mehrkhbanner

متا، والدین فیس بوک، 10000 کارگر دیگر را اخراج می کند

متا، مالک فیس‌بوک و اینستاگرام، روز سه‌شنبه گفت که قصد دارد حدود 10000 کارمند یا تقریباً 13 درصد از نیروی کار خود را اخراج کند. بهره وری.”

اخراج‌ها تیم استخدام متا را در این هفته تحت تأثیر قرار می‌دهد و در آوریل و مه تغییر ساختار گروه‌های فنی و تجاری آن انجام خواهد شد. زاکربرگ در یادداشتی که در وب سایت این شرکت منتشر شد، گفت. این اعلام دور دوم کاهش شرکت در نیم سال گذشته است. در ماه نوامبر، متا بیش از 11000 نفر یا حدود 13 درصد از نیروی کار خود را در آن زمان اخراج کرد.

متا همچنین قصد دارد حدود 5000 پست شغلی را که هنوز تکمیل نشده اند ببندد. زاکربرگ در این یادداشت گفت. دیگر تلاش‌های بازسازی شامل طرحی برای پایان دادن به تحلیل مدل هیبریدی بازگشت به دفتر متا در تابستان امسال است که آزمایش آن را در مارس گذشته آغاز کرد.

او نوشت: “این سخت خواهد بود و هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد.”

سهام متا تا پایان معاملات روز سه شنبه بیش از 7 درصد رشد کرد.

آقای. زاکربرگ پس از سال‌ها استخدام با سرعت سرسام‌آور، کارمندان خود را از بین می‌برد. شرکت او زمانی که خانواده برنامه هایش که شامل واتس اپ نیز می شود، در سراسر جهان محبوب شد، کارگران را بلعید. همه‌گیری ویروس کرونا همچنین استفاده از برنامه‌های تلفن همراه را افزایش داد و منجر به رشد بیشتر شد. در اوج خود در سال گذشته، متا 87000 کارمند تمام وقت داشت.

اما از آنجایی که اقتصاد جهانی رو به وخامت گذاشت و بازارهای تبلیغات دیجیتال در سال گذشته کاهش یافت، آقای. زاکربرگ شروع به پایان دادن به رشد کنترل نشده کرد. مزایای کارمند کوتاه شده متا. و پس از اخراج در ماه نوامبر، که تا حد زیادی بر بخش‌های تجاری و تیم‌های استخدام تأثیر گذاشت، آقای. زاکربرگ به کاهش بیشتر اشاره کرد.

در تماسی با درآمد در ماه فوریه، مدیر اجرایی گفت که نمی‌خواهد شرکت با لایه‌ای از مدیریت میانی یا «مدیرانی که مدیران را مدیریت می‌کنند» پر شود. او گفت که مسئولیت اخراج‌های سال گذشته را بر عهده گرفت و غیرت خود را برای افزایش کارمندان به دلیل افزایش استفاده در اوایل همه‌گیری مقصر دانست.

اخراج متا بخشی از موج کاهش مشاغل از سوی بزرگترین شرکت های فناوری است. در ماه‌های اخیر، آمازون، گوگل، مایکروسافت، سیلزفورس و سایرین نیز اعلام کرده‌اند که رتبه‌های خود را کاهش می‌دهند و برخی از شرکت‌ها تعداد افرادی را که پس از اطلاعیه‌های اولیه رها می‌کنند، افزایش داده‌اند. بسیاری از شرکت ها برای اقدامات خود از محیط اقتصادی چالش برانگیز جهانی یاد کرده اند.

اما حتی فراتر از شرایط کلان اقتصادی، متا با چالش های زیادی دست و پنجه نرم می کند. این شرکت نه تنها با کاهش سرعت تبلیغات دیجیتال، بلکه با تغییرات حریم خصوصی اپل در سیستم عامل تلفن همراه خود دست و پنجه نرم می کند، که توانایی متا را برای جمع آوری داده ها از کاربران آیفون برای کمک به هدف گذاری تبلیغات محدود کرده است. همچنین با رقابت شدید TikTok روبرو است که محبوبیت آن در چند سال گذشته افزایش یافته است. و رگولاتورها با فشار دادن قوانین جدیدی که توانایی جمع آوری داده های متا را محدود می کند، تلاش ها را برای مهار شرکت افزایش داده اند.

متا همچنین در حال تبدیل شدن به یک شرکت “metaverse” است که مردم را از طریق هدست‌ها و برنامه‌های کاربردی واقعیت مجازی به دنیای دیجیتالی فراگیر متصل می‌کند. آقای. زاکربرگ متاورس را به عنوان پلتفرم محاسباتی نسل بعدی می‌بیند، بنابراین متا میلیاردها دلار برای تلاش و تخصیص مجدد کارگران به بخش آزمایشگاه واقعیت‌های خود، که بر محصولات متاورس متمرکز است، خرج کرده است.

با این حال، مشخص نیست که آیا مردم مایل به استفاده از محصولات متاورس هستند یا خیر. در ماه‌های اخیر، عموم مردم به سمت چت‌بات‌هایی که بر پایه هوش مصنوعی ساخته شده‌اند، گرایش پیدا کرده‌اند. متا سال‌هاست که روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده است، اما اخیراً در مرکز گفتگو در مورد این فناوری قرار نگرفته است.

کارمندان ماه‌هاست که برای اخراج‌های بیشتر آماده می‌شوند و با نگرانی شاهد این هستند که آقای. به گفته کارمندان فعلی و سابق، زاکربرگ تلاش کرد تا آنچه را که دیگر برای اداره شرکت لازم نیست، پس بگیرد. اما انتظار این بود که او به پروژه مورد علاقه‌اش یعنی متاورس نگاهی سبک داشته باشد.

به گفته کارمندان فعلی و سابق که با آن‌ها در سازمان صحبت کرده‌اند، برخی از کارمندان متا که از اعلام اخراج‌های روز سه‌شنبه متاثر شده‌اند – به‌ویژه در بخش استخدام – احساس می‌کنند که «بدم شده‌اند».

ارین سامنر، مدیر منابع انسانی جهانی در DeleteMe که در ماه نوامبر از فیس بوک اخراج شد، گفت: “مردم وارد بازار کاری می شوند که بدترین بازاری است که من تا به حال دیده ام.” او گفت که ماهیت سرسام‌آور کاهش‌های متا در دو ماه آینده بر اضطراب کارکنان افزوده است.

خانم “بی‌اطمینانی زیادی وجود دارد.” سامنر گفت. خشم زیادی وجود دارد، و این سوال وجود دارد که بسیاری از مردم می پرسند: “چگونه انتظار دارید که من برای دو ماه آینده کار کنم در حالی که فکر می کنید هنوز شغلی خواهم داشت؟”

در اطلاعیه روز سه شنبه خود، آقای … زاکربرگ چشم‌اندازی برای ساده‌سازی شرکت با حذف لایه‌های مدیریت، پایان دادن به پروژه‌های با اولویت پایین‌تر و متعادل کردن مجدد تیم‌های محصول با تمرکز بر مهندسی ارائه کرد.

به همین منظور، آقای زاکربرگ تلاش‌ها را برای ساخت NFT یا توکن‌های غیرقابل تعویض، یک ابتکار مبتنی بر ارزهای دیجیتال که در ماه‌های اخیر مورد توجه قرار نگرفت، به پایان رساند. بسیاری از آقایان ابتکارات ارزهای دیجیتال زاکربرگ به طور کلی در طول 9 ماه گذشته از بین رفته است زیرا مردم پس از انفجار FTX، صرافی ارزهای دیجیتال، شک و تردید بیشتری نسبت به بازار پیدا کردند.

در یادداشت خود، آقای زاکربرگ افزود که این اقدامات پاسخی به شرایط جهانی از جمله افزایش مقررات، بی ثباتی ژئوپلیتیکی، نرخ های بهره بالاتر و اقتصاد خنک کننده است.

او گفت: «اقتصاد جهانی تغییر کرد، فشارهای رقابتی افزایش یافت و رشد ما به میزان قابل توجهی کاهش یافت. ما باید خود را برای این احتمال آماده کنیم که این واقعیت جدید اقتصادی برای سالیان متمادی ادامه یابد.»

گریگوری اشمیت گزارش کمک کرد

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما