& بزرگترین سرقت داده& هند از نتفلیکس تا BYJU، اطلاعات بیش از 66 کرور نفر به سرقت رفت اخبار فناوری

دهلی نو: پلیس سایبربد در تلنگانا یک شبکه سرقت اطلاعات بزرگ را منهدم کرده است که گمان می رود اطلاعات بیش از 66.9 کرور افراد و شرکت ها را در اختیار داشته باشد. در این رابطه یک نفر توسط پلیس دستگیر شد. انتظار می رود که داده ها به 104 دسته تقسیم شده و متعلق به مردم بیش از 24 ایالت و 8 کلان شهر باشد. متهم به نام وینای بهدواج شناخته می شود. او سرقت اطلاعات خود را در وب سایت خود “Inspirewebz” و مستقر در فریدآباد، هرایان پنهان می کرد. او مجموعه داده را از طریق پیوندهای درایو ابری به مشتریان فروخت.

همچنین بخوانید | PNB برای دریافت کارمزد 10 روپیه برای برداشت ناموفق تراکنش ATM از اول ماه مه

مشخص شده است که متهم دارای داده هایی از منابع مختلف از جمله Byjus، Vedantu، کاربران کابین، GST، RTO، Amazon، Netflix، Paytm، Phonepe و غیره است. پلیس سایبرآباد در توییتی نوشت: متهم از طریق وب‌سایتی به نام «اینسپایر وبز» مستقر در فریدآباد، هاریانا فعالیت می‌کرد و پایگاه داده را به مشتریان می‌فروخت.

همچنین بخوانید | سال مالی 2023-24: از رژیم جدید مالیات بر درآمد تا قیمت سیلندر LPG – 6 تغییر عمده از امروز به طور مستقیم بر جیب شما تأثیر می گذارد

وی افزود: متهم از 135 دسته اطلاعات حساس دولتی، خصوصی و افراد اطلاعاتی در اختیار داشت که پلیس در حین دستگیری دو گوشی تلفن همراه، دو لپ‌تاپ و اطلاعات را کشف و ضبط کرد.

متهم اطلاعات شخصی و حساس را به صورت غیرقانونی به سرقت برده و سپس در بازار فروخته است. مرتکب اطلاعات دانشجویان شرکت های فناوری الکترونیک BYJU’s و Vedantu را در اختیار دارد. متهم همچنین اطلاعات مشتریان سازمان های بزرگی مانند GST (پان هند)، RTO (پان هند)، آمازون، نتفلیکس، Paytm، Instagram، Zomato، Policy Bazar و غیره را در اختیار داشت.

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما