سودان OHCHR خواستار & اقدام فوری& برای پایان دادن به حملات شبه نظامیان به مردم فراری از ال ژنینا شد

انفجار خشونت قومی در دارفور عمدتاً توسط گروه‌های عشایری “عرب” در اتحاد با RSF که از اواسط آوریل با نیروهای ارتش ملی برای کنترل کشور می‌جنگند، ده‌ها هزار نفر را به فرار به چاد همسایه سوق داده است.

“حساب های وحشتناک”

راوینا شمداسانی، سخنگوی OHCHR در بیانیه‌ای گفت: مصاحبه‌ها با افرادی که از شهر تخریب‌شده ال جنینا فرار می‌کنند، “روایت‌های وحشتناکی” از کشته شدن افراد پیاده توسط شبه‌نظامیان تحت حمایت RSF را فاش کرده است.

او گفت: «همه کسانی که با آنها مصاحبه شدند همچنین از دیدن اجساد پراکنده در کنار جاده – و بوی بد تجزیه صحبت کردند. “چند نفر از دیدن ده ها جسد در منطقه ای به نام شکری، در حدود 10 کیلومتری مرز، جایی که بنا بر گزارش ها یک یا چند شبه نظامی عرب پایگاه دارند، صحبت کردند.”

او گفت که اقدام فوری برای توقف قتل ضروری است.

کمیساریای عالی حقوق بشر از رهبری RSF می‌خواهد که فوراً و به صراحت قتل را محکوم کرده و متوقف کند. از افرادی که از الجینه فرار می کنند و سایر خشونت ها و سخنان نفرت انگیز علیه آنها بر اساس قومیتشان. مسئولین قتل ها و سایر خشونت ها باید پاسخگو باشند.»

گذرگاه امن

او افزود که مردم در حال فرار از ال جنینا هستند عبور امن باید تضمین شود و آژانس های بشردوستانه اجازه دسترسی به منطقه را دادند تا بتوانند اجساد کشته شدگان را جمع آوری کنند.

«از 16 نفری که تاکنون توانسته‌ایم با آنها مصاحبه کنیم، 14 نفر شهادت دادند شاهد اعدام های خلاصه شده و هدف قرار دادن گروه‌هایی از غیرنظامیان در جاده بین الجینه و مرز – یا تیراندازی از فاصله نزدیک به افرادی که دستور داده بودند روی زمین دراز بکشند یا آتش به سوی جمعیت باز شود.

مهاجرت غیرنظامیان از شهر به دنبال کشته شدن فرماندار ایالت در 14 ژوئن، تنها چند ساعت پس از متهم کردن نیروهای RSF و شبه نظامیان به “نسل کشی” تشدید شد – که شبح صدها هزار کشته بین سال های 2003 تا 2005 طی یک کمپین سازماندهی شده توسط دولت را افزایش داد. از خشونت

ام‌اس. شمداسانی گفت که این شهادت ها قتل هایی را بازگو می کند که در 15 و 16 ژوئن و همچنین در یک هفته گذشته رخ داده است.

سخنان نفرت کشنده

ما می دانیم که قتل ها و سایر خشونت ها ادامه دارد و با سخنان نفرت مداوم علیه جامعه ماسالیت همراه است، از جمله درخواست برای کشتن و اخراج آنها از سودان.

یک مرد 37 ساله به سازمان ملل گفت که از گروه 30 نفری او که به مرز چاد فرار می کنند، فقط 17 نفر توانستند از آن عبور کنندسخنگو گفت.

او گفت: «برخی پس از شلیک خودروهای متعلق به نیروهای RSF و شبه نظامیان «عربی» در نزدیکی مرز چاد کشته شدند، در حالی که برخی دیگر به طور خلاصه اعدام شدند. افرادی که جان سالم به در بردند، گوشی ها و پول هایشان را توسط مردان مسلح غارت کردند که فریاد می زدند: “شما برده هستید، شما نوبا هستید”“.

یک زن 22 ساله گزارش های مشابهی از قتل ها ارائه کرد. او گفت که چگونه یک جوان به شدت زخمی باید روی زمین رها شود: “ما مجبور شدیم او را ترک کنیم، زیرا فقط یک الاغ همراهمان بود.”

ال جنینا غیرقابل سکونت شده است“، گفت خانم شمداسانی با تخریب زیرساخت های ضروری و مسدود شدن انتقال کمک های بشردوستانه به این شهر.

ما خواستار ایجاد فوری یک کریدور بشردوستانه هستیم بین چاد و الجینه و عبور امن برای غیرنظامیان از مناطق تحت تأثیر درگیری‌ها.»

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما