امروز دنیا را سیل نکنید. دبیرکل سازمان ملل متحد از رهبران درخواست می کند فردا آن را غرق نکنید

در یک نشست خبری روز چهارشنبه، آقای گوترش در سخنرانی هفته آینده خود در مجمع عمومی وعده داد که به بسیاری از مسائل چالش برانگیز پیش روی کره زمین رسیدگی کند، که همچنین حاوی توصیه های ملموس برای راه حل های پایدار و فراخوانی برای اقدام است.

دبیرکل سازمان ملل با یادآوری ویرانی‌هایی که در سفر اخیر خود به پاکستان سیل زده شاهد آن بود، شروع کرد و آن را پنجره‌ای به سوی «آینده‌ای از هرج و مرج اقلیمی دائمی و فراگیر در مقیاسی غیرقابل تصور» توصیف کرد.

آقای. گوترش که اهل پرتغال است، خاطرنشان کرد که سیل منطقه ای را سه برابر مساحت سرزمینش را در بر می گیرد.

او با زبانی معمولی سازش ناپذیر، واکنش جهانی به بحران آب و هوا را ناکافی، ناعادلانه و در دل آن یک خیانت خواند. خواه پاکستان، شاخ آفریقا، ساحل، جزایر کوچک یا کشورهای کمتر توسعه یافته، آسیب پذیرترین کشورهای جهان – که هیچ کاری برای ایجاد این بحران انجام ندادند – بهای وحشتناکی را برای چندین دهه ناسازگاری توسط گازهای گلخانه ای بزرگ می پردازند.

G20 باید در این راه پیشرو باشد

دبیرکل سازمان ملل متحد با هدف قرار دادن رهبران ثروتمندترین کشورهای جهان، به آنها یادآوری کرد که آنها مسئول اکثر انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با آب و هوا هستند و اگرچه به شدت تحت تأثیر خشکسالی ها، آتش سوزی ها و سیلاب های بی سابقه هستند، اقدامات آب و هوایی در پاسخ به آن ظاهر می شود. برای حمایت از زندگی

او با صدای بلند تعجب کرد که آیا اگر یک سوم کشورهای گروه 20، به جای پاکستان، در حال حاضر زیر آب باشند، واکنش متفاوت خواهد بود؟

همه کشورها باید هر سال انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهند – با G20، به عنوان پیشرو در انتشار گازهای گلخانه ای، آقای. گوترش به خبرنگاران در نیویورک گفت – تا زمانی که افزایش دمای جهانی به 1.5 درجه بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن محدود شود.

با بازگشت به مثال پاکستان، آقای. گوترش اصرار داشت که این کشور و سایر نقاط حساس آب و هوایی اکنون به زیرساخت های مقاوم در برابر سیل نیاز دارند و استدلال می کند که حداقل نیمی از کل بودجه آب و هوایی باید به سمت سازگاری و تاب آوری آب و هوا اختصاص یابد.

او گفت که این بودجه باید از اقتصادهای پیشرو تامین شود.

او گفت: “درجه حرارت را کاهش دهید – اکنون.” “امروز دنیا را سیل نکنید. فردا غرقش نکن.»


در استانبول، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، کشتی WFP SSI Invincible 2 را مشاهده می‌کند که به اوکراین می‌رود تا بزرگترین محموله غلات صادر شده تحت ابتکار غلات دریای سیاه را تحویل بگیرد.

عکس سازمان ملل/مارک گارتن

در استانبول، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، کشتی WFP SSI Invincible 2 را مشاهده می‌کند که به اوکراین می‌رود تا بزرگترین محموله غلات صادر شده تحت ابتکار غلات دریای سیاه را تحویل بگیرد.

خطر واقعی قحطی های متعدد

سازمان ملل از موفقیت ابتکار غلات دریای سیاه استقبال کرده است، که باعث شد منابع غذایی و کود در نهایت از بنادر جنگ زده اوکراین خارج شود و نقشی در کاهش قیمت جهانی مواد غذایی ایفا کرد، زیرا پس از تهاجم روسیه به بالاترین حد خود رسید.

با این حال، هنوز خطر واقعی قحطی های متعدد در سال جاری وجود دارد. گوترش هشدار داد.

او گفت که گرسنگی جهانی قبل از همه‌گیری کووید-19 در حال افزایش بود و هرگز بهبود نیافته است. بسیاری از کشورها با بحران هزینه های زندگی دست و پنجه نرم می کنند که بیشترین ضربه را به فقیرترین مردم و جوامع می زند و حقوق زنان و دختران در سراسر جهان در حال معکوس شدن است.

دبیرکل سازمان ملل خاطرنشان کرد که در زمان تنش‌های ژئوپلیتیکی بالا، فقدان اقدام برای توقف بحران آب‌وهوایی اثرات ضربه‌ای شدیدی مانند مهاجرت دسته جمعی و افزایش بی‌ثباتی خواهد داشت.

آقای. گوترش اقدامات سیاستمداران پوپولیستی را که به گفته او نشان می دهند، به شدت محکوم کرد.بی توجهی تکان دهنده به فقیرترین و آسیب پذیرترین قشر جهان ماقرار دادن مردم در مقابل یکدیگر، به کارگیری تبعیض، اطلاعات نادرست و سخنان نفرت انگیز.

آقای دکتر در پایان گفت: مناظره عمومی امسال باید در مورد امید دادن باشد. گوترش “اون امید تنها از طریق گفتگو و بحثی که قلب تپنده سازمان ملل است به دست می آید“.

تماس تلفنی پوتین

دبیرکل سازمان ملل در یک جلسه پرسش و پاسخ طولانی و مفصل پس از اظهارات خود به خبرنگاران گفت که درست قبل از سخنرانی در نیویورک با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه صحبت کرده است.

ما این فرصت را داشتیم که در مورد ابتکار غلات دریای سیاه و گسترش احتمالی آن بحث کنیم… ما موانعی را که هنوز در رابطه با صادرات مواد غذایی و کودهای روسیه وجود دارد، مورد بحث قرار داده ایم.

او گفت که اگر کودهای بیشتر روسی نتوانند به کشورهایی که نیاز شدید به تولید محصولات کشاورزی آینده دارند، برسد، خطر “نقاط بازار” وجود دارد. برای رفع موانع صادرات کود “کاملا ضروری” است.

وی گفت که دو رهبر همچنین در مورد مسئله اسیران جنگی اوکراینی و همچنین ماموریت حقیقت یاب سازمان ملل که در حال بررسی حادثه ای در اولنیوکا در 29 ژوئیه است که منجر به کشته شدن 53 اسرای اوکراینی و زخمی شدن ده ها نفر شد، گفتگو کردند. بیشتر.

دبیرکل سازمان ملل گفت، رئیس جمهور پوتین به تیم سازمان ملل متحد اشاره کرده است که به منطقه ای که در آن حمله رخ داده است دسترسی خواهند داشت. “هیچ مانعی از طرف روسیه وجود نخواهد داشتاو افزود: «برای رفتن به هر جایی که بازرسان تصمیم گرفتند بروند، و این یک جنبه بسیار مهم است».

“حداقل” شانس صلح

در پاسخ به سوالی درباره احتمال کمک به میانجی‌گری برای یک توافق صلح به طور کلی، آقای. گوترش گفت که مهم است که واقع بین باشیم.

ساده لوحانه است اگر فکر کنیم ما به هم نزدیک هستیم… دفاتر خوب من آماده است، اما توهمی ندارم که در حال حاضر، شانس توافق صلح حداقل است.بنابراین، بدیهی است که به تماس های خود با هر دو طرف ادامه می دهم و امیدوارم که روزی بتوان به سطح بالاتری از بحث رفت.»

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما