نظر پسرانی که گریه کردند & بیدار شد!&

نرخ بهره پایین نمی ماند. برای مبارزه با تورم و کاهش قیمت کالاهای مصرفی، فدرال رزرو در سال 2022 هفت بار نرخ بهره را افزایش داد. با هر افزایش، بانک سیلیکون ولی پول اوراق قرضه خود را از دست داد. بدتر از آن، افزایش نرخ بهره بر شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و کل دنیای استارت‌آپ‌های فناوری تأثیر گذاشت و به پرتفوی بانک آسیب وارد کرد زیرا این شرکت‌ها ارزش خود را کاهش دادند و سپرده‌ها را کاهش دادند. مشتریان شروع به برداشت پول برای تامین نیازهای نقدینگی خود کردند و هفته گذشته بانک سیلیکون ولی برای تامین مالی این بازخریدها اعلام کرد که 21 میلیارد دلار اوراق قرضه را با زیان 1.8 میلیارد دلاری فروخته است. سپس بانک اعلام کرد که 2.25 میلیارد دلار از سهام خود را برای پوشش ضرر خواهد فروخت.

مشتریان نگران شروع به برداشت پول بیشتری کردند، که سرمایه گذاران را به وحشت انداخت، پیشرفتی که مشتریان بیشتری را وادار به برداشت پول بیشتری کرد. (گزارش‌ها حاکی از آن است که صندوق بنیانگذاران پیتر تیل از استارت‌آپ‌های خود خواسته است تا زمانی که می‌توانند پول نقد خود را جمع‌آوری کنند.) در روز جمعه، همزمان با افزایش نرخ سود بانکی، آژانس نظارتی مالی کالیفرنیا اعلام کرد که بانک را در اختیار گرفته و آن را تحت کنترل درآورده است. دریافت شرکت بیمه سپرده فدرال

این وضعیت فوری است. اما زمینه بزرگتری وجود دارد. بانک سیلیکون ولی تعداد قابل توجهی از سپرده گذاران بزرگ و بدون بیمه داشت – مشتریانی با حساب های بیش از 250000 دلار که توسط FDIC تضمین شده بود ده سال پیش، بانک ممکن بود در معرض آزمون استرس فدرال رزرو قرار گرفته باشد، که مجبور می شد بانک برای تنوع بخشیدن به سرمایه گذاری های خود

اما در سال 2018، ترامپ یک لایحه دو حزبی را امضا کرد که بانک‌های منطقه‌ای مانند SVB را در برابر نظارت‌های نظارتی تحت قانون داد-فرانک محافظت می‌کرد. گرگ بکر، مدیر اجرایی بانک، در واقع برای این تغییر لابی کرد و از دولت خواست که آستانه ای را که برای قضاوت ریسک سیستمی استفاده می کند، از 50 میلیارد دلار دارایی به 250 میلیارد دلار در دارایی افزایش دهد.

در سه ماهه چهارم سال گذشته، بانک سیلیکون ولی بیش از 200 میلیارد دلار دارایی گزارش کرد.

اینطور نیست که هیچ کس فکر نمی کرد این فروپاشی ممکن است رخ دهد. “شکست بانک سیلیکون ولی نتیجه مستقیم لایحه احمقانه مقررات زدایی بانک ها در سال 2018 است که توسط دونالد ترامپ امضا شد و من به شدت با آن مخالفت کردم.” سناتور برنی سندرز روز یکشنبه در بیانیه ای گفت. سناتور الیزابت وارن در مقاله ای که روز دوشنبه در روزنامه تایمز منتشر شد، به نکته مشابهی اشاره کرد و در آن به شکست بانک سیگنیچر مستقر در نیویورک در عواقب فروپاشی SVB اشاره کرد: «اگر کنگره و فدرال رزرو این بانک را پس نمی زدند. نظارت سخت‌گیرانه‌تر، SVB و Signature مشمول نیازهای نقدینگی و سرمایه قوی‌تر برای مقاومت در برابر شوک‌های مالی خواهند بود.»

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما