دیزل ژنراتور چیست؟ و چه کاربرد های دارد؟

به طور کلی، 72 درصد از کاربرد موتور دیزل و ژنراتور گازوئیلی مربوط به بخش معدن است.

دیزل ژنراتور

محرک  اصلی و عنصر حیاتی در استارت معمولی  ژنراتور به وضوح باتری است.

اما وجود دیزل ژنراتور که می تواند به سرعت برق اضطراری مورد نیاز را فراهم کند، از خسارت های جانی به خوبی پیشگیری می کند. پس می توانیم به این مطلب پی ببریم که دیزل ژنراتور تا چه اندازه در زندگی ما اهمیت دارد.

نیروگاه های برق را می توان از مهم ترین مناطق یک کشور به حساب آورد. از طریق نیروگاه های برق می توان انرژی لازم برای تامین برق یک شهر را فراهم آورد. بدین طریق می توان نور و انرژی برق را به خانه ها، کسب و کارها، مدارس، بیمارستان ها، هتل ها و بسیاری از جاهای دیگر انتقال داد.

امروزه، بسیاری از مراکز مانند بیمارستان ها، سازمان ها، ادارات و … از دیزل ژنراتور استفاده می کنند.

دیزل ژنراتور ولوو چگونه کار می

فناوری محصولات دیزل این شرکت همانند محصولات پرکنیز بوده و همان توان و قدرت را دارا است. دیزل لوول سالانه بیش از 60 هزار موتور دیزلی تولید می‌کند که این دیزل‌ها با «ژنراتور استامفورد چین» کوپله شده و دیزل ژنراتور لوول تولید می‌شود.

محفظه فلزی در مقابل محفظه پلاستیکی — طرح تمام فلزی تضمین دوام ژنراتو.ر است . بدنه پلاستیکی ژنراتور در معرض قطعات متحرک دینام می باشد که با گذشت زمان و باعث افزایش ساییدگی و پارگی می شود. با توجه به موارد اشاره شده درباره دیزل ژنراتور تقريبا تمامي كارگاه ها و يا كارخانه هاي توليد كننده ديزل ژنراتور در داخل كشور كوپله فابريك نمي باشند و به اصطلاح به آن ها ديزل ژنراتور كوپل داخل گفته ميشود . شرایط اجاره ژنراتور برای حالت ‌های همراه با کانوپی سایلنت (بی صدا) و شیفت‌های و ساعت کارکرد بیشتر، متفاوت و به صورت تلفنی قابل استعلام می‌باشد.

  • دیزل ژنراتورهایی که به تازگی به بازار عرضه می شوند طراحی و ساختاری مدرن و پیشرفته دارند.
  • با این حال، شرایط کار با بار متصل تعیین می شود، برای اطمینان از اینکه ساختمان شما از قدرت دیزل ژنراتور مناسب برخوردار است، بهترین توصیه داشتن اندازگیری دقیق واحد برق ساختمان توسط مهندسان برق حرفه ای است.
  • ژنراتورهای دیزل در بسیاری از برنامه های کاربردی همه کاره در سراسر جهان استفاده می شود.
  • فیلتر برخی موتورهای جاندیر از این نوع است (فیلتر های ساخت استاندین).
  • دیزل ژنراتور کامینز در مواردی از جمله تامین برق واحدهای اداری ، خانگی ، صنعتی ،معدنی ، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی و آتش نشانی کاربرد دارند.

یک خانه یا یک مزرعه ممکن است 22 الی 25 کیلووات برق لازم داشته باشد. این موتور دیزل ژنراتور 30 کیلوواتی معمولاً با توان 25 کیلووات و سرعت 1800 دور بر دقیقه به مدت زمان طولانی کار خواهد کرد.

موتورهای بخار در آن زمان هم چنان از پرمصرف ترین موتورها در صنایع بزرگ بودند.

دیزل ژنراتور 50 کاوا جن پاور

سیستم خنک کننده موتور را کنترل می کند، به طور معمول مخلوطی از آب مقطر و گلیکول با برخی مواد افزودنی اضافی برای جلوگیری از خوردگی می باشد. همچنین ممکن است در برخی موتورها یک فیلتر خنک کننده وجود داشته باشد و یک “پمپ آب” که در واقع یک پمپ خنک کننده موتور است.

در ایستگاه های کوچک تولید برق هم می توان از دیزل ژنراتور استفاده کرد اما به این صورت که از چند ژنراتور ۵ مگاوات استفاده می شود. همچنین هزینه نگهداری تعمیر دیزل ژنراتور از ژنراتور بنزینی کمتر می باشد. علاوه بر آن ژنراتورهای دیزلی مزایای دیگری هم دارند که از جمله این مزایا می توان به تعداد بیشتر تامین کننده های قطعات آن ها، عدم نیاز به اطلاعات و تجربه زیاد و همچنین حمل و نقل و راه اندازی ساده تر آن ها اشاره کرد.

کشتی ها و بسیاری از وسایل نقلیه بزرگ زمینی مانند قطار ها نیز از ژنراتورهای دیزلی نه فقط برای تامین برق روشنایی بلکه برای تامین نیروی محرکه مورد نیاز خود استفاده می کنند. به وسیله نیروی محرکه برقی می توان حرکت یکنواخت و قدرتمندتری علاوه بر استفاده مناسب تر از فضا داشت.

ژنراتورها می‌توانند از طریق پردازش هم‌زمان به صورت الکتریکی بهم متصل شوند. این همزمانی شامل جور کردن ولتاژ، فرکانس و فاز قبل از اتصال ژنراتور به سامانه است. از دست رفتن همزمانی پیش از اتصال می‌تواند باعث یک اتصال کوتاه جریان بالا یا ساییدگی و پاره گی در ژنراتور یا تابلواش شود. فرایند همزمان سازی می‌تواند به صورت خودکار به وسیلهٔ یک ماژول سنکرون ساز خودکار انجام گیرد.

ویژگی‌های ممتاز هر یک از مدل‌های این محصول، استفاده از آن‌ها را در مکان‌های تجاری، خانگی و صنعتی امکان‌پذیر نموده است. واحدهای دیزلی می توانند بسیار پر سر و صدا باشند، بنابراین اغلب از مکان های کاری دور هستند.

ژنراتور دیزلی در یک محفظه ضدآب، قاب سازه‌ای، یا واحد قابل حمل قرار داده می‌شود.

میزان مصرف دیزل ژنراتورها به طور متوسط بین ١٩٠ گرم تا ٢٢٠ گرم گازوئیل در هر ساعت به ازای هر کیلووات مصرفی می باشد. این میزان با توجه به ارتفاع از سطح دریا، رطوبت نسبی محیط، درجه حرارت محیط، عمر دیزل ژنراتور و کیفیت گازوئیل مصرفی متغیر می باشد. کیفیت و کارایی دیزل ژنراتور سبب شد تا صنایع خودرو سازی و کارخانجات تولید تجهیزات صنعتی نیز به استفاده از این نوع موتور احتراق داخلی تمایل پیدا کنند.

ژنراتور ها نیز همچون موتور های دیزل بر اساس برند و کارخانه سازنده دارای کیفیت و قیمت متنوع هستند. ژنراتور استمفورد ساخت کارخانه انگلستان در پله اول، و ژنراتور مکالته ساخت ایتالیا در پله دوم قیمت قرار دارد. ژنراتور لوری سومر به دلیل کیفیت بالای خود از نظر قیمتی در رده ژنراتور استمفورد انگلستان است و به دلیل حضور کم رنگ در بازار ایران و در نتیجه خدمات نسبی ضعیف تر با استقبال کمتری در ایران روبه رو شده است.

این حالت های عملیاتی را
می توان به طور کلی تعریف کرد، اما می توان سناریوهایی را نیز داشت که ترکیبی از این
حالت ها هستند. مشتریان شرکت پایور دیزل آسیا تا 15 سال می توانند از خدمات شرکت پایور دیزل آسیا بهره برده و ضمن تأمین قطعات در این مدت زمانی در صورت درخواست مشتری با حضور کارشناس این شرکت در محل استفاده دیزل ژنراتور موارد درخواستی را رفع کند. شرکت پایور دیزل آسیا با داشتن نمایندگان فروش در نقاط مختلف ایران آماده مشاوره و خدمت رسانی به مشتریان می باشد. قیمت تابلو کنترل دیزل ژنراتور و میزان تاثیر آن (بر حسب %) بر قیمت ژنراتور دیزل ژنراتور در یک کیفیت یکسان به توان دستگاه و نوع تابلو کنترل دیزل ژنراتور (دستی، اتوماتیک، پارالل و …) بستگی دارد.

یک دیزل ژنراتور (Diesel Generator) یا به عبارت بهتر، ژنراتور دیزلی، که گاهی موتور برق نیز نامیده می‌شود، انرژی مکانیکی (حرکتی) را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. در واقع، یک ژنراتور دیزلی ترکیبی از یک موتور دیزلی (برای چرخاندن ژنراتور) و یک آلترناتور یا ژنراتور الکتریکی است که از آن برای تولید انرژی الکتریکی استفاده می‌شود.

ولتاژ ژنراتور سنکرون  متناسب با جریان تحریک آن  تغییر می‌کند بنابراین برای تثبیت ولتاژ ژنراتور ، جریان تحریک آن  باید به ازای تغییرات بار تثبیت شده و قدرت راکتیو خروجی ژنراتور کنترل شود. از این رو مکانیزم کنترلی برای تثبیت ولتاژ و کنترل توان راکتیو در دیزل ژنراتور تعبیه می‌شود که به آن تنظیم کننده ولتاژ  یا AVR گفته می‌شود. وظایف تنظیم کننده اتوماتیک ولتاژ در ادامه ذکر شده است که بر اساس مدل استفاده شده در ژنراتور از همه این قابلیت ها یا قسمتی از آنها استفاده می‌شود. مثلا اگر موتور دیزل یک دیزل ژنراتور ولوو پنتا باشد، کل آن دیزل ژنراتور در میان عامه مصرف کنندگان به نام دیزل ژنراتور ولوو پنتا شناخته می شود.

این برند مطرح یکی از شناخته شده ترین تولید کنندگان دستگاه های مولد انرژی الکتریکی به شمار می ‌رود و شهرت بسیاری در میان شرکت های مختلف در سطح جهان پیدا کرده است. برند ولوو فعالیت خود را در کشور سوئد ادامه می‌ دهد و دستگاه‌ های تولید شده توسط این برند از کیفیت بالایی برخوردارند. این دستگاه ها با صرف کم ترین انرژی می توانند بیشترین بازدهی را داشته باشند و صرفه جویی اقتصادی را به همراه دارند. نصب و راه اندازی برو اینجاهای برند ولوو به آسانی صورت گرفته و انتخاب اول خریداران هستند.

دیزل ژنراتور چیست ؟ What Is Diesel Generator

دیزل ژنراتور بادوین سری 4 سیلندر شامل دیزل ژنراتور بادوین های 12 تا 80 کیلووات میباشد . محیط و سطح دیزل ژنراتور باید تراز و جامد، بدون خطر جابجایی در زیر و به خوبی دور از دسترس آب باشد. محفظه ی دیزل ژنراتور بادووین یا دیزل ژنراتور Baudouin باید در مناطق دور از علف های هرز، علف های بلند یا هر ماده قابل اشتعال زا دیگری قرار گیرد.

همچنین، قطعات یدکی به راحتی در دسترس هستند و تعمیر و نگهداری ساده‌تر می‌شود. این پشتیبانی فنی قوی به کاربران اعتماد و آرامش در استفاده از دیزل ژنراتورها می‌دهد.

توان تولید برق دیزل ژنراتور‌های نیروگاهی بیش از ۱۰۰۰ کیلووات می‌باشد. این مدل از دستگاه‌ها دارای بدنه‌ای مقاوم در برابر صدمات فیزیکی و نوسانات برقی است.

بر این اساس موتور موجود در این وسایل به سه دسته گازوئیل سوز، گاز سوز و در نهایت دوگانه سوز طبقه بندی می شوند. روش دیگر برای دسته بندی موتورهای موجود در دیزل های ژنراتوری بر اساس نوع برق خروجی از آنها می باشد. در این دسته بندی عموما موتورهای دیزلی به دو دسته تک فاز و سه فاز طبقه بندی می شوند.

با اطلاع از توان دیزل ژنراتور انتخابی، می‌توان مدل مناسبی را نسبت به برق موردنیاز تهیه کرد. برای این کار باید توان برقی تمامی تجهیزاتی که نیاز به برق دیزل ژنراتور دارند، محاسبه و جمع شوند. از این رو تبدیل کیلووات به کاوا KVA، لازمه محاسبه توان دیزل ژنراتور می‌باشد. شارژ کردن باتری با ژنراتور دیزلی باید به شکل دقیق و اصولی انجام بگیرد.

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، نحوه کار دیزل ژنراتور به این‌گونه است که سوخت دریافتی به انرژی مکانیکی تبدیل می‌شود. روی این مخزن یک صافی بنزین وجود دارد که این صافی می‌تواند از ورود گردوغبار و آلودگی‌ها جلوگیری کند. پس از دریافت سوخت توسط مخزن، پمپ سوخت آن را از مخزن و از طریق لوله‌کشی به موتور ارسال می‌کند. با رسیدن سوخت به موتور عملیات احتراق آغاز شده و در نتیجه احتراق، پیستون‌ها حرکت می‌کنند و انرژی مکانیکی تولید می‌شود.

نصب و راه‌اندازی یک دیزل ژنراتور باید همیشه توسط یک فرد متخصص و با تجربه انجام گیرد تا از بروز هر گونه مشکل احتمالی به جلوگیری شود. از آب گاهی اوقات به عنوان مایع خنک کننده برای دیزل ژنراتور استفاده می‌شود.

ملاحظاتی برای جلوگیری از آتش سوزی در هنگامی بالا رفتن دمای ژنراتور نیز باید در نظر گرفته شود. به منظور جلوگیری از آتش سوزی، از ریخته شدن روغن روی زمین اجتناب شود. نصب ژنراتور ها باید در محلی دور از خانه های مسکونی باشند (برای کاهش آلودگی صوتی و هوا در محل سکونت).

دیزل ژنراتور

شرکت الف، عامل قیمت را، برای انتخاب دیزل ژنراتور در اولویت قرار می دهد. بعد از چند سال کیفیت پایین دیزل ژنراتور انتخاب شده باعث خرابی اساسی در آن شده و شرکت الف مجددا برای خرید دیزل ژنراتور باید اقدام کند.

این تفاوت بین محبوبیت برند ها در ایران و جهان، می تواند به دلیل همان مسائل تحریم و میزان در دسترس بودن قطعات باشد. میتوان هرکدام از این ژنراتور ها را با دیزل های بالا متصل کرد (کوپله کرد)  تا یک دیزل ژنراتور را تشکیل داد. موارد فوق فاکتورهایی هستند که مجموع آنها کیفیت و عمر کوپله دیزل ژنراتور شما را تعیین میکند. همانطور که اشاره شد موتور دیزل و ژنراتور برای تمام پکیجرها در تمام نقاط دنیا یکسان است.

ژنراتور‌ها را می‌توان بر اساس قابل حمل‌‌بودن یا نبودن، نحوه عملکرد، برند و صنعتی یا خانگی بودن دسته بندی کرد.

برای سوخت گیری مجدد باید ژنراتور خاموش شود تا از آتش سوزی جلوگیری شود. هنگامی که سرورها و سیستم‌های ارتباطاتی از دست بروند، کسب و کار متوقف می‌شود، داده‌ها از دست رفته و سیستم‌های حسابداری متوقف می‌شود.

همچنین مهم است که دیزل ژنراتور خود را خشک نگه دارید، به خصوص پریزهای ژنراتور چرا که اگر آب وارد شود، می تواند ژنراتور را متوقف کند و باعث آسیب دائمی بشود. آب همچنین می تواند خطر برق گرفتگی را در هنگام تماس با هر وسیله الکتریکی ایجاد کند. آب و هوای بومی عامل مهمی است که باید به آن توجه کرد، انتخاب مواد و سطح ظرف برای نصب محفظه از عوامل مهم محسوب میشود. دما و رطوبت برای تجهیزات گران قیمت شما خطراتی ایجاد می کند، حتی اگر آنها را از باران، برف و باد مستقیم دور نگه دارید.

قبل از خرید ژنراتور  و این اعداد را توسط سازمانهای محلی کنترل کنید.

میزان مصرف دیزل ژنراتور ها به طور متوسط بین ١٩٠ گرم تا ٢٢٠ گرم گازوئیل در هر ساعت به ازای هر کیلووات مصرفی است. این میزان با توجه به ارتفاع از سطح دریا، درجه حرارت محیط، رطوبت نسبی محیط، عمر دیزل ژنراتور و البته کیفیت گازوئیل مصرفی متغیر است. مثال اگر شما از یک دیزل ژنراتور 100 کاوا استفاده می کنید، که به طور متوسط 80 کاوا بار مصرفی روی آن است، متوسط مصرف سوخت در هر ساعت ١٠ لیتر خواهد بود. موتور ژنراتور ها می توانند از ۱ تا ۲۰ کیلوولت آمپر (کاوا) برای منازل، فروشگاه ها، ادارات کوچک و تا 2000 کیلوولت آمپر (2 مگاکاوا) قابل استفاده برای مجتمع های اداری بزرگ و کارخانه ها برق تولید کنند.

ژنراتور با سایبان صوتی که سایر عناصر را می پوشاند اغلب به عنوان ژنراتور بی صدا شناخته می شود. این معمولاً یک موتور دیزلی است، دقیقاً مانند آن که در یک وسیله نقلیه بزرگ، هر چه منبع انرژی مکانیکی بزرگتر باشد، قدرت الکتریکی بیشتری می تواند از «انتهای دیگر» خارج شود. انواع مختلفی از ژنراتورها و پیکربندی‌های مختلفی وجود دارد، اما همه آن ها اساساً به یک شکل کار می‌کنند و اجزای اصلی یکسانی دارند. در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت دیزل ژنراتور و موتور برق بپردازیم.

کشف فارادی این بود که جریان بالای بار الکتریکی می‌تواند توسط حرکت رسانای الکتریکی مانند سیمی که شامل بار الکتریکی در میدان مغناطیسی است القا شود.

با اهمیت ترین قسمت سیستم برق اضطراری دیزل ژنراتور ، موتور دیزل آن می باشد که در اصل جایگاه قلب این سیستم را از آن خود کرده است.

این نوع ژنراتورهای نسبتا جدید تولید شده شرکت کامینز پاور انگاستان، به لطف محفظه های ضعیف صدا با فشار صوتی 103 دسی بل LWA و 74 دسی بل (A) در فشار صوتی 7 متر، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که آلودگی صوتی کمتری را ایجاد می کنند. علاوه بر این، این ژنراتورهای C550D5 دارای چندین نقطه بالابر برای پیکربندی با محفظه یا بالابر شاسی، و همچنین مخازن دو پوسته اختیاری برای رعایت مقررات زیست محیطی منطقه هستند. وجود محفظه های محافظ در برابر آب و هوا آرامش خاطر مشتریان را در برابر اجزای دیزل ژنراتور ایجاد می کند.

سلام، برای خرید دیزل ژنراتور برای برج مسکونی ۲۱ طبقه قیمت و مشاوره می خوام. سلام، قیمت دیزل ژنراتور 3000 کاوا دایم کار رو می خواستم برام ارسال بفرمایید.

این باعث می شود مقدار زیادی جریان الکتریکی از طریق سیم ها به جلو و عقب جریان یابد – چیزی که ما آن را “جریان متناوب” یا برق اصلی “AC” می نامیم. اصول انتقال به صورت صحیح و استاندارد برای محافظت دیزل ژنراتور همواره سرلوحه کار ما بوده. (د) کنترل های دیگر — فاز سوئیچ انتخابگر، سوئیچ فرکانس و کنترل موتور سوئیچ ( حالت خودکار) . لوله تهویه برای مخزن سوخت — مخزن سوخت دارای لوله تهویه است که در هنگام پر کردن مجدد و زه کشی از تانکر برای جلوگیری از فشار یا خلاء می باشد .

بسیاری از کارخانجات صنعتی، انبارها، سوله ها و مراکز و واحدهای تولیدکننده برای تولید محصولات و فعالیت خود نیاز مبرمی به برق دائمی دارند. قطع شدن ناگهانی و بدون پیش بینی برق، حتی برای مدت زمان کوتاه می تواند خسارات جبران ناپذیری را به یک مجموعه تولیدی وارد کند. استفاده از دیزل ژنراتور و تجهیزات برق اضطراری بهترین اقدامی است که می توان در زمان قطعی برق انجام داد.

این قطعه وظیفه تنظیمات مربوطبه خروجی زنراتور را برعهده دارد.ژنراتور می تواند ولتاژ الکتریکی تولید کند ، اما مقدار ولتاژ باید تنظیم شود که برای استفاده مناسب باشد که این تنظیم توسط رگلاتور صورت می گیرد. شایان ذکر است شما می‌توانید با ارائه نظرات سازنده خود در بخش نظرات و یا از طریق ارسال به آدرس پست الکترونیکی  ما را در جهت ارتقاء سطح علمی مطالب منتشر شده یاری فرمائید. استفاده از این مطلب با ذکر نام شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان و یا آدرس سایت  بلامانع می‌باشد. فیلتر دارای یک صافی اولیه و ثانویه است و در قسمت پایین آن کاسه یا ظرف روغن وجود دارد.

دیزل ژنراتورهایی که امروزه در بازار موجود هستند ممکن است از انرژی های دیگری به غیر از گازوئیل و گاز استفاده کنند. اما باید گفت به طور کلی رایج ترین نوع  سوخت مورد استفاده در موتورها گازوئیل است زیرا این ماده دارای قیمت پایین بوده و باعث می شود دستگاه بتوانند به راحتی کار کند. یکی از مهم ترین مواردی که باید در نظر داشته باشید تا دستگاه شما دچار مشکل نگردد این است که تهویه لازم را برای آن داشته باشید و سیستم دیزل ژنراتور را در مکان هایی قرار دهید که وسایل خنک کننده و تهویه مناسبی دارند.

این مقدار می‌تواند بین 190 گرم تا 220 گرم گازوئیل در هر ساعت به ازای هر کیلووات مصرفی باشد.

موتور های صنعتی این برند در تهیه دیزل ژنراتور ها استفاده میشوند و توانایی تولید توان 100 تا 800 اسب بخار را دارا می باشند. موتورهای دیزلی ولوو تا قدرت 275 کاوا در کشور آلمان، 300 و 350 کاوا در کشور فرانسه و توان های بالاتر در کشور سوئد تولید می شوند.

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما
این وب‌سایت محتوا را با استفاده از هوش مصنوعی و داده‌های اینترنتی تولید می‌کند و از صحت محتوای ارائه شده مبرا است و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.