mehrkhbanner

نصرالله دشمنان ملت ایران حساب سراب کرده اند

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: تظاهرات مردم ایران پیامی قوی به دشمنان این مرز و بوم و جهان است.

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان عصر امروز شنبه سخنان خود را درباره آخرین تحولات این کشور و رویدادهای منطقه آغاز کرد و موضوع اصلی این سخنرانی را وقایع مربوط به … مذاکرات برای تعیین مرزهای دریایی با فلسطین اشغالی.

نصرالله در ابتدای سخنان خود خطاب به نهضت جهاد اسلامی گفت: فتحی الشقاکی، فرمانده شهید و بنیانگذار جهاد اسلامی، روحیه جدیدی برای جهاد و افق جدیدی برای مقاومت و امیدی تازه ایجاد کرد. مردم فلسطین

وی با بیان اینکه الشقاقی انقلاب اسلامی ایران را خیلی سریع کشف کرد و نقش مهم آن را در مسئله فلسطین مد نظر قرار داد، تصریح کرد: جهاد اسلامی راه و پیشرفت خود را ادامه داد و به گروهی مترقی تبدیل شد که معادلات جدیدی را تحمیل می کند و پیروزی های مهمی به دست آورد. در فلسطین به دست آمده است.

دشمنان ایران روی سراب حساب باز کرده اند

دبیرکل حزب الله لبنان سپس به تظاهرات گسترده مردم ایران و تشییع باشکوه شهدای حادثه تروریستی شیراز اشاره کرد و گفت: این تظاهرات پیام محکمی از سوی ملت مجاهد و صبر به همه توطئه گران است. بر این که توهم و خیال را کنار زدی. حضور گسترده مردم و مواضع قاطعی که اتخاذ شد، آغاز پاسخ برای کسانی است که در این فتنه و توطئه نقش آفرینی کردند.

نصرالله بر مذاکرات غیرمستقیم لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر مرزهای دریایی تاکید کرد: حزب الله از زمان آزادی [خاک لبنان] او در سال 1379 گفته بود که در ترسیم مرزهای جنوبی دخالت نمی کنم، اما این موضوع وظیفه دولت است. این مشکل به دلیل مسائل مذهبی و سیاسی است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مرزهای خود از نیل تا فرات را به رسمیت می شناسد و این مرزها را رسماً به رسمیت نمی شناسد و مرزهای این رژیم محدود به حدود قدرت، قدرت، نیروهای نظامی و قدرت خود است، اظهار داشت: دولت … لبنان دارای مجوز مجلس است و طبق تصمیم رسمی لبنان مرز در خط 23 اعلام شده است که از خط نزدیک به گوشه شروع می شود. این یک مسئله ملی برای مردم و مقاومت است.

نصرالله با اشاره به اینکه آنچه دولت لبنان به عنوان آب های منطقه یا منطقه وابسته اقتصادی می دانست، مبنای مقاومت آن بود، خاطرنشان کرد: دشمن اقدام به کشیدن خطی به نام خط 1 از النقوره کرد که یک خط را در بر می گرفت. مساحت بزرگ . . لبنان می‌دانست که حق خودش است و منطقه انحصار اقتصادی دارد و دشمن می‌گفت نزدیک شدن به آن حرام است. محدوده خط 23 و خط 1 که به ترتیب دولت لبنان و دشمن آن را توصیف کردند، حدود 879 کیلومتر مربع است.

وی در این زمینه ادامه داد: مرزهای زمینی توسط فرانسه و انگلیس در سال 1923 ترسیم شد و اراده مردم لبنان و فلسطین در آن لحاظ نشد. اما پس از تشکیل رژیم اشغالگر، مرزهای دریایی مشخص نشد و این منطقه به حال خود رها شد. بعد از سال 2000 بحث وجود مقادیر زیادی گاز و نفت در سواحل جنوب لبنان مطرح شد و به همین دلیل تعیین مرزها برای لبنان یک ضرورت شد.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه از ابتدای مذاکرات مرزی تاکنون چیزی از این حرکت مطالبه نشده است، اظهار داشت: شرکت هایی که در سال های گذشته متعهد به فعالیت در بلوک های جنوبی بودند با ممانعت آمریکا مواجه شدند.

جلوگیری از کشف و استخراج گاز و نفت آمریکا برای محاصره لبنان

نصرالله با تاکید بر اینکه مانع آمریکا در کشف و استخراج گاز و نفت در راستای محاصره لبنان بود، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها هم همه را تحت فشار قرار دادند اما موضع رسمی لبنان مخالفت با خط «هوف» بود. خط هوف خطی است که فردریک هوف، یک میانجی آمریکایی در سال 2012 پیشنهاد کرد که بر اساس آن لبنان از 860 کیلومتر فضای دریایی محروم می شود.

وی در ادامه به تشریح تحولات قبلی مربوط به مرزبندی دریایی تا امروز پرداخت و گفت: بعد از کشتی [وابسته به صهیونیستها] برای استخراج [نفت] وارد میدان شدند و مواضع روسای جمهور سه کشور لبنان متحد شد و تاکید کردند که آغاز استخراج نیز به معنای عبور از لبنان است. بر اساس این موضع، حزب الله تصمیم گرفت قبل از دستیابی به توافقی که موجب رفع خواسته های رسمی لبنان شود، به دشمن اجازه استخراج نفت و گاز از کاریش را ندهد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه حزب الله حتی با جنگ هم از استخراج گاز و نفت جلوگیری می کرد، گفت: دولت توان جنگی نداشت و نمی توانست از برداشت میدان کاریش نیز دست بردارد. به همین دلیل مجبور به مذاکره شد. آمریکایی ها هم تحت فشار بودند. اولویت آنها جنگ اوکراین و ننگ است. [عاموس] هوکشتان نیز پذیرفت که ترس از جنگ باعث تحقق توافق شد.

نصرالله با بیان اینکه لبنان در این مذاکرات به هر آنچه که می خواست رسید، ادامه داد: لبنان در برابر فشارها و بحران اقتصادی آمریکا مقاوم بود اما تسلیم امید نشد. لبنان بر تمامی بلوک های دریایی در منطقه خود پافشاری کرد و به طور کامل به آن دست یافت. لبنان به دستاورد مهمی دست یافت. زیرا به فعالیت شرکت ها از طریق آمریکا پایان داد.

وی با تاکید بر اینکه لبنان نیز در این مذاکرات پیروز میدان «غنا» شد، گفت: دشمن اسرائیلی در این توافق هیچ تضمین امنیتی کسب نکرد. دولت لبنان در این مذاکرات دریافت که هیچ شکی در عادت کردن پیوندها وجود ندارد [با رژیم صهیونیستی] آن وجود ندارد. دشمن اسرائیلی همچنین اعتراف کرد که موازنه بازدارندگی با حزب الله نتیجه پرونده ترسیم مرزهای دریاست.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه مقاومت فلسطین در کرانه باختری نیز در دستیابی به این دستاورد برای لبنان موثر بود، تصریح کرد: ایستادگی در سطح رسمی لبنان، همبستگی سران نیروهای این کشور، عدم تحرک در مسیر عادی سازی، آمادگی مقاومت و ارسال پهپادها تلاش و حمایت مردم از موضع دولت و حزب الله از نقاط قوت این دستاورد بود.

در جنگ حزب الله و اسرائیل، کشورهای مقاومت نیز شرکت داشتند

نصرالله با تاکید بر اینکه دشمن صهیونیستی به خوبی می‌دانست که تهدید جنگی حزب‌الله جدی است، افزود: اگر جنگی رخ دهد احتمالاً به جنگ منطقه‌ای تبدیل می‌شود و فلسطین، یمن و سایر کشورهای محور مقاومت در آن شرکت می‌کنند. . اما لبنان در این مذاکرات نیز تسلیم تهدیدات آمریکا و اسرائیل نشد.

وی تهدید کرد که اگر لبنان از استخراج گاز و نفت منع شود، هیچکس نمی تواند این کار را انجام دهد، حزب الله خواهان امنیت در لبنان است، اما اگر منافع ملی ایجاب کند که قواعد درگیری را زیر پا بگذارد، او آن را رد کرد. ، حتی اگر این مشکل به جنگ پایان دهد.

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما