آشوک گهلوت در انتخابات ریاست جمهوری کنگره شرکت می کند، اما چه کسی رئیس جمهور بعدی راجستان خواهد بود؟ اخبار هند

کوچی: آشوک گهلوت، وزیر ارشد راجستان، که بسیار نزدیک به خانواده گاندی به حساب می‌آید، گفته می‌شود که نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری کنگره ثبت خواهد کرد. با این حال، Gehlot تمایل زیادی به دور ماندن از ایالت خود ندارد و اصرار دارد که به بهترین منافع مردم راجستان به کار خود ادامه خواهد داد.

گهلوت در پاسخ به سوالی درباره جانشین احتمالی خود گفت: «نمی‌خواهم در مورد شخص خاصی اظهار نظر کنم. بیایید ببینیم که در راجستان چه وضعیتی رخ می دهد، فرماندهی عالی کنگره چه تصمیمی می گیرد، و نمایندگان MLA راجستان چه فکر می کنند. همه چیز به این بستگی دارد.»

گهلوت که یکی از رقبای اصلی پست ریاست کنگره محسوب می شود، روز پنجشنبه با راهول گاندی رهبر حزب در کوچی ملاقات کرد. دیدار پشت درهای بسته بین دو رهبر تقریباً دو ساعت به طول انجامید. Gehlot همچنین با راهول گاندی در Bharat Jodo Yatra خود راهپیمایی کرد. گهلوت بعد از ظهر وارد کوچی شد و در مرکز همایش Adlux که راهول گاندی در آن کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد، حضور داشت.

به طور قابل توجهی، راهول گاندی در کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد که قطعنامه تک نفره و تک پستی حزب باید در مورد پست ریاست کنگره نیز حفظ شود. این اظهار نظر همچنین پیامد مهمی برای گهلوت در صورت رقابت در انتخابات ریاست جمهوری حزب دارد. پیروزی به این معنی است که او باید از سمت نخست وزیری دست بکشد. در این صورت، این احتمال وجود دارد که Sachin Pilot در راجستان ارتقا یابد.

آشوک گهلوت که یکی از وفاداران سرسخت خانواده نهرو گاندی به شمار می رود، با اشاره به تمایل خود برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری، روز چهارشنبه گفت که حاضر است هر مسئولیتی را که حزب به او داده می شود بپذیرد. گهلوت روز چهارشنبه با سونیا گاندی، رئیس موقت حزب ملاقات کرده بود.

راهول گاندی با تاکید بر هنجار “یک نفر، یک پست” گفت که معتقد است تعهد بیانیه اودایپور حزب در انتخابات برای بالاترین پست حزب حفظ خواهد شد. راهول گاندی با توصیف پست ریاست کنگره به عنوان یک “پست ایدئولوژیک” گفت که این پست “نماینده مجموعه ای از ایده ها و نظام اعتقادی و بینش هند است.”

کنگره در مورد مجموعه ای از اصلاحات سازمانی در اودایپور چینتان شیویر که در اوایل سال جاری برگزار شد تصمیم گرفته بود. در این بیانیه آمده است که اصل “یک نفر، یک پست” باید رعایت شود. راهول گاندی به احتمال زیاد برای انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در 17 اکتبر برگزار شود نامزد نخواهد شد. نتایج در 19 اکتبر اعلام خواهد شد.

گاندی امروز در حالی که در حزب بهاراتیا جاناتا به نظاره نشسته است، گفت که کنگره در حال مبارزه با «ماشینی» است که «چارچوب نهادی» کشور را تسخیر کرده است.

ما در حال مبارزه با ماشینی هستیم که چارچوب نهادی این کشور را تسخیر کرده است و دارای پول نامحدود، توانایی نامحدود برای تحت فشار قرار دادن، خرید و تهدید مردم است. یاترا طراحی شده است تا به مردم هند بگوید که آنها باید متحد باشند و باید بروند. بازگشت به هندی که دوست داشتنی و مهربان بود.”

منابع گفتند راهول گاندی اکنون امشب به دهلی بازخواهد گشت. روند نامزدی برای پست ریاست کنگره از 24 سپتامبر آغاز و در 30 سپتامبر به پایان می رسد.

در همین حال، رهبر کنگره، ششی ثارور قبلاً قصد خود را برای ورود به معارضه اعلام کرده است در حالی که برخی از نام‌های دیگر نیز در حال انجام این کار هستند. گزارش‌هایی وجود دارد که رهبران ارشد دیگر کنگره مانند دیگویجایا سینگ و مانیش تواری نیز ممکن است در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کنند.

(با ورودی های آژانس)

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما