رئیس جمهور بازنشسته، تیم ملی در تعطیلات و بدهی میلیاردی!

کد خبر : 1871392 |
01 مارس 1401 در 11:38 |
1.1 هزار بازدید |

0
نقطه نظر

شرایط بغرنج شطرنج;

رئیس فدراسیون شطرنج در حالی استعفا داد که این فدراسیون درگیر مشکلات زیادی است.

رئیس جمهور بازنشسته، تیم ملی در تعطیلات و بدهی میلیاردی!

به روزش سه» و به نقل از آسنا، در استانی بازی‌های هازیای کاشجوه ایران میکت برنجی را میکس را میکس را بهرچیه. مدت زیادی است که تیم های ملی نظامی تعطیل شده اند، ظاهراً مدیر تیم های فنی ملی استعفا داده، معلمان این رشته به کشورهای دیگر رفته اند و فدراسیون درگیر بدهی های متعدد است.

استعفای سرپرست فدراسیون در این شرایط شرایط را بحرانی تر کرد. هرچند وزارت ورزش از استعفای حسن تامینی اطلاعی نداده است، اما وی در گروه استانی ها از استعفای خود خبر داده و دلیل آن را مشکلات شخصی عنوان کرده است.

پایان کار تیم های ملی و استعفای مدیر فنی

بازی های آسیایی هانگژو یکی از مهم ترین رقابت های بین المللی شطرنج بازان است و اکنون که زمان زیادی تا این رقابت ها باقی نمانده است، انتظار می رود ملی پوشان این رشته نیز مانند سایر رشته ها در اردوهای تیم ملی اما مدت هاست که این اردوها تعطیل شده و شطرنج بازان مجبور به پرداخت هزینه برای گرفتن مربی شخصی و شرکت در مسابقات بین المللی هستند. در همین شرایط ظاهرا پوررمضانعلی مدیر تیم های ملی نیز استعفای خود را اعلام کرده است.

مربی استاد شطرنج

با توجه به سختی هایی که در سال های اخیر برای شطرنج ایران به وجود آمده است، برخی از ستارگان این رشته به کشورهای دیگر مهاجرت کرده اند و فدراسیون شطرنج ایران باید به دنبال تربیت استادان بزرگ دیگری باشد، اما با وجود تعلیق اردوها و کمبود فضای مناسب، شرایط سختی در انتظار تیم ملی ایران در بازی ها خواهد بود.

20 میلیارد بدهی؟

هرچند حسن تامینی اعلام کرد فدراسیون شطرنج بدهی ندارد و در این شرایط قصد خروج از فدراسیون را دارد اما شنیده می شود این فدراسیون درگیر بدهی های میلیاردی است. گفته می شود بدهی یک میلیارد و ششصد میلیونی به اداره برق و بدهی 17 میلیاردی به حوزه مالی، عمده بدهی های این فدراسیون است که باید دید این ارقام تا چه اندازه درست است. همچنین فدراسیون شطرنج از گذشته 70 هزار یورو (حدود 3.5 میلیارد تومان) به فدراسیون جهانی بدهکار بود.

شنیده ها حاکی از آن است که 5 میلیارد از بودجه این فدراسیون (کل بودجه 6 میلیارد) نیز هزینه شده و گفته می شود مبلغی از بودجه به مسئولان استانی نیز پرداخت نشده است.

* عتراز کاکسه بازان نیبت به روگه های هنگفت عزام

در نهایت به نظر می رسد این مبالغ که به صورت پول و پول واقعی از خانواده کشف شده بود، حساب نشده است، اما در پایان مسابقه هیچ مبلغ مازادی به خانواده بازگردانده نشد.

حال وزارت ورزش و جوانان باید فکر کند در این شرایط چه اقداماتی انجام خواهد داد و آیا با استعفا موافقت خواهد کرد؟ در این شرایط ولی منتخب باید در کنار بدهی های میلیاردی هر چه زودتر تیم ملی را برای بازی های آسیایی آماده کند و با جذب مربی شرایط بیرونی مناسبی را برای تیم ملی فراهم کند.

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما