جوانان چینی تحت تاثیر بیکاری بی سابقه هستند

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور:

علیرغم تضمین های رئیس جمهور چین شی جین پینگ مبنی بر اینکه جوانان این کشور «در زمان فوق العاده ای زندگی می کنند»، آمارهای اخیر داستان کاملاً متفاوتی را بیان می کند: از هر پنج چینی زیر 24 سال یک نفر در حال حاضر بیکار است که بالاترین نرخی است که تاکنون ثبت شده است. FRANCE 24 از شانگهای گزارش می دهد، جایی که جوانان می گویند سیاست “کووید صفر” این کشور و کندی کلی اقتصاد آنها را از دیدن آینده روشنی که شی چین وعده داده است باز می دارد.

ماه ها پس از فارغ التحصیلی، ژانگ جیالیانگ، که دارای دیپلم حمل و نقل دریایی است، هنوز بی کار است.

او می گوید: «من برای بیش از 70 شغل درخواست دادم، اما فقط دو یا سه بار برای مصاحبه به من زنگ زدند. اما سیاست “صفر کووید” چین به طور ناگهانی به آن پایان داد، حداقل در حال حاضر.

«همیشه فکر می‌کردم که حرفه‌ام تنظیم شده است. اما امسال، به دلیل همه گیری، ابهامات زیادی وجود دارد. در حال حاضر، نمی دانم آینده چه خواهد شد.”

ژانگ تنها نیست تقریباً 20 درصد از جوانان زیر 24 سال چین اکنون بیکار هستند.

این در تضاد کامل با تضمین های اخیر شی مبنی بر اینکه جوانان این کشور با “چشم انداز فوق العاده درخشان تحقق رویاهای خود” روبرو هستند، قرار دارد.

از سال 2021، چین همچنین شاهد یک جنبش جوانان بوده است که فشار جامعه را برای وقف زندگی خود به بهره‌وری و نتایج رد می‌کند. این جنبش اعتراضی به “تنگ پینگ” یا “تخت دراز کشیدن” معروف است و در فضای مجازی منتشر شده است.

“چهار ماه است که من صاف دراز کشیده ام و شما؟ چند وقته بیکار هستی؟ یک جوان چینی در شبکه های اجتماعی می نویسد، در حالی که دیگری می گوید: “احساس می کنم دنیا مرا رها کرده است، بنابراین هر روز صاف دراز می کشم.”

لطفا برای گزارش کامل روی پخش کننده بالا کلیک کنید.

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما