیوان عدالت اداری به تفصیل در ماده ۱۳ قانون دیوان عدالت اداری  برشمرده شده است. یک وکیل متخصص می تواند به مشتریان کمک کند تا مراحل پیچیده اداری را طی کنند و اطمینان حاصل کنند که تمام قوانین مربوط رعایت می شود. آنها دارای مهارت های تحلیلی خوبی هستند که به آنها اجازه می دهد حتی پیچیده ترین موارد را به طور موثر اداره کنند.

سپس آرایی که قبل صادر شده است دوباره به نفع موکل پرونده‌ و یا دعاوی تغییر می‌کند. وکیل دیوان عدالت اداری وکیلی است ماهر، با تجربه در زمینه‌ی ثبت شکایات و… همچنین وی با زیرکی و داشتن اطلاعات کافی در این زمینه و ارائه‌ی مشاوره مطلوب جهت شفاف سازی موضوع به موکل خود و ارائه‌ی مدارک و اسناد به نفع موکلش می‌تواند به راحتی پیروزی را از آن خود سازد. برای کسب اطلاعات بیشتر و کمک به حل و فصل دعاوی شما از جمله دعاوی که مربوط به دیوان عدالت اداری می‌باشد می‌توانید از کارشناسان و وکلای مجرب ما در این زمینه اطلاعات و مشاوره‌ای کامل کسب کنید. نیلوفر کشاورز محمدیان وکیل پایه یک دادگستری با 7 سال سابقه وکالت یکی از بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در تهران می باشند ایشان با توجه به آشنایی و سابقه فعالیت در این حوزه در تنظیم و تدوین دادخواست شکایات مردمی علیه سازمان و شرکت های دولتی خبره و با تجربه هستند و تمام تلاش خود را برای احقاق حقوق موکل خود در این زمینه به کار می برند. برای اینکه یک وکیل پایه یک دادگستری تخصص حرفه ای خود را دعاوی مرتبط با دیوان عدالت اداری قرار دهد می بایستی تسلط کافی بر قوانین این حوزه از جمله قانون دیوان عدالت اداری مصوب ۰۹/۰۳/۱۳۸۵ و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب ۱۹/۱۲/۱۳۷۹ و آرای وحدت رویه و نظریات مشورتی قوه قضاییه درخصوص دیوان عدالت اداری را دارا باشد.

تیم ساوا اپ، از همان ابتدا فعالیت خود را صرفاً به صورت حرفه ای، تخصصی، با به کار گیری وکلای مجرب و با قبول وکالت در پرونده های قابل طرح در دیوان عدالت اداری آغاز کرده و با موفقیت در تعداد زیادی از این پرونده ها، همواره در مسیر احقاق حقوق موکلین خود کوشا بوده است. نکته حائز اهمیت این است كه تمام این ۴ فاکتور در کنار هم قادر هستند امکان اخذ یک ساوا اپ از دیوان عدالت اداری را افزایش دهند. گروه ما با کمک وکلای پایه یک دادگستری و اخذ آساوا اپ می تواند شما را در مسیر حساس و پر اضطراب طرح شکایت و دادخواست و در نهایت؛ اخذ نتیجه مطلوب در دیوان عدالت اداری همراهی کند.

وکلای دیوان عدالت اداری

اگر خودتان به وکیلی همخوان با عبارت توصیفی وکیل دیوان عدالت اداری دزفول نیاز ندارید و کسی دیگری را می شناسید که به چنین وکیلی نیاز دارد می توانید لینک صفحه وکیل دیوان عدالت اداری دزفول یعنی همین صفحه را برای او ارسال کنید. برای جستجوی وکیل های دیگر با عبارت های توصیفی غیر از وکیل دیوان عدالت اداری دزفول نیز می توانید به صفحه لیست وکلای دادراه مراجعه کنید. همچنین، شما می توانید وکلای کل کشور را بر اساس استان، شهر و یا تخصص آنها در کادرهای زیر جستجو کنید تا لیست وکلای مورد نظر شما به نمایش درآید.

  • رسیدگی به تمام موارد نام برده در دیوان عدالت اداری منوط به تنظیم دادخواست می باشد.
  • ما به خوبی می‌دانیم که وظیفه اصلی یک وکیل آن است که راه و شیوه درست را به موکل خود نشان دهد و اگر موکل به علت نا آشنایی با قوانین و مقررات کشور مسیر اشتباهی را انتخاب نموده است، مانع از حرکت او را در آن مسیر گردد.
  • بعد از ارجاع پرونده به شعبه موردنظر، پرونده مورد بررسی توسط قاضی شعبه واقع می‌شود و سپس یک نسخه از دادخواست برای طرف دیگر شکایت برای آگاهی از جریان شکایت ارسال می‌گردد.
  • حساسیت و دشواری این پرونده ها به طور کلی موجب می شود تا نیاز به یک وکیل دیوان عدالت اداری حس شود.

اجازه ندهید هزینه تنها عامل در تصمیم گیری برای استخدام وکیل باشد – تجربه و میزان موفقیت آنها را نیز در نظر بگیرید. همچنین باید در مورد هر گونه هزینه اضافی که ممکن است در طول مراحل قانونی ایجاد شود مانند هزینه های تشکیل پرونده یا هزینه های دادگاه استعلام کنید. یکی از مهم ترین عواملی که باید در هنگام استخدام وکیل برای پرونده دادگاه اداری خود در نظر بگیرید، حق الزحمه آنها است.

  • علاوه بر شرایط عمومی ناظر به انتخاب قضات، به‌ موجب ماده ۳ قانون دیوان عدالت اداری، مصوب ۱۳۸۵، قضات دیوان باید دارای ۱۵ سال سابقه کار قضایی باشند.
  • بنابراین مهمترین ویژگی‌های وکیل دیوان عدالت اداری داشتن علم کافی و به‌روز در کلیه مسائل حقوقی و داشتن تجربه کافی در ارتباط با موضوعات مربوط به دیوان و راه‌‌کارهای مناسب حل دعاوی در کنار داشتن پروانه فعالیت است.
  • در اغلب موارد آراء صادره توسط دیوان شکسته شده و به نفع موکل سرنوشت پرونده تغییر پیدا کرده است.
  • چه در مورد حقوق خود به عنوان یک شهروند سؤالی داشته باشید و چه نیاز به راهنمایی در جهت پیمایش رویه های حقوقی پیچیده داشته باشید، تماس برای مشاوره حقوقی با یک متخصص واجد شرایط می تواند ارزشمند باشد.
  • ما در گروه وکلای دیوان عدالت اداری با همراهی خبره ترین وکلا و متخصصان، به شما عزیزان کمک خواهیم کرد تا به بهترین نحو ممکن احقاق حق نموده و به نتیجه مطلوب برسید.

مطابق این اصل «به منظور رسیدگی به شکایات، تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مامورین یا واحدها با آیین‌نامه‌های دولتی و احقاق حقوق آنها، دیوانی به نام «دیوان عدالت اداری» زیر نظر رئیس قوه قضاییه تاسیس می‌گردد. حدود اختیارات و نحوه عمل این دیوان را قانون تعیین  می کند.» قوانین متعددی در دهه های گذشته در خصوص این نهاد تصویب و اجرا شده است اما آخرین قانون درخصوص این مرجع، قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ (با اصلاحات 1402 که در اصلاحات اخیر نام قانون به قانون دیوان عدالت اداری تغییر پیدا کرد) می‌باشد. رسیدگی به شکایت و اعتراضات اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی از تصمیمات و اقدامات شهرداری ها ، سازمان های تأمین اجتماعی و تشکیلات و نهادهای انقلابی و موسسات وابسته به آنها و همچنین اقدامات و تصمیمات ماموران ارگان های مذکور در صلاحیت دیوان عدالت اداری می باشد. دیوان عدالت اداری بالاترین مرجع رسیدگی کننده به تخلفات اداری ارگان های مذکور از حیث نقض قوانین و مقررات موضوعه کشور می باشد. موسسه حقوقی وکلای رأی مثبت با حضور وکلای پایه یک دادگستری در این حوزه به صورت کاملاً تخصصی اقدام نموده و با دارا بودن تعدادی از بهترین وکیل دیوان عدالت اداری می تواند حافظ حقوق موکلین خود باشد.

دستور موقت در دیوان بیشتر برای جلوگیری موقت از اجرای رای و تصمیم سازمانهای دولتی تا زمان رسیدگی در دیوان می باشدکه اگر در مرحله تجدیدنظر خواسته شود می بایست به تائید رئیس دیوان برسد . و با توجه به این که مرجع قضایی در تهران قراردارد، بنابراین وکلایی که در تهران سکونت دارند به دلیل این که بر روی پرونده های مشابه فراوانی در این زمینه فعالیت کرده اند از مهارت بیشتری در این حوزه برخوردارند. به کارگرفتن وکیل موجب خواهد شد که مخارجی که خواهان مجبور به پرداخت آنها به دیوان عدالت اداری است ‌، به صورت قابل ملاحظه ای کاهش یابد. به عنوان مثال دردادسراها ودادگاه ها سامانه ثبت ثنا تاسیس شده است ،که مردم می توانند به وسیله ی سامانه ثنا اعتراضات وت ظلمات خود را نسبت به موسسه های دولتی ارائه دهند و سپس از طریق سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی به رسیدگی به پرونده خوداقدام کنند. تیم وکالت تهران از سال 1388 مشغول به فعالیت‌های گوناگون در حوزه حقوقی و قضائی شده است. با داشتن روزانه تعداد زیادی از کاربر یکتا از طریق شبکه حقوقی (وبسایت‌ها) توانسته‌ایم تعداد قابل توجهی از کاربران نیازمند حوزه حقوقی را جذب کنیم.

دیوان عدالت اداری مسئولیت رسیدگی به پرونده های مربوط به مدیریت دولتی را بر عهده دارد و همکاری با وکیل متخصص می تواند به طور قابل توجهی شانس موفقیت شما را افزایش دهد. وکیل استخدامی دیوان عدالت اداری کارشناس حقوقی و متخصص در حل و فصل اختلافات مربوط به مسائل محل کار است. آنها به قوانین و مقررات کار مسلط هستند و اطمینان حاصل می کنند که می توانند مشاوره حقوقی مناسبی را به مشتریان خود ارائه دهند. برای وکالت دادن به یک وکیل دادگستری باید توجه داشت که ابتدا لازم است به صورت حضوری به همراه مدارک خود به دفتر وکیل دیوان عدالت اداری رفته و پس از مطالعه مدارک توسط ایشان  و قبول پرونده، ضمن امضای وکالت نامه، قرار مالی نیز با ایشان تنظیم نمایید .

آیین رسیدگی در دیوان عدالت اداری تا حد زیادی شبیه آیین رسیدگی در محاکم عمومی دادگستری است، بدین معنی که مطابق ماده ۲۱ قانون، رسیدگی در دیوان مستلزم تقدیم دادخواست است که به زبان فارسی و در برگه‌های چاپی مخصوص نوشته می‌شود. می توان به نوعی گفت که وکیل دیوان عدالت کشور در این جا تا حدودی نقش نگهدارنده و حافظ قانون را نیز بر عهده دارد. اولین وظیفه‌ی هر وکیلی، این است که تمام و کمال، از حقوق موکل خود دفاع کند و به  او برای  رسیدن به نتیجه مطلوب، مشاوره دهد. هزینه وکیل دیوان عدالت کاملا یک بحث توافقی می باشد و وکیل مربوطه براساس کاری که انجام میدهد و با توجه به سختی پرونده ، هزینه را به شما اعلام می کند.

لذا قبل از مشاوره گرفتن در خصوص موضوع مورد حتما از توانایی شخصی که می خواهد به شما مشاوره حقوقی دهد هرچند در موسسه حقوقی مشغول به کار می باشد اطلاع حاصل نمایید. مفتخریم توانسته ایم به تمام افراد نیازمند مشاوره حقوقی ، علم و تجربه خود را تقدیم داشته ایم که با برقراری راه های ارتباطی نوین و بهره مندی از تکنولوژی ارتباطات فاصله میان وکیل و موکل را به حداقل رسانیده ایم. این موسسه همواره در تلاش است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و کمترین هزینه پرونده‌های شما را به سرانجام برساند. گروه وکلای پایتخت طیف وسیعی از خدمات را ارائه کرده و امکان تماس و دریافت مشاوره رایگان را برای شما فراهم کرده است. شخص شاکی می تواند جهت اعتراض به سازمان تامین اجتماعی به کمک وکیل یا به صورت فردی دادخواستی تهیه نماید و اقدام به شکایت علیه آن سازمان کند.

البته موسسه حقوقی فرهنگ تفاهم تنها در زمینه دیوان عدالت اداری فعالیت ندارد، بلکه این موسسه سعی کرده به کمک وکلای خبره‌ خود در بیشتر زمینه‌های حقوقی فعالیت داشته و از وکلای متخصص در هر زمینه برای حل پرونده‌‌های شما کمک بخواهد. این گروه حقوقی بیش از 15 سال است که به طور تخصصی در زمینه دیوان عدالت اداری فعالیت کرده و به لطف خداوند و یاری وکلای مجربی که در این تیم حرفه‌ای هستند، بیش از هزاران پرونده موفق در کارنامه خود دارند. پس از انجام کامل مراحل ثبت نام شخص می بایست شکایت خود را که توسط وکیل دیوان عدالت اداری تهیه شده را در سامانه بارگذاری کند. این بنیاد با بهره مندی از وکلاء مجرب و با سابقه در این زمینه، آماده ارائه مشاوره حقوقی و قبول وکالت در دعاوی دیوان عدالت اداری در کرج و تهران می باشد. دیوان عدالت اداری تهران به پیگیری پرونده‌های شکایات داوطلبان آزمون دستیاری تخصصی پزشکی ورودی پیدا کرده است.

از آن‌جا که پرونده‌های مربوط به دیوان عدالت اداری به صورت غیر حضوری رسیدگی می‌شود، و افراد عادی امکان حضور ندارند، وکیل دیوان با آگاهی از تشریفات خاص و رعایت امور مربوط به آن می‌تواند در بعضی جلسات حضور یافته و پرونده موکل خود را به‌صورت حرفه‌ای پیگیری و برای احقاق حق موکل خود تلاش کند. در قانون، دیوان عدالت اداری صلاحیت رسیدگی به شکایات از نهادهای دولتی و ارگان های وابسته به آنها را  برعهده دارد. در دیوان، مراجع مختلفی اعم از قضایی و اداری وجود دارند که به شکایات مردم از نهادهای عمومی دولتی رسیدگی می کنند. مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری، به بررسی صلاحیت قانونی دیوان در رسیدگی به شکایات و تظلمات مردمی و همچنین نحوه طرح دعوا در این مرجع می پردازد. در واقع نحوه ثبت شکایت در دیوان با طرح دعوا در مراجع قضایی متفاوت است و در این راستا افرادی که قصد دارند اقدام به ثبت شکایت در دیوان کنند، می توانند از مشاوره حقوقی وکیل تلفنی استفاده کنند. دیوان عدالت اداری یکی از مراجع قضایی تخصصی در رسیدگی به شکایات و اعتراضات مردم نسبت به تصمیمات و عملکرد دستگاه های عمومی و دولتی می باشد.

نظر به تخصصی بودن وظایف و اختیارات این دیوان از جمله رسیدگی به اعتراضات و شکایات از آراء قطعی هیأت ­های رسیدگی به تخلفات اداری و کمیسیون هایی نظیر کمیسیون ماده صد شهرداری ها یا کمیسیون های مالیاتی، آنچه بیش از پیش واجد اهمیت می باشد بهره مندی از وکلای مجرب و متخصص در این زمینه است که به صورت حرفه ­ای به موضوعات در صلاحیت دیوان می پردازند. به بیان ساده ­تر؛ دیوان عدالت اداری مرجعی برای رسیدگی به دعاوی حاصله از عموم مردم به طرفیت ارگان ها و نهادهای دولتی و عمومی برعکس می باشد یا حتی میتواند دو طرف دعوی ارگان های و نهادهای دولتی و عمومی باشند. بهتر است ابتدا تعریفی از ارگان ها و نهادهای دولتی و عمومی داشته باشیم و سپس به تبیین موازین حقوقی و مقررات قانونی آن بپردازیم. ما در تیم وکلای حامیان عدالت افرادی را داریم که می‌توانند به شما در زمینه مشکلات حقوقی دیوان عدالت اداری تهران مشاوره دهند. اگر به دنبال وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری تهران هستید، می‌توانید از مجموعه حامیان عدالت کمک بگیرید.

از این رو عملا نمی توان انتظار داشت یک وکیل بتواند در حوزه های مختلف این رشته تخصص کافی و لازم را داشته باشد. از طرف دیگر حقوق و وکلات درست مانند هر فعالیت شغلی دیگر نیاز به کسب تجربه دارد. بنابراین وقتی فردی در یک حوزه خاص از دنیای قانون وکلات می کند، عملا در ان حوزه با تجربه و متخصص می شود و نکته هایی را می داند که در هیچ کتاب و دانشگاهی وجود ندارد. ۴- در خصوص موارد اعلامی در بندهای (ت) و (ث) شکوائیه موصوف دائر بر اینکه ارائه لایحه و یا شکوائیه از طریق الکترونیکی مغایر با ماده ۴ قانون آئین دادرسی کیفری و بند ۳ ماده ۱۶ قانون نظارت بر رفتار قضات است، به استحضار می رساند چنانچه فوریت امری از سوی مرجع قضایی احراز گردد، نسبت به ثبت لایحه اقدام می گردد. روز و ساعت کاری دیوان عدالت تهران از شنبه تا چهار شنبه از ۸ صبح تا ساعت ۱۵ می باشد.

دراجرای اصل ۱۷۳ قانون اساسی به منظور رسیدگی به شکایات ، تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مامورین و ادارات و آیین نامه های دولتی خلاف قانون و شرع یا خارج از حدود اختیارات مقام تصویب کننده دیوان عدالت اداری زیر نظر رئیس قوه قضاییه تشکیل شده است . همچنین آنها با تیم حرفه ای و مجرب خود، مشکل شما را بررسی کرده و بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در خصوص پرونده تان را معرفی می‌کنند تا با آسودگی خاطر به او اطمینان کرده و تا پایان رسیدگی به پرونده، همه چیز را به او بسپارید. برای ثبت شکایت باید به دیوان سامانه ثنا مراجعه کرده و اعتراض خود را به صورت مکتوب ثبت نمایید. پیشنهاد ما به شما این است که در این مرحله حتما از کمک وکیل متخصص دیوان عدالت اداری کمک بگیرید و دادخواست کامل و جامعی را ارائه دهید. دیوان شکایت شما را بررسی می کند و اگر در صلاحیت دیوان باشد، شعبه رسیدگی کننده را تعیین می کند و از طریق سامانه ثنا به شما اطلاع رسانی می کند. قابل توجه می باشد که رسیدگی در دیوان عدالت اداری به صورت غیر حضوری است و تنها وکیل می تواند به دیوان مراجعه کند و با قاضی در خصوص پرونده صحبت کند.

  • چنانچه تقاضای صدور دستور موقت پس از طرح شکایت اصلی صورت گیرد باید تا قبل از ختم رسیدگی، به دیوان ارائه شود این درخواست مستلزم پرداخت هزینه دادرسی نیست .
  • در صورتی که دیوان عدالت این موضوع را بررسی کند و به این نتیجه برسد که رای صادر شده در هیات تشخیص مطالبات سازمان کاملاً درست و مطابق قانون صادر شده است آن را تأیید یا همان ابرام می‌نماید و در حالتی که خلاف قوانین صادر گشته باشد آن را رد و نقض می‌کند.
  • گاهی اوقات ممکن است این دیوان همانند دیوان عالی کشور ایجاد رویه نماید و رای وحدت رویه برای محاکم صالح به رسیدگی دعوی صادر نماید.
  • موارد فوق، به عنوان صلاحیت های کلی دیوان عدالت اداری به شمار می روند که هر گونه موضوع شکایت که مرتبط با ماده 10 قانون مزبور باشد، در صلاحیت قانونی دیوان عدالت اداری خواهد بود.
  • به بیان ساده ­تر؛ دیوان عدالت اداری مرجعی برای رسیدگی به دعاوی حاصله از عموم مردم به طرفیت ارگان ها و نهادهای دولتی و عمومی برعکس می باشد یا حتی میتواند دو طرف دعوی ارگان های و نهادهای دولتی و عمومی باشند.
  • آقای مهزاد امیری در تلاش است تا بهترین دفاعیات را در دادگاه از موکلینش داشته باشد.

اگر شخصی تخلفات اداری انجام داده است می توانید براحتی در دیوان عدالت از آن شخص یا ارگان شکایت نمایید. تصمیمی که شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری در اکثر مواقع به صورت تایید و ابرام رای صادر شده در مرحله بدوی یا نقض دادنامه بدوی و صدور حکم به ورود یا رد شکایت می نماید. پس از ثبت دادخواست و ارائه آن به مقامات مربوطه در صورتی که نواقصی وجود داشته باشد باید برطرف شود. در صورتی که قاضی تشخیص دهد که این پرونده تکمیل است و صلاحیت بررسی در دیوان عدالت را دارد، بررسی پرونده آغاز می ‌شود و از طرف شکایت خواسته می‌ شود تا طی مدت یک ماه پاسخ خود را به این شکایت اعلام کند و اقدامات ضروری را انجام دهد.

بنابراین کارهای پرونده ی خودرابه یک وکیل دیوان عدالت اداری حرفه ای ومجرب واگذارکنیدوبدون مراجعه حضوری به راحتی ازریزترین جزئیات پرونده،درکوتاه ترین زمان ممکن آگاه شوید. گفتنی است رسیدگی به پرونده دراین مرجع قضایی عمومابه روش غیرحضوری است،بنابراین خواهان چنین پرونده هایی بایددرهنگام به کارگیری وکیل،شخصی رابرای این کاربرگزیندکه بتواندبه دیوان عدالت اداری رجوع کند،ودرحضورقاضی پرونده حرف بزند. از جمله مزایای مشاوره تلفنی رایگان دیوان عدالت اداری کاهش پرداخت هزینه ها می باشد همانطور که بالاتر نیز گفته شد شما می توانید با مشاوره گرفتن از یک وکیل فوق حرفه‌ای در زمینه تنظیم شکایت دیوان عدالت اداری پرونده خود را با هزینه های بسیار کمتر،   پرونده مورد نظر را به نتیجه برسانید. همچنین از جمله دیگر مزایای مشاوره رایگان وکیل دیوان عدالت اداری گرفتن از یک وکیل فوق حرفه‌ای می‌باشد.

وکیل دیوان عدالت اداری، قانون‌گذار در خصوص وظایف و صلاحیت‌های این مرجع عمومی اداری قوانینی وضع کرده است که آن‌ها را تحت قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت آورده است که ما در این جا به برخی از صلاحیت های این مرجع اشاره خواهیم نمود. در دیوان عدالت اداری، وکلای استخدامی «وکلای دیوان» متخصصانی بسیار با تجربه، آگاه و متعهد هستند که خدمات حقوقی جامعی را هم به افراد و هم به مشاغل ارائه می دهند. وکلای ما با تعهد خود برای ارائه نتایج مثبت برای مشتریان خود، در عین حفظ بالاترین استانداردها، پرونده های مختلفی را مورد بررسی قرار میدهند. به طور مثال پرونده های مشابه کمیسیون ماده 100 شهرداری در وبسایت وکلای دیوان و کمیسیون ماده 99 شهرداری را مورد بررسی قرار میدهد. با جمع بندی رای وحدت رویه های به شماره ها و تاریخ های  ۶۱ ـ ۲۳/۰۳/۱۳۷۷ و ۷۹ ـ ۱۷/۰۲/۱۳۸۵ و ۷۹۳-۲۵/۰۴/۱۳۹۸ همگی صادره از هیات عمومی دیوان عدالت اداری و مواد ۶۳ و ۶۴ قانون در پاسخ به این سوال که آیا دیوان عدالت میتواند در اموری که در کمیسونهای تخصصی مانند کمیسیون های سازمان تامین اجتماعی و سازمان وظیفه عمومی ، نظر میدهند ، امعان نظر قضایی داشته باشد؟ .

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما
محتوای این وب‌سایت توسط فناوری‌های هوش مصنوعی از داده‌های اینترنتی تولید شده و ما هیچ مسئولیتی در قبال دقت آن نمی‌پذیریم و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.