پنج داستان جهانی برای تماشا در حالی که ایالات متحده منتظر نتایج انتخابات میان دوره ای است



CNN

جهان در انتظار ارزیابی تاثیر چرخش وحشی بعدی در سیاست ایالات متحده است، قدرتی که برای چندین دهه به دنبال تضمین ثبات جهانی بود اما سیاست داخلی آن را به طور فزاینده ای به نیرویی برای غیرقابل پیش بینی بودن و اختلال تبدیل می کند.

نتایج انتخابات روز سه شنبه تمام شب به وقت ایالات متحده در CNN، CNN International و CNN.com منتشر خواهد شد. (از اینجا به صورت زنده تماشا کنید.)

در همین حال، در اینجا آخرین اخبار از پنج خبر مهم دیگر جهانی است که شایسته توجه هستند، زیرا انتخابات میان دوره ای ایالات متحده برای رسیدن به نتیجه سمی خود رقابت می کند.

حمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به اوکراین وحشیانه تر می شود. محاصره او علیه زیرساخت های کشور همسایه، از جمله استفاده از پهپادهای مرگبار ساخت ایران، رنج عمیقی را برای ساکنان شهر به همراه دارد. در کیف، قطعی برق تا 12 ساعت در روز ادامه دارد، خیابان ها تاریک است، و شهردار ویتالی کلیچکو هشدار داده است که ساکنان ممکن است زمستان بدون برق، گرما یا آب را تجربه کنند. او گفت: «به طور کلی، آنها می خواهند همه ما بمیریم.

پوتین امیدوار است که اراده مردم اوکراین را بشکند، پس از اینکه مقاومت آنها نیروهایش را در میدان جنگ تحقیر کرد. تا کنون، هیچ نشانه ای از آن وجود ندارد – اگرچه یک مجلس جمهوری خواه پس از انتخابات میان دوره ای ممکن است مشتاق ادامه دادن میلیاردها دلار کمک نظامی به اوکراین نباشد. ملموس‌ترین نشانه‌های فروپاشی روحیه در واقع در سمت مسکو است – این هفته، برخی از سربازان روسی در نامه‌ای از اعزام به “نبرد نامفهوم” در منطقه دونتسک شکایت کردند، جایی که اوکراین می‌گوید دشمنش متحمل خسارات سنگینی شده است.

ارتباط ایران با روسیه باعث نگرانی فزاینده در ایالات متحده شده است. جمهوری اسلامی در داخل کشور با یک خیزش مردمی بی‌سابقه مواجه است که جرقه آن با کشته شدن مهسا امینی، زن ۲۲ ساله کرد ایرانی، پس از بازداشت توسط پلیس به اصطلاح «پلیس اخلاق» این کشور آغاز شد.

بیش از 220 نماینده مجلس ایران در حال حاضر از معترضان خواسته اند تا از رهبری روحانی “درس خوبی” بگیرند تا دیگرانی که مرجعیت آن را تهدید می کنند، بازدارند. خبرگزاری دولتی ایرنا گزارش داد که ایران دست‌کم 1000 نفر را تنها در استان تهران به دلیل اعتراضات سراسری متهم کرده است که بزرگترین نمایش مخالف در سال‌های اخیر است.

در پاکستان، عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان، می‌گوید که اطلاعات درونی در مورد سوءقصد آشکاری که به تیراندازی او در هفته گذشته انجامید و سه گلوله در پایش فرو رفت، دارد. خان اعضای ارشد دولت را به طراحی این حمله متهم کرده است – که آنها و سرویس اطلاعاتی پاکستان شدیداً آن را رد می کنند.

«من با سازمان‌های اطلاعاتی، سازمان‌های مختلفی که فعالیت می‌کنند، ارتباط دارم. چگونه اطلاعات را به دست آوردم؟ از درون سازمان های اطلاعاتی. چرا؟ این اسطوره سابق کریکت به بکی اندرسون از CNN گفت زیرا اکثر مردم از آنچه در این کشور می گذرد وحشت زده شده اند.

خشم سیاسی بر سر فینال جام جهانی در قطر که این ماه در حالی آغاز شد که بازیکنان، مقامات فیفا و صاحب نظران در تلاش برای پاسخ به سؤالات در مورد سابقه حقوق بشر این کشور خلیج فارس و مرگ کارگران خارجی در حین ساختن استادیوم هایی برای نمایش جهانی فوتبال هستند، تشدید می شود.

ناراحتی آنها با اظهار نظر خالد سلمان، سفیر جام جهانی و فوتبالیست سابق فیفا، مبنی بر اینکه همجنس گرایی “آسیب در ذهن” است، در مصاحبه با شبکه آلمانی ZDF تشدید خواهد شد.

سلمان گفت که همجنس گرا بودن در شریعت اسلامی “حرام” یا ممنوع است. او ادامه داد: «این یک آسیب در ذهن است» و افزود که باید قبل از مسابقات «در مورد همجنسگرایان صحبت شود». این مصاحبه که کمتر از دو هفته قبل از شروع مسابقات در دوحه فیلمبرداری شده بود، بلافاصله توسط یکی از مقامات کمیته برگزاری جام جهانی متوقف شد.

صادقانه بگویم، این یک تماس نزدیک بود که آیا این داستان بعدی را به عنوان ارزش تماشا در رادار خود قرار دهید. رهبران جهانی در حال سوزاندن مقادیر زیادی سوخت جت هستند تا در اجلاس آب و هوای COP27 در مصر گرد هم آیند. فوریت موضوع واضح است – امسال شواهد زیادی از سیل در پاکستان گرفته تا آتش‌سوزی‌های گسترده در ایالات متحده و موج‌های گرمای شدید در اروپا مبنی بر اینکه گرم شدن کره زمین در حال تسریع است، دیده شده است. اما آیا یک اجلاس آب و هوایی دیگر به چیزی معنادار برای رسیدن به اهداف از دست رفته برای کاهش انتشار کربن دست خواهد یافت؟

یک سوال بزرگ در این کنفرانس این است که آیا توافقی بر سر ضرر و زیان وجود خواهد داشت – این اصل که کشورهای ثروتمند مسئول چندین دهه انتشار کربن باید برای کمک به کشورهای در حال توسعه که بیشترین عواقب اوج را متحمل می شوند، هزینه کنند.

جینا مک کارتی، مشاور سابق آب و هوای ملی کاخ سفید، به سی‌ان‌ان گفت: «این فقط به بیرون رانده می‌شود. “نیاز به برخی پاسخگویی واقعی و برخی تعهدات خاص در کوتاه مدت وجود دارد.”

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما