مری پلتولا به دنبال خنثی کردن سارا پیلین است در حالی که آلاسکا نتایج رای گیری انتخابات را رتبه بندی می کند



CNN

نماینده آلاسکا مری پلتولا، دموکراتی که در انتخابات ویژه ای که تابستان امسال او را به کنگره فرستاد، پیروز شد، بار دیگر فرماندار سابق را خنثی خواهد کرد. تلاش سارا پیلین برای بازگشت سیاسی سی‌ان‌ان روز چهارشنبه پیش‌بینی کرد که پلتولا در رقابت برای کرسی مجلس نمایندگان آلاسکا پس از جدول‌بندی رأی‌دهی رتبه‌بندی شده این ایالت، پیروز خواهد شد و پیلین و نیک بیگیچ سوم جمهوری‌خواه را شکست داد.

CNN همچنین پیش بینی کرد که سناتور جمهوری خواه. لیزا مورکوفسکی در انتخابات مجدد پیروز خواهد شد. او کلی تشیباکا جمهوری خواه و پاتریشیا چسبرو دموکرات را شکست خواهد داد. سی‌ان‌ان پیش‌تر پیش‌بینی کرده بود که یک جمهوری‌خواه این کرسی را حفظ کند.

و فرماندار جمهوریخواه CNN پیش بینی کرد که مایک دانلیوی در انتخابات مجدد پیروز خواهد شد. او لس گارا دموکرات و بیل واکر مستقل را شکست می دهد. دانلیوی بیش از 50 درصد آرای انتخاب اول را به دست آورد، بنابراین جدول بندی انتخاب های رتبه بندی شده لازم نبود.

در آلاسکا، رای دهندگان در سال 2020 تغییر به سیستم رای انتخابی رتبه بندی شده را تایید کردند. برای اولین بار در سال 2022 راه اندازی شد.

بر اساس سیستم جدید، آلاسکا انتخابات مقدماتی آزاد برگزار می کند و رای دهندگان برای یکی از نامزدهای هر حزب رای می دهند و چهار نفر برتر پیش می روند. در انتخابات عمومی، رای دهندگان این چهار نامزد را از اولین انتخاب تا انتخاب چهارم رتبه بندی می کنند.

اگر هیچ کاندیدایی 50 درصد از آرای انتخاب اول را به دست نیاورد، ایالت نتایج انتخاب های رتبه بندی شده را جدول بندی می کند – رتبه آخر را حذف می کند و آن آرا را به گزینه دوم رای دهندگان منتقل می کند. اگر پس از یک دور جدول بندی، باز هم برنده ای وجود نداشته باشد، نفر سوم حذف می شود و همان روند تغییر رأی انجام می شود.

سارا پالین سه کاپ اسپلیت

SE Cup: پیلین شهرت را دنبال کرد اما آلاسکاها خاموش شدند (سپتامبر 2022)

پلتولا برای اولین بار زمانی که سناریوی مشابهی در انتخابات ویژه آگوست برای پرکردن ماه های باقی مانده از دوره نماینده فقید، رخ داد، کرسی مجلس را به دست آورد. دان یانگ، جمهوری خواه که در ماه مارس پس از 49 سال نمایندگی آلاسکا در مجلس نمایندگان درگذشت.

پلتولا که خود را به عنوان حامی حقوق سقط جنین و حامی ماهیگیری ماهی قزل آلا معرفی می کرد، پس از کسب تنها 40 درصد از آرای مقام اول، در انتخابات ویژه آگوست پیروز شد. این بار او سهم بیشتری دارد، در حالی که حمایت پیلین و بیگیچ کاهش یافته است.

رقابت مجلس نمایندگان اتحادهای غیرعادی در سیاست آلاسکا را به نمایش گذاشته است. اگرچه پلتولا یک دموکرات است، اما با پیلین نیز صمیمی است – که دوره تصدی فرمانداری او با زمان پلتولا به عنوان قانونگذار ایالتی در جونو همپوشانی داشت. این دو به گرمی از یکدیگر تمجید کرده اند. پیلین از سیستم رای گیری رتبه بندی شده انتقاد کرده است. اما او هرگز پلتولا را از نظر شخصی هدف قرار نداد.

جمهوریخواهان حاضر در رقابت، پیلین و بیگیچ، هر دو از رای دهندگان خواستند تا “رده بندی قرمز” را داشته باشند و دو نامزد حزب جمهوری خواه را اول و دوم لیست کنند.

اما پلتولا پس از پیروزی ویژه در انتخابات، به سرعت بسیاری را در ایالت به دست آورد – تا حدی به این دلیل که او روابط عمیقی با تعدادی از جمهوری خواهان دارد.

پلتولا در مصاحبه ای به سی ان ان گفت که او و پیلین در جونو به خاطر تازه مادر شدن با هم پیوند برقرار کرده بودند و وقتی پیلین از فرمانداری استعفا داد، خانواده پیلین ترامپولین حیاط خلوت خود را به خانواده پلتولا دادند.

در مجمع نامزدهای فدراسیون بومیان آلاسکا در ماه اکتبر، پیلین به طرز فجیعی از پلتولا تمجید کرد.

“ببخشید، من هیچ وقت چیزی برای گله کردن ندارم. فقط ای کاش او به طرف مقابل تبدیل می شد. اما غیر از این، او را دوست داشته باشید.» پیلین در مورد پلتولا گفت.

خانواده پلتولا نیز به خانواده مرحوم یانگ نزدیک بودند. پلتولا در مصاحبه ای گفت که پدر پلتولا و یانگ ده ها سال پیش با هم در مدرسه تدریس می کردند و در حال شکار دوستان بودند.

در رقابت برای کرسی سنای آلاسکا، مورکوفسکی، یک جمهوری‌خواه میانه‌رو، پس از رأی دادن به محکومیت او در جریان محاکمه استیضاح وی پس از حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا، مورد هدف قرار گرفت. مورکوفسکی همچنین بر سر تعدادی از رای‌های کلیدی در دوران ریاست‌جمهوری خود از ترامپ جدا شد.

ترامپ از شیباکا حمایت کرد و کادری از مقامات سابق ستاد انتخاباتی ترامپ در کمپین او کار کردند. او همچنین توسط حزب جمهوری خواه آلاسکا تأیید شد، که ترجیح داد از نامزد محافظه کارتر در ایالتی که ترامپ با 10 درصد در سال 2020 برنده شد، حمایت کند.

اما مورکوفسکی یک ائتلاف گسترده در ایالتی ایجاد کرده بود که اتحادهای سیاسی اغلب پیچیده تر از آنچه به نظر می رسد هستند. او و پلتولا علناً گفته بودند که در انتخابات خود رتبه اول را برای یکدیگر خواهند داشت.

چسبرو، دموکرات، در میان چهار نامزدی بود که به انتخابات عمومی راه یافتند. Buzz Kelley جمهوری خواه نیز پیشروی کرد، اما کنار رفت و از هوادارانش خواست به Tshibaka رای دهند.

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما