نحوه استفاده از هوش مصنوعی به عنوان دستیار خرید

سلام! ما با نسخه دیگری از در زمینه فناوری: هوش مصنوعی، یک خبرنامه پاپ آپ که در مورد هوش مصنوعی، نحوه عملکرد و نحوه استفاده از آن به شما آموزش می دهد.

هفته گذشته، نحوه استفاده از هوش مصنوعی را برای آماده شدن برای جلسه اداری مخوف توضیح دادم. حالا بیایید پولی را که از این همه کار سخت به دست آورده‌اید برداریم و به سمت چیز جالب‌تری برویم: خرید.

زمان‌برترین بخش خرید برای بسیاری، فرآیند تحقیق است: بررسی سایت‌های بررسی و چیدن موردی که برای شما مناسب است، خواه تجهیزات قهوه باشد یا اتاق هتلی که هم راحت و هم مقرون به صرفه است.

آنچه را که هوش مصنوعی می‌تواند برای کمک به تصمیم‌گیری آگاهانه خرید سریع و کارآمد انجام دهد، توضیح خواهم داد. برای این تمرین، من روی استفاده از ربات‌های چت، از جمله بینگ مایکروسافت، Bard Google و ChatGPT OpenAI برای انجام تحقیقات محصول تمرکز خواهم کرد. من همچنین نحوه استفاده از افزونه های ChatGPT را که یک توسعه جدیدتر است، برای ایجاد لیست های مواد غذایی و برنامه ریزی سفر بررسی خواهم کرد.

فرض کنید دوست دارید قهوه خود را در فرنچ پرس درست کنید و به دنبال خرید آسیاب هستید که قیمتی بیش از 200 دلار ندارد. فرآیند تحقیق معمولی انجام یک جستجوی وب و خواندن یک دسته از بررسی ها است.

چت ربات های هوش مصنوعی می توانند این فرآیند را ساده کنند. Bing مایکروسافت و Bard گوگل که به طور پیش فرض به موتورهای جستجو متصل هستند، در حال حاضر بهترین تجهیزات برای دریافت توصیه های به روز محصول هستند.

همانطور که همیشه اتفاق می افتد، اعلان مناسب بهترین نتایج را خواهد داشت. برای این مثال، چیزی مانند این را تایپ کنید: «به عنوان دستیار خرید عمل کنید. من به دنبال آسیاب دانه قهوه برای فرنچ پرس هستم که به خوبی بررسی شده باشد. قیمت آن نباید بیشتر از 200 دلار باشد.» در پاسخ، بینگ و بارد نمونه هایی از آسیاب هایی را فهرست می کنند که با معیارها مطابقت دارند.

همچنین می‌توانید از چت‌بات‌ها سؤالات سخت‌تری بپرسید، مانند اینکه کدام لوازم خانگی ماندگاری طولانی دارند. می‌توانید چیزی مانند «به عنوان یک دستیار خرید عمل کنید. من دنبال یخچال هستم. کدام برندها بالاترین رتبه اطمینان را دارند و برخی از یخچال‌های آن‌ها کدامند؟

ربات‌ها به شما می‌گویند که کدام دستگاه‌ها بالاترین رتبه‌بندی قابلیت اطمینان را از انتشاراتی مانند Consumer Reports و Wirecutter خود The Times دارند.

هر زمان که از چت بات استفاده می کنید، بهتر است نتایج را از نظر دقت بررسی کنید. اما انجام جستجوی وب برای بررسی مجدد توصیه های ربات ها بسیار سریعتر از جستجوی دستی از ابتدا است.

حالا بیایید در مورد آینده صحبت کنیم. OpenAI در حال توسعه یک پلتفرم پلاگین است که در اصل یک فروشگاه برنامه شخص ثالث است که به شما امکان می دهد قابلیت هایی را به ChatGPT اضافه کنید. در حال حاضر فقط مشترکینی که 20 دلار در ماه برای ChatGPT Plus پرداخت می کنند می توانند از افزونه ها، از جمله پلاگین هایی برای مرور وب و خرید استفاده کنند.

اگر مشترک پولی هستید، برای استفاده از افزونه‌ها، به ChatGPT بروید منوی تنظیمات، روی «ویژگی‌های بتا» کلیک کنید و «افزونه‌ها» را روشن کنید. سپس، در برنامه یا وب سایت ChatGPT، به برگه GPT-4 بروید و روی «plugins» کلیک کنید. سپس بر روی فلش رو به پایین کلیک کرده و فروشگاه افزونه را انتخاب کنید. اینجا جایی است که می توانید اپلیکیشن ها را جستجو کنید. بیایید با یکی برای برنامه تحویل مواد غذایی، Instacart شروع کنیم.

سعی کنید دستوری مانند “من در حال تهیه پاستا بولونیزی هستم” تایپ کنید. یک دستور پخت خوب چیست و چه موادی دارد؟ ربات چت موادی را که داخل ظرف می‌روند فهرست می‌کند و پیشنهاد ایجاد لیست خرید را می‌دهد.

یکی دیگر از راه های جالب برای استفاده از افزونه، خرید در اطراف محدودیت های غذایی است. به عنوان مثال، “من برای یک پسکتریا شام درست می کنم. یک پیشنهاد و مواد تشکیل دهنده به من بدهید.» ربات یک وعده غذایی را پیشنهاد می کند – در مورد من، میگو کره سیر لیمویی – و مواد تشکیل دهنده را فهرست می کند.

با کلیک بر روی لیست خرید، به Instacart می‌روید، جایی که می‌توانید به‌طور خودکار تمام اقلام را در سبد خرید خود بارگیری کنید و یک فروشگاه مواد غذایی را برای خرید آنها انتخاب کنید.

اگر نمی‌خواهید برای ChatGPT Plus پولی بپردازید، همچنان می‌توانید از هوش مصنوعی برای خرید مواد غذایی استفاده کنید. سعی کنید از بینگ دستور غذا بخواهید، سپس لیست خرید مواد لازم را از آن بخواهید. در یک ترفند خاص، حتی می توانید از آن بخواهید که لیست خرید شما را بر اساس راهروی فروشگاه مواد غذایی سازماندهی کند.

همچنین افزونه هایی از سایت های مسافرتی مانند Kayak و Expedia وجود دارد که به برنامه ریزی سفر کمک می کند. به عنوان مثال، ممکن است به دنبال یک هتل با رتبه خوب در فاصله چند قدمی سایت‌های گردشگری با قیمت حداکثر 500 دلار در شب باشید – فرآیندی که معمولاً نیاز به بررسی و بررسی نقشه‌ها دارد.

بیایید افزونه Expedia را به عنوان یک میانبر امتحان کنیم.

من از ماه جولای به فلورانس ایتالیا سفر می کنم. هتل های با بررسی خوبی را که در فاصله چند قدمی جاذبه های توریستی قرار دارند را برای من پیدا کنید. بودجه من شبی 500 دلار است. ربات به این درخواست پاسخ داد و لیستی از هتل‌های دارای رتبه 9 و بالاتر در Expedia در نزدیکی جاذبه‌های توریستی مانند بازار مرکزی و کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره را ارائه کرد.

همچنین می توانید از افزونه Expedia برای جستجوی پروازها استفاده کنید. به عنوان مثال، “من سعی می کنم در تاریخ 28 ژوئیه از سانفرانسیسکو به میلان، ایتالیا پرواز کنم. بهترین گزینه های من با توقف های کوتاه چیست؟” سپس ChatGPT نتایج Expedia را برای کوتاه ترین پروازها بارگیری می کند. سه پرواز از KLM، دلتا و یونایتد بازگشت، که همگی با توقف تکی بیش از دو ساعت طول نکشیدند. (من همین دستورات را با Bard و Bing امتحان کردم، که اطلاعات عمومی و قیمت بلیط نادرست را نشان می‌داد – مفید نبود!)

هفته آینده، نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای سازماندهی زندگی خود را توضیح خواهم داد.

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما