mehrkhbanner

آنچه در مورد باکتری شیگلا مقاوم به دارو باید بدانید

به دلایلی که هنوز نامشخص است، اکثر موارد مقاوم به دارو در میان بزرگسالان دیده شده است، به ویژه مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند، افراد بی خانمان و افراد مبتلا به HIV. و این نگران کننده است.” نعیمه لوگان، همچنین یک افسر پزشکی در CDC سویه های مقاوم به دارو نیز در افرادی که اخیراً به خارج از کشور سفر کرده اند شناسایی شده است.

شیگلا به راحتی پخش می شود و تنها مقدار کمی از باکتری ها برای شروع بیماری لازم است. زمانی که باکتری های موجود در مدفوع با بینی یا دهان تماس پیدا می کنند، افراد در معرض قرار می گیرند. راه های رایج انتقال دست های شسته نشده، فعالیت جنسی و غذای آلوده است. (انتقال غذا اغلب از طریق تهیه یا سرو یک وعده غذایی توسط فرد آلوده سرچشمه می گیرد، نه شیگلا در منبع غذایی.)

برای محدود کردن گسترش باکتری، دکتر. لوگان از مردم خواست پس از استفاده از حمام یا تعویض پوشک، قبل از تهیه غذا و قبل و بعد از رابطه جنسی، بهداشت دست‌ها، شستن با صابون و آب گرم را حداقل 20 ثانیه انجام دهند. “بهداشت شستن دست را واقعا نمی توان نادیده گرفت. این یک استراتژی بسیار مهم برای مهار انتقال است.”

افراد حتی پس از برطرف شدن علائم نیز می توانند عفونی باقی بمانند، بنابراین دکتر. لوگان توصیه کرد که افراد مبتلا به اسهال از رفتن به استخرهای شنا خودداری کنند و تا دو هفته پس از آن از رابطه جنسی خودداری کنند.

استفاده از آنتی بیوتیک ها باعث ایجاد مقاومت آنتی بیوتیکی در باکتری ها می شود. میکروب هایی که به داروها حساس هستند می میرند، در حالی که میکروب هایی که برای فرار از آنها تکامل یافته اند زنده می مانند و پخش می شوند.

دکتر دکتر می‌گوید: «هرچه بیشتر از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده کنیم، باکتری‌ها نسبت به آن‌ها مقاوم‌تر می‌شوند – این نوعی فرآیند تکاملی اجتناب‌ناپذیر است.» بیکر گفت. کاملاً معمول است که وقتی این مسیر را طی کرد، ارگانیسم‌های مقاوم برای آنها انتخاب می‌شوند، و بنابراین آنها خیلی سریع در مدت زمان کوتاهی کنترل می‌شوند.»

باکتری‌ها می‌توانند از طریق جهش‌های تصادفی DNA یا با تعویض ژن‌ها با سویه‌ها یا گونه‌های دیگر، مقاومت دارویی به دست آورند. شیگلا به ویژه در انتخاب ژن های جدید خوب است، بنابراین مقاومت آنتی بیوتیکی اغلب در شیگلا قبل از سایر انواع باکتری ها ظاهر می شود. اما اشتراک DNA به هر دو صورت انجام می شود.

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما