نظر این هنوز دنیای کووید است. ما فقط در آن زندگی می کنیم.

اکنون روزهایی وجود دارد که تقریباً می توانید ویروس را فراموش کنید. صدها هزار نفر در سراسر جهان همچنان روزانه به کووید-19 مبتلا می شوند – به طور متوسط ​​​​حدود 361 آمریکایی در هفته گذشته هر روز بر اثر آن جان خود را از دست داده اند – اما پس از بیش از دو سال و میلیون ها جان از دست رفته، این بیماری همه گیر داده است. در تیترها و اخبار فوری به جنایات قدیمی تر و آشناتر می رسد.

در بسیاری از ایالات متحده، ریتم زندگی به چیزی شبیه به سرعت پیش از همه گیری خود بازگشته است. بارها و رستوران‌ها مملو از جمعیت است، مراسم عروسی رونق دارد، و به نظر می‌رسد آخر هفته «روز یادبود» فصل شلوغ سفر تابستانی را آغاز کند.

اما به یاد داشته باشید که همه ما برای یک تابستان عاری از ویروس چقدر سرگشته بودیم سال گذشته? در ماه مه 2021 بود که مقامات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها توصیه کردند که آمریکایی هایی که واکسینه شده اند می توانند ماسک های خود را بردارند و فاصله گذاری اجتماعی را در بیشتر محیط ها فراموش کنند. سپس، طی یک کمپین موفقیت آمیز برای واکسینه کردن میلیون ها آمریکایی، کاخ سفید شروع به آماده سازی یک حمله چهارم ژوئیه برای اعلام «تابستان آزادی» در برابر ویروس کرد.

میدونی که چطور شد نرخ واکسیناسیون در آمریکا بسیار پایین بود، و درست زمانی که فکر می‌کردیم آن را لیسیده‌ایم، کووید آزاد شد. ابتدا نوع دلتا به طور گسترده گسترش یافت، سپس Omicron و بسیاری از انواع فرعی آن. ماسک دوباره سفارش داده شد. به زودی داروهای تقویت کننده برای افراد بالای 12 سال توصیه شد. و در سالی که زمانی “تابستان موم داغ” نامیده می شد، حدود 400000 آمریکایی دیگر بر اثر کووید-19 جان باختند.

این ستونی درباره خطرات اعلام پیروزی پیش از موعد در برابر همه گیری نیست. تعداد کمی از مقامات بهداشتی آمریکا اکنون به چیزی جز احتیاط و هوشیاری اصرار دارند.

اما چرخش سریع کووید در تابستان گذشته پویایی را نشان می‌دهد که من نگران آن هستم که هنوز درونی نکرده‌ایم: هر صلحی که با این ویروس به دست آورده‌ایم ممکن است فقط یک صلح موقت و ناراحت کننده باشد. به نظر می رسد که حداقل برای آینده قابل پیش بینی، زندگی ما ممکن است همچنان با هوی و هوس های این ویروس حیله گر و غیرقابل پیش بینی به هم بخورد تا زمانی که بتوانیم در برابر آن پیشروی کنیم.

و این فقط سلامتی ما نیست که در خطر است. من نگران هستم که غیرقابل پیش بینی بودن کووید می تواند نوسانات را به امور جهانی تزریق کند. مشاهده این که چگونه زیگ و زاگ های دوران همه گیری نه تنها مقامات بهداشت عمومی و دولت بایدن، بلکه فدرال رزرو، دولت چین، صندوق های تامینی و برخی از بزرگترین مشاغل جهان را نیز گیج کرده است، قابل توجه است.

اگر ویروس همچنان فرش را از زیر ما بیرون می کشد، بشریت چگونه می تواند به طور موثر برای آینده برنامه ریزی کند؟ از ابتدای همه‌گیری همه‌گیری، در مورد تطبیق با یک «عادی جدید» شنیده‌ایم، اما انعطاف‌پذیری کووید نشان می‌دهد که ممکن است فقط یک نرمال جدید نباشد که باید به آن عادت کنیم. و تا زمانی که ویروس همچنان در جهت‌های غیرقابل پیش‌بینی منحرف می‌شود، ممکن است همچنان سیاست ما را تکان دهد، اقتصاد ما را شوکه کند و توانایی ما را برای کار جمعی برای رسیدگی به هر مشکل عمده دیگری که بشریت با آن مواجه است، به‌ویژه تهدیدهای جهانی مانند تغییرات آب و هوا، مانع شود.

مشکل اساسی این است که به خصوص از زمان ظهور نوع Omicron، به طرز دردناکی مشخص شده است که در حالی که واکسن ها از بیماری شدید و مرگ جلوگیری می کنند، تحقیقات نشان می دهد که حتی افراد واکسینه شده نیز می توانند به بیماری کووید-19 ادامه دهند. افراد مسن، واکسینه نشده، نقص ایمنی و سایر افراد در معرض خطر ممکن است همچنان با خطر بیشتری روبرو شوند.

حتی با وجود اینکه افراد بسیار کمتری نسبت به زمان اوج آن در اثر این ویروس به طور جدی بیمار می شوند، سطح اختلال در زندگی روزمره را در نظر بگیرید که ممکن است همچنان با آن مواجه باشیم – کمبود نیروی کار ناشی از بیماری، فرسودگی شغلی و کار بیش از حد، تلفات استرس و روانی. خستگی در جمعیتی که مهلت کمی از خطر همیشه حاضر بیماری داشته اند.

و از آنجایی که اثرات ویروس به روش های مختلف در نقاط مختلف جهان ظاهر می شود، اختلالات می تواند به طور نامنظم در سراسر جهان موج بزند. رویکرد مشکل دار عدم تحمل چین برای مبارزه با کووید، بنادر اروپا و ایالات متحده را به هم ریخته و برخی از خودروسازان را مجبور به توقف تولید کرده است.

البته این فقط ویروس نیست که ثبات جهانی را تضعیف کرده است. تهاجم روسیه به اوکراین و آب و هوای شدید ناشی از تغییرات آب و هوایی نیز اقتصاد جهان را متلاطم کرده است.

اما این روزها تقریباً به هر داستان اقتصادی نگاه کنید، متوجه خواهید شد که این همه گیر در حال بازی کردن یک شیطنت است. رابرت کالیف، کمیسر سازمان غذا و دارو، این هفته به یک هیئت مجلس نمایندگان گفت که شیوع کووید-19 باعث تاخیر در بازرسی آژانس از کارخانه Abbott Nutrition شده است که در کمبود ملی شیر خشک نقش دارد. کالیف نوشت: یک خطای دیگر “احتمالاً به دلیل مشکلات کارکنان Covid-19” در اتاق پست FDA بود.

در نهایت جهان با ترفندهای کووید سازگار خواهد شد. واکسن‌های بینی که اکنون در مرحله آزمایش‌های بالینی هستند، ممکن است بتوانند انتقال ویروس را مهار کنند، که می‌تواند ضربه‌ای به انواع مختلف کووید وارد کند. دسترسی گسترده تر به داروهای درمانی می تواند ابتلا به کووید را کم خطرتر و مختل کند. و پس از چند سال شاید امواج ویروس در یک الگوی فصلی قرار گیرد که ما بتوانیم با آن زندگی کنیم.

با این حال، طی چند سال آینده، ممکن است با یک سفر پر دست انداز کووید مواجه شویم. گونه های جدید مسری تر هستند. مردم از انجام کارهای زیادی برای اجتناب از آن خسته شده اند. و ما نمی دانیم که گزینه بعدی چه چیزی ممکن است بر روی جهانی که قبلاً کاملاً تحت تأثیر این بیماری قرار گرفته است، رها کند.

فرهاد می خواهد با خوانندگان تلفنی چت کنید. اگر مایلید با یک ستون نویس نیویورک تایمز در مورد هر چیزی که در ذهنتان است صحبت کنید، لطفاً این فرم را پر کنید. فرهاد چند خواننده را برای تماس انتخاب می کند.

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما