چند بار باید موهای خود را بشویید؟

فرارو- انتشار گزارش جدیدی مبنی بر شناسایی یک ماده سرطان زا شیمیایی در برخی از شامپوهای خشک (محصولی که چربی و آلودگی مو را بدون نیاز به شستشو از بین می برد) ممکن است باعث شود در روال مراقبت از مو تجدید نظر کنید. با این حال، کارشناسان می گویند که هیچ پاسخی برای همه وجود ندارد که آیا باید هر چند وقت یکبار موهای خود را بشویید یا برای محافظت از آن در تعطیلات چه کاری می توانید انجام دهید.

به روگل فرارو به نقل از سی آن آن، دکتر آنتونی روسی، دستیار متخصص پوست در مرکز سرطان Memorial Sloan Kettering در شهر نیویورک و یکی از اعضای آکادمی پوست آمریکا می‌گوید: «بعضی از افراد فقط فکر می‌کنند که باید موهای خود را هر روز بشویند، در غیر این صورت موهایشان بسیار تبدیل خواهد شد. چرب در این شرایط، اگر به خود فرصت بدهند، ممکن است ببینند که پوست، پوست سر و موی چرب ندارند. از طرفی ممکن است نتوانند فواصل طولانی بین شستن و شستن موهایشان را تحمل کنند، زیرا احساس می کنند پوست سرشان بسیار چرب است.

اینکه چقدر باید موهایتان را جدا کنید به عوامل مختلفی از جمله نوع و مدل موهایتان، میزان چربی روی پوست سر و میزان فعالیت شما بستگی دارد. «Роси» می گوید: شستن زیاد موها را خشک و کدر می کند، ضمن اینکه تجمع چربی ناشی از شستشوی ناکافی نیز می تواند باعث ایجاد بوی بد و پوسته پوسته شدن موها شود.

در ادامه نحوه تشخیص اینکه چه چیزی برای شما مفید است ذکر شده است:

زمان شستشو

دکتر روسی به طور کلی به بیماران خود می گوید که باید یک یا دو بار در هفته موهای خود را بشویند. با این حال، اگر درمان های شیمیایی داشته اید که می تواند موهای شما را خشک کند، مانند استفاده از سفید کننده، خشک کن یا نرم کننده، ممکن است بخواهید موهای خود را کمتر از یک بار در هفته بشویید تا از شکستگی، شکنندگی یا موخوره جلوگیری کنید. جلوگیری از شکاف انتهایی. اگر پوست شما بسیار چرب است، ممکن است لازم باشد آن را یک بار در روز بشویید. سن شما نیز می تواند عامل تعیین کننده ای در این زمینه باشد.

در دوران بلوغ، افزایش هورمون ها را تجربه می کنیم و بنابراین غدد چربی می توانند بزرگ شوند. روسی می گوید: «به همین دلیل است که افراد در دوران نوجوانی دچار آکنه می شوند. او می افزاید که کودکان ممکن است در دوران بلوغ دچار چربی پوست سر شوند، بنابراین شستن موهایشان می تواند مفیدتر باشد.

طبق انجمن پوست آمریکا، پوست ما با افزایش سن چربی کمتری تولید می کند. انجمن پوست آمریکا اشاره می کند که اگر موهای مجعد یا وز دارید، ممکن است بیشتر مستعد خشکی یا شکستگی باشید. شستشوی زیاد می تواند این مشکل را تشدید کند. بنابراین موهای پرپشت و وز معمولا نیازی به شستن روزانه یا حتی هفتگی ندارند.

با این حال، برای سالم و تمیز ماندن، پوست سر و موهای شما باید حداقل دو تا سه هفته شسته شود.

بین شستشوها چیکار کنم؟

مراقبت از مو و پوست سر فقط در حمام انجام نمی شود. بین شستشوها می توانید کارهای خاصی را انجام دهید تا تمیزی و ظاهر آن را حفظ کنید و از آسیب محافظت کنید.

мужчить хорошать пости серь хом эст. درست مثل یک راش، شما می خواهید از پوست زیر آن مراقبت کنید. از آن مراقبت کنید و موهایتان را شانه کنید زیرا سلول های مرده پوست را از بین می برد.

همچنین، ماساژ پوست سر واقعا به شل شدن مواد اضافی کمک می کند. بنابراین شستن پوست سر با شامپو ضروری نیست، اما تمیز نگه داشتن آن بسیار مفید است. همچنین می توانید از موادی مانند نرم کننده ها یا روغن های پوست سر استفاده کنید که به تغذیه و مرطوب شدن پوست سر کمک می کنند.

روسی می افزاید: «اگر در اثر ورزش مرتب عرق می کنید، نیازی نیست هر بار موهای خود را شامپو کنید، مگر اینکه باکتری زیاد باشد یا مو یا پوست شما بوی بدی بدهد. در صورت تمایل می توانید آن را با آب بشویید.

روسی می گوید که اکثر شامپوهای خشک برای شما بی خطر هستند، اما به این استدلال اعتماد نکنید. وی می افزاید: اگر موهای شما فوق العاده چرب است، استفاده از شامپوهای خشک حداقل مشکلی ندارد.

و می افزاید: “اگر چربی اضافی در اطراف خط موی خود دارید، می توانید آن را با کاغذ آرایشی پاک کنید.”

اگر در استخر شنا کنید و موهای خود را در معرض آب قرار دهید، کلر می تواند آنها را خشک و شکننده کند. انجمن پوست آمریکا توصیه می کند که با خیس کردن و نرم کردن موهای خود قبل از شنا، پوشیدن کلاه شنای نرم و بلافاصله پس از آن، و جایگزینی هرگونه رطوبت از دست رفته با شامپو و نرم کننده مخصوص شناگران، می توانید از موهای خود محافظت کنید.

روسی می گوید: “اگر مشکلات مزمنی در پوست سر یا موهای خود مانند شوره سر، ریزش مو یا موهای شکننده دارید، باید به متخصص پوست مراجعه کنید زیرا تخصص او درمان این موارد است.”

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما