mehrkhbanner

دیزنی، آیک پرلموتر، رئیس مارول اینترتینمنت را اخراج کرد

آیزاک پرلموتر، رئیس مشهور و مقتصد مارول اینترتینمنت که سال گذشته برای متزلزل کردن هیئت مدیره شرکت والت دیزنی تلاش ناموفق داشت، به عنوان بخشی از یک کمپین کاهش هزینه ها اخراج شده است.

دیزنی این حرکت را تایید کرد. آقای. به گفته دو تن از مدیران دیزنی که در این مورد مطلع شده اند، به پرلموتر، 80 ساله، روز چهارشنبه تلفنی به پرلموتر، 80 ساله، گفته شد که مارول انترتینمنت، یک بخش کوچک متمرکز بر محصولات مصرفی و مجزا از استودیو مارول، اضافی است و در واحدهای تجاری بزرگتر دیزنی جمع می شود. که به شرط ناشناس ماندن در مورد موضوع حساس پرسنلی صحبت کرد.

روز دوشنبه، دیزنی شروع به حذف 7000 شغل، حدود 4 درصد از کل جهانی خود، به عنوان بخشی از کاهش 5.5 میلیارد دلاری کرد که به منظور بهبود نتایج مالی دیزنی و قرار دادن این شرکت برای رشد مبتنی بر جریان است.

آقای. Perlmutter، معروف به Ike، بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نیست.

یک مدیر تندخو و بی امان، آقای. پرلموتر بیش از یک دهه است که به عنوان یک عامل حواس پرتی در داخل دیزنی دیده می شود – اخیراً زمانی که او از دوستی، سرمایه گذار فعال نلسون پلتز، برای پیوستن به هیئت مدیره دیزنی فشار آورد.

آقای. پرلموتر از ماه آگوست تا نوامبر شش بار با اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد دیزنی تماس گرفت تا برگزیده شود. طبق یک پرونده اوراق بهادار، پلتز به هیئت مدیره بپیوندد. زمانی که او رد شد، آقای. پلتز برای قرار دادن خود در هیئت مدیره نبردی را آغاز کرد و گفت که هزینه ها را کاهش می دهد، تجارت استریم دیزنی را اصلاح می کند و برنامه ریزی جانشین پریشان شرکت را پاک می کند.

آقای. پلتز در فوریه زمانی که رابرت ایگر، مدیر اجرایی دیزنی، از تغییر ساختار و کاهش هزینه‌ها، همراه با احتمال احیای سود سهام دیزنی، رونمایی کرد، از این کار کناره‌گیری کرد.

از آن زمان، آقای آینده پرلموتر در دیزنی موضوع بحث کولر آبی در داخل شرکت بوده است و اکثر کارمندان به این نتیجه رسیده اند که روزهای او به پایان رسیده است. روز چهارشنبه، دیزنی همچنین راب استفنز، یکی از رئیس‌های مارول اینترتینمنت و جان توریتزین، مشاور ارشد این بخش را اخراج کرد.

یکی از سخنگویان دیزنی حذف شغل در مارول اینترتینمنت را تایید کرد، اما از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد.

دن باکلی، رئیس مارول اینترتینمنت، باقی خواهد ماند و به کوین فایگی، رئیس استودیو مارول گزارش می دهد. قبلا آقای باکلی هم به او و هم به آقا گزارش داد. پرلموتر

آقای. پرلموتر در سال 2009 مارول را به قیمت 4 میلیارد دلار به دیزنی فروخت. او در اواخر دهه 1990 کنترل شرکت ابرقهرمانی را به دست آورد و تجارت تجاری خود را با مجوز دادن به املاکی مانند مردان ایکس و مرد عنکبوتی به استودیوهای فیلم گسترش داد.


آنچه ما قبل از استفاده از منابع ناشناس در نظر می گیریم. آیا منابع اطلاعات را می دانند؟ انگیزه آنها برای گفتن به ما چیست؟ آیا آنها در گذشته قابل اعتماد بودن را ثابت کرده اند؟ آیا می توانیم اطلاعات را تایید کنیم؟ حتی با برآورده شدن این سوالات، تایمز از منابع ناشناس به عنوان آخرین راه حل استفاده می کند. گزارشگر و حداقل یک سردبیر هویت منبع را می دانند.

آقای. مشارکت پرلموتر با مارول به طور کلی در طول سال ها بسیار کاهش یافته است. او از سال 2015 که درگیری با Mr. هزینه های مربوط به «دکتر استرنج» به پایان رسید. (آقای پرلموتر می خواست آقای فایگه را اخراج کند؛ آقای ایگر او را رد کرد.) پرلموتر نظارت بر نمایش های تلویزیونی مارول را در سال 2019 از دست داد.

در پایان، آقای به گفته تحلیلگران، کار پرلموتر محدود به مشاغلی مانند انتشارات کمیک بود که سالانه 40 تا 60 میلیون دلار فروش دارد. (برای زمینه، دیزنی در سال 2022 حدود 83 میلیارد دلار درآمد کلی داشت.) او همچنین در صدور مجوز بازی های مارول، محصولات مصرفی خاص و نمایش های عرصه ابرقهرمانی شرکت داشت. مارول اینترتینمنت در نیویورک مستقر شد.

دیزنی مسلماً به Mr. Perlmutter برای مدت طولانی پس از اینکه انجام آن منطقی از نظر مالی بود، یک فیف را حفظ کرد. او یکی از سهامداران مهم دیزنی است و احساس تعهدی وجود داشت: بدون او، دیزنی مارول را نداشت.

آقای. غیرت پرلموتر برای صرفه جویی شرکتی در خدمت سود در تجارت سرگرمی به خوبی شناخته شده است. در یکی از مثال‌های واضح، او برای استفاده مجدد از سطل‌های زباله در دفاتر مارول گیره‌های کاغذ را بیرون می‌کشید. افراد در مارول هنوز در مورد زمانی صحبت می کنند که او برای صرفه جویی در هزینه های پذیرایی، پیشنهاد داد چیپس سیب زمینی را در اولین نمایش فیلم سرو کند.

برای نظارت دقیق بر فعالیت‌های دفاتر مارول، آقای. Perlmutter در یک نقطه حداقل 20 دوربین نصب کرد. دیزنی چندین سال پیش آنها را پاره کرد. با این حال تلاش او برای حرف زدن در فیلم های مارول ادامه یافت. پاییز گذشته، او اطلاعات مالی مربوط به آقای. عمل فیگ و تصمیم به صرف 200 میلیون دلار برای ساخت دنباله “دکتر استرنج در چند جهان جنون” را زیر سوال برد. (این فیلم در نهایت 956 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت.)

آقای. درد پرلموتر بر سر آقای. تصمیم ایگر برای سلب نظارت بر ساخت فیلم های مارول نیز به خوبی شناخته شده است. در فوریه، زمانی که دیزنی نبرد نیابتی را خنثی کرد، آقای. ایگر در CNBC ظاهر شد و از او در مورد آقای. مشارکت پرلموتر در تلاش برای تغییر شکل. آیا دشمنی شاید به آن دامن زد؟

“خب، شما باید از آیک در مورد آن بپرسید.” ایگر گفت. «اما بگذارید اینطور بیان کنیم: او از این موضوع خوشحال نبود. و من فکر می کنم که ناراحتی امروز وجود دارد.»

علاوه بر این، آقای پرلموتر به صراحت گفت که او از آقای. سیاست ایگر آقای. پرلموتر از کمپین های انتخاباتی دونالد جی. ترامپ در سال های 2016 و 2020 برای ریاست جمهوری حمایت کرد و اخیراً نشان داد که از کمپین ترامپ در سال 2024 حمایت خواهد کرد. ایگر یک دموکرات است که در مورد گنجاندن صحبت کرده است. او از فیلم‌هایی مانند «پلنگ سیاه» مارول حمایت کرد حتی در نقش آقای. پرلموتر مقاومت کرد.

روز دوشنبه، آقای ایگر در ایمیلی به کارمندان دیزنی گفت که اخراج ها در سه موج انجام می شود که اولین مورد در این هفته اتفاق می افتد. حذف شغلی قابل توجهی در ماه آوریل رخ خواهد داد، با گروه نهایی “قبل از آغاز تابستان”.

در کنار مارول اینترتینمنت، مناطقی که در این هفته تحت تاثیر قرار گرفته اند شامل تولید تلویزیون کابلی و کسب محتوا است. همانطور که برای اولین بار توسط وال استریت ژورنال گزارش شد، دیزنی همچنین یک بخش متاورس 50 نفره اختصاص داده شده به “داستان سرایی نسل بعدی و تجربیات مصرف کننده” را حذف کرد، که هیچ یک هنوز به نتیجه نرسیده بود.

خاموش کردن تلاش نوپای متاورس قابل توجه بود زیرا این بخش با هیاهو توسط باب چاپک ایجاد شده بود که در نوامبر از سمت مدیر اجرایی دیزنی برکنار شد. آقای. ایگر از بازنشستگی خارج شد تا دوباره کنترل شرکت را به دست گیرد.

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما