تلخ تر از تلخ، ایران در روز دوم برای کشتی طلا نداشت

کد خبر : 1920856 |
25 فروردين 1402 ساعت 17:20 |
187.7 هزار بازدید |

56
نقطه نظر

бахт пусть бахт;

تیم ملی ایران در دومین روز از رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا با یک نقره و یک برنز به کار خود پایان داد.

تلخ تر از تلخ، ایران در روز دوم برای کشتی طلا نداشت

بر اساس این گزارش، تمامی علاقمندان به کشتی پس از کسب یک مدال طلا و دو برنز در روز نخست، در دومین دوره رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آزاد آسیا 2023 قزاقستان در 5 وزن، منتظر جبران و نتیجه درخشان بودند، اما امروز دوم اینکه برای شاگردان مصحح خوب عمل نکرد و حتی همان مدال طلا در روز اول تکرار نشد تا شوک بزرگی به کشتی ایران وارد شود.
در روز دوم این مسابقات یاسین رضایی در وزن 61 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت، در وزن 74 کیلوگرم حسین ابوذری حذف شد، در وزن 86 کیلوگرم علیرضا کریمی مدال نقره را به گردن آویخت، در وزن 92 کیلوگرم ارشک محیبی با دو شکست رقابت ها را ترک کرد و امیررضا نیز به مدال نقره دست یافت. معصومی با دو شکست شکست خورد و در کمال تعجب پس از رسیدن به وزن 125 کیلوگرم نیمه نهایی به مقام پنجم رسید.
بدین ترتیب پرونده تیم ملی کشتی آزاد ایران با یک طلا، یک نقره و سه برنز در سومین و ششمین دوره بازی های آسیایی بسته شد.
در ادامه عملکرد آزادکاران ایرانی در روز دوم مسابقات آسیایی را مشاهده می کنید:


1852023

وزن 61 کیلوگرم:
* در وزن 61 کیلوگرم یاسین رضایی هیون سیک سانگ از کره جنوبی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 6 بر 6 و یک ضربه پنالتی شکست خورد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

* وزن نهایی در نیم 61 کیلوگرم است یاسین رضایی جمهوری قرقیزستان در کنار آن قرار داشت. اگرچه او از اینکه هنر را به خوبی اجرا می کند، رضایت خود را نشان داده بود، اما با حریفی سرسخت روبرو شد که به او امتیاز راحتی نمی داد. کشتی گیر قرقیزستانی پس از 2 شکست در پایان این دوره با 4 امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت. علاوه بر این، رضایت کمپین ها، حریفی که عملکرد خوبی در هنر داشت، این امتیاز را به دست آورد. در نعیت کشتی با حسب 11 بر 2 به سود تیربک کوماشبک ولو از کرگیزی ہ

* وزن 61 کیلوگرم در دیدار، یاسین رضایی جوان از ایران کادای گودا از جابان کریپت در این نبرد حساس و ظریف که تا آخرین لحظات نفس گیر ادامه داشت، رضایی توانست با اجرای تکنیک های مختلف از سد حریف ژاپنی بگذرد. نتیجه نهایی با برتری 7 بر 4 یاسین رضایی روی اسکوربورد مشخص شد این آزادکار جوان در اولین تجربه آسیایی خود به مدال برنز دست یافت.


1852024

وزن 74 کیلوگرم:
* در وزن 74 کیلوگرم حسین ابوذری شمیل ایزاکوف از اردن در دور اول با نتیجه 9 بر یک مغلوب شد.

* این فریلنسر تجربه کمی ایرانی در دور دوم دارد در مرحله یک چهارم نهایی 5 بر 3 شکست خورد ماگومدراسول آسلویف از بحرین آمده و باید منتظر حضور حریفش در فینال باشد تا بتواند کار خود را انجام دهد. کسب مدال برنز در گروه بازنده ها ادامه دارد.

*در مسابقات بعدی وزن 74 کیلوگرم است Magumdrasol Asluif за Бахраней в harif harif Казахстаы шкст хорд та Абузры хом او دوباره شانس را در صحنه از دست خواهد داد و از رقابت دور خواهد شد.


1852025

وزن 86 کیلوگرم:
* در وزن 86 کیلوگرم علیرضا کریمی دارنده مدال نقره و برنز جهان در دور نخست با نتیجه 5 بر 2 گوان اوک کیم از کره جنوبی را شکست داد.

* کریمی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با ارائه کشتی برتر با نتیجه قاطع 10 بر صفر زوشان لین از چین را شکست داد. به مرحله نیمه نهایی رسید.

* وزن نهایی در نیمه 86 کیلوگرم است علیرضا کریمی او به مصاف هایاتو ایشی گورو از ژاپن رفت. کریمی پرافتخارترین کشتی گیر ایرانی حاضر در مسابقات محسوب می شود که در این مبارزه 5 بر صفر پیش افتاد و پس از اینکه ایشی گورو موفق به کسب 2 امتیاز شد، حساسیت بیشتری به کشتی پیدا کرد. اما هنوز آنجاست کریم در لحظات پایانی ضربه ای به حریف زد و 4 امتیاز دیگر گرفت تا به جمع 9 بر 2 برسد و به فینال برسد.

* خامه ای آنجا میبینمت فینال با عظمت دولت بکوف از قزاقستان برگزار می شود.


* علیرضا کریمی در فینال وزن 86 کیلوگرم را به دست آورد عظمت دولتبکوف از قزاقستان و دارنده مدال برنز از ایران در مسابقات جهانی قرار گرفتند. کریمی که پیش از این سه مدال طلا در آسیا کسب کرده بود و در دیدارهای گذشته عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته بود، باعث شد تا داوران با اقدامات خود به کشتی گیر میزبان تذکر دهند. 1 امتیاز به حساب کریمی واریز شد اما در ادامه دو بار توسط عظمت دولتبیکوف خراش خورد تا 4 امتیاز را از دست بدهد. تلاش کریمی همچنان ناموفق بود و 4 بر 1 شکست خورد تا صاحب مدال به مدال نقره دست یابد و تنها شانس طلای ایران در روز دوم را از دست بدهد.

1852026

وزن 92 کیلوگرم:
* در وزن 92 کیلوگرم ارشک محیبیآزادکار کرمانشاهی در دور نخست مقابل آرش یوشیدا از ژاپن با نتیجه 10 بر صفر مغلوب شد و باید منتظر حضور حریف خود در فینال باشد تا در گروه بازنده ها برای کسب مدال برنز به کار خود ادامه دهد.

*در مسابقات بعدی وزن 92 کیلوگرم است ارشک محیبی که در دور اول مقابل آرش یوشیدا از ژاپن شکست خورد با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار پایانی راهی گروه بازنده شد تا برای مدال برنز به کار خود ادامه دهد.

* ارشک محیبی در این دیدار باز هم گانخویاگ گانباتار از مغولستان با نتیجه 6 بر 4 مغلوب شد. مسابقه تمام شد.


1852027

وزن 125 کیلوگرم:
* در وزن 125 کیلوگرم امیررضا معصومی پس از استراحت، در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی، ضیامحمت با نتیجه 10 بر صفر صفراف از ترکمنستان را شکست داد. به مرحله نیمه نهایی رسید.

* وزن بازی نیمه نهایی 125 کیلوگرم است امیررضا معصومی دارنده مدال نقره و برنز مغولستان مقابل تیم قهرمانی مونیخ قرار گرفت. معصومی در حالی که در تمام طول با حملات بیشتر و فاصله قابل توجهی از حریف پیش بود، در لحظات پایانی غافلگیر شد. او با نتیجه 6 بر 3 از حریف خود پیش افتاد و در فاصله 2 ثانیه به پایان، بیرون از محوطه جریمه 4 امتیازی شد و به سمت پل رفت. اعتراض مربیان ایران نیز فایده ای نداشت و این دیدار 8 بر 6 با برتری سرمربی مغولستانی به پایان رسید. معصومی البته به شدت به داوران اعتراض کرد. اما در عرض چند ثانیه شانس خود را برای فینالیست شدن از دست داد.

* به این ترتیب امیررضا معصومی وی برای کسب مدال برنز آسیا در رده بندی 125 کیلوگرم عصر امروز باید به روی تشک برود.

* وزن امیررضا معصومی 125 کیلوگرم است در مقابل بوهاردون چین با اینکه کشتی را تهاجمی شروع کرده بود و به نظر می رسید خیلی زود با امتیاز بالایی می تواند حریف خود را شکست دهد اما پس از کسب 2 امتیاز باز هم غافلگیر شد. باز هم امیررضا کنار کاناپه بود و این بار ضربه تمام شد تا پایان تلخ جدال ایران آزاد در قزاقستان و معصومی و پنجمی خالی بماند. دست داد.

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما