زنان در حافظ صلح صندوق سازمان ملل خواستار ایده‌ها و سرمایه‌گذاری جدید است

“ماموریتی که بیشتر به جنسیت پاسخ می دهد با جوامعی که به آنها خدمت می کنند اعتماد ایجاد می کند سیما باهوس، مدیر اجرایی زنان سازمان ملل متحد در آغاز این رویداد گفت.

وی همچنین بر نقش حیاتی زنان در ماموریت های چندجانبه حفظ صلح امروز تاکید کرد و بر لزوم تضمین مشارکت برابر زنان تاکید کرد.

این صندوق توسط سازمان ملل، کانادا و سایر کشورهای عضو در سال 2019 راه اندازی شد. این صندوق یک صندوق چندجانبه و خلاقانه است که هدف آن تسریع پیشرفت به سوی اهداف جنسیتی سازمان ملل در راستای قطعنامه های شورای امنیت و استراتژی برابری جنسیتی یکسان سازمان ملل در سال 2018 است. 2028.

رئیس عملیات صلح سازمان ملل، ژان پیر لاکروا، در این رویداد از کشورهای عضو خواست تا به گسترش فرصت‌ها برای زنان به عنوان “کلاه آبی” و سایر پرسنل یونیفرم پوش ادامه دهند.

“مسئله عدالت”

“اجازه دهید واضح بگویم: تلاش های ما برای برابری جنسیتی نیز یک موضوع عدالت است – نباید هیچ محدودیتی بر اساس جنسیت برای آنچه زنان می توانند به دست آورند وجود داشته باشدوی در سخنان افتتاحیه خود تاکید کرد.

از زمان تأسیس در سال 2019، EIF بیش از 17 میلیون دلار کمک مالی به 20 پروژه اعطا کرده است.

نیروهای مسلح غنا و پلیس و ژاندارمری سنگال از جمله دریافت‌کنندگان هستند که چهار واحد جنسیتی متشکل از 1277 پرسنل را مستقر کرده‌اند که 18 درصد آن‌ها در تمامی رده‌ها زن هستند.

حدود 14 موسسه امنیتی تحت حمایت EIF از 3689 کارمند نظرسنجی کردند تا دریابند که چه موانعی مشارکت زنان را محدود می کند و متعهد به اجرای راه حل های مبتنی بر شواهد برای غلبه بر آنها هستند.

یک زن صلح‌بان سنگالی روی هلیکوپتری کار می‌کند که در MINUSCA، مأموریت صلح‌بانی سازمان ملل در جمهوری آفریقای مرکزی مستقر شده است.

یک زن صلح‌بان سنگالی روی هلیکوپتری کار می‌کند که در MINUSCA، مأموریت صلح‌بانی سازمان ملل در جمهوری آفریقای مرکزی مستقر شده است.

کار در حال انجام

در همین حال، نیروهای مسلح توگو و پلیس سنگال به منظور به چالش کشیدن کلیشه های جنسیتی و تشویق زنان به پیوستن به عنوان بخشی از کمپین های استخدام در مقیاس بزرگ، آگاهی 5000 نفر را افزایش داده اند.

پنج پروژه با بودجه EIF اکنون مشغول ایجاد محیط های فراگیر برای زنان هستند، از جمله از طریق ساخت مسکن و تسهیلات حساس به جنسیت در اردن، سنگال و توگو.

آنها همچنین در حال بهبود شرایط استقرار برای زنان یونیفرم حافظ صلح خود هستند که در عملیات صلح سازمان ملل متحد اعزام شده اند. مالی (MINUSMA) و لبنان (UNIFIL).).

وزیر امور خارجه بریتانیا، لرد احمد از ویمبلدون، حمایت کامل خود را از ابتکار عمل کرد و اعلام کرد که یک میلیون پوند (1.24 میلیون دلار) به EIF کمک خواهد کرد.

دیدن پروژه هایی که توسط EIF پشتیبانی می شوند بسیار شگفت انگیز است در حال حاضر با موانع مشارکت روبرو شده است“، او گفت.

افزایش مقیاس

“سرمایه گذاری بیشتر به این معنی است که صندوق می تواند آن تاثیر را افزایش دهید و برابری جنسیتی را به واقعیتی در آینده تبدیل کنید.” او در این مراسم گفت.

را جمهوری کره همچنین کمک اضافی 500000 دلاری را اعلام کرد. در همین حال، ژاکلین اونیل سفیر کانادا در امور زنان، صلح و امنیت اعلام کرد که طول عمر EIF تا 31 دسامبر 2025 به عنوان «تمدید شده است.کانادا متعهد به ادامه حمایت از EIF است

نمایندگان از غنا و نیروهای مسلح اروگوئه همچنین در این رویداد صحبت کرد و از برخی از شیوه های نوآورانه توسعه یافته با بودجه EIF، از جمله اجرای پایلوت سیاست های جنسیتی و دوستدار خانواده و ارائه آموزش های متقابل برای آماده سازی زنان نظامی برای ایفای نقش برابر در تمام مشخصات شغلی مورد نیاز در ماموریت های حفظ صلح، دفاع کرد.

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما