mehrkhbanner

اعتراض کشاورزان خوزستان؛ دولت وعده پرداخت‌ مطالبات گندم را داد BBC News فارسی

در ویکتوریا، استرالیا، هزینه «یک مزرعه عمودی ۱۰ طبقه فرضی» ۸۵۰ برابر بیشتر از یک مزرعه سنتی در روستای ویکتوریا به ازای هر متر مربع زمین قابل کشت هزینه دارد.[۴] مزارع عمودی نیز به دلیل به‌کارگیری نور مکمل مانند LED با تقاضای انرژی بسیاری روبرو هستند. به علاوه، اگر از انرژی تجدیدناپذیر برای تأمین این نیازهای انرژی استفاده شود، مزارع عمودی می‌توانند آلودگی بیشتری نسبت به مزارع سنتی یا گلخانه‌ها ایجاد کنند. با به‌کارگیری شبیه‌سازی دینامیکی و قیاس سناریوهای تغییر در 25 کشور اروپا، تأثیر تغییر کاربری اراضی بر منظر و روستاهای اروپا بررسی شده است. در این پژوهش عوامل کلیدی تغییر کاربری اراضی معرفی شده‌اند؛ شامل تغییر در ساخت جمعیتی، تجارت جهانی، فناوری و بزرگ‌شدن اتحادیة اروپا. کشاورزی مدرن، با استفاده از روش‌های پایدار و ارگانیک، به تولید محصولات سالم‌تر و مغذی‌تر کمک می‌کند.

در پلتفرم شهر هوشمند کرمانشاه از فناوری‌های پیشرفته برای بهبود زندگی شهروندان و مدیریت بهتر شهر استفاده می‌کند. علاوه بر این ساختمان‌ها در شهرهای آینده کم‌ارتفاع ساخته خواهد شد تا نور کافی و هوای بیشتری به زمین برسد و سلامت و تندرستی ساکنان آن را ارتقا ببخشد. فیلتراسیون آب، نظارت بر محیط زیست و محوطه‌سازی‌های بومی نیز بخشی از مناظر خیابانی در شهرهای آینده هستند.

این تکنیک امکان کنترل دقیق محیط رشد از جمله مواد مغذی، سطح pH و مصرف آب را فراهم می‌کند که منجر به بازده بالاتر و سرعت رشد سریع‌تر می‌شود. نام کشاورزی شهری که میاید این تصویر القا می‌شود که در مرکز شهرهای پرجمعیت، محصولات کشاورزی در حال رشد هستند. اما هیچ تعریف دقیقی از اینکه جمعیت یک منطقه چقدر باشد تا به کشاورزی در آن منطقه، کشاورزی شهری بگوییم وجود ندارد. کشاورزان شهری در حیاط خانه‌ها، بر پشت بام آپارتمان‌ها و آسمان خراش‌ها، زمین‌های خالی یا رها شده و تعداد زیادی فضاهای دیگر به کشت و پرورش می‌پردازند.

کشاورزان می‌توانند از هر مکان به سیستم متصل شوند تا بتوانند داده‌ها را مشاهده کنند. Raspberry Pi به عنوان سرور وب کار می‌کند تا سایر دستگاه‌ها بتوانند از طریق مرورگر وب در رایانه، تلفن یا تبلت به داده‌ها دسترسی پیدا کنند. دانشمندان همواره در طول تاریخچه کشاورزی هوشمند نتایج ارزشمندی کسب کرده‌اند. نتایجی که نشان می‌دهد این روش منجر به تولید بیشتر و البته کاهش آلودگی‌ها و ضررهای احتمالی به طبیعت می‌شود. در ادامه یک مطالعه موردی موفق از یک شرکت کشاورزی هوشمند را آورده‌ایم. این مطالعه در کشور تایلند انجام شده است و نتایج خوبی به همراه داشته است.

خشکی را می‌توان یک منبع محدود روی کرهٔ زمین در نظر گرفت توسعه زمین کشاورزی تأثیری بر تنوع زیستی و قطع درختان جنگل دارد. سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد تخمین می‌زند که در دهه‌های آتی زمین‌های کشاورزی برای توسعه صنعتی و شهری از بین می‌روند همراه با احیای اراضی مرطوب و تبدیل جنگل به محیط کشت که به از بین رفتن تنوع زیستی و افزایش فرسایش خاک منجر می‌شود. این مزرعه به‌عنوان بستر آزمایشی برای بومی‌سازی تولید غذا و مواد غذایی با کیفیت بالا شناخته می‌شود که هر دو نقشی اساسی در رسیدگی به امنیت غذایی و چالش‌های مرتبط با تغییرات آب‌وهوا دارند. این مزرعه همچنین پتانسیل استفاده از زمین‌های چند منظوره را به نمایش می‌گذارد که به‌ویژه برای شهرهای پرتراکم مهم است. هدف این پروژه پرورش انواع سبزی‌های برگ‌دار، کاهو و گیاهان تازه است که فاقد مواد شیمیایی مضر و آماده مصرف هستند.

آینده کشاورزی شهری

نتایج حاصل از این تجزیه و تحلیل باعث شناسایی مناطق اصلی برای تولید آب و هوای هوشمند و مدیریت پایدار زمین (SLM) شد. بیش از سه چهارم مردم فقیر جهان در مناطق روستایی زندگی می‌کنند و بسیاری از آنها برای امرار معاش خود به کشاورزی وابسته هستند. پیش‌بینی می‌شود که تغییرات آب و هوایی بیشترین آسیب را به کشورهای در حال توسعه وارد کند.

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما