فوت و فن‌های کردند سالاد الویه مجلسی+ تعریف السلاد الویه قاملی

در رفتن سالاد یکی از محبوب ترین و متنوع ترین ترکیبات غذایی در جهان است که بیشتر به عنوان پیش غذا سرو می شود. اما بسیاری از آنها به دلیل موادی که دارند می توانند به عنوان غذای واقعی نیز استفاده شوند. سالادها از ترکیب سبزیجات مختلف به همراه چاشنی هایی مانند سرکه، سس، نمک، فلفل، لیمو، آب و … تهیه می شوند که معمولا سرد سرو می شوند و می توان غذاهای دیگری مانند تخم مرغ، لوبیا پخته و… گوشت، پنیر و… نیز به آنها اضافه می شود تا ارزش غذایی آنها افزایش یابد و از عنوان غذای واقعی نیز لذت ببرید.

لطفا فرار کنید سالاد علویه یکی از معروف ترین سالادهای دنیاست که در ایران طرفداران زیادی دارد و یک غذای همیشگی میهمانان و مخصوصا جشن تولد است. این سالاد خوشمزه در بین کودکان نیز بسیار محبوب است. تاریخچه ایجاد سالاد آلویه به قرن نوزدهم و کشور روسیه برمی گردد. یک سرآشپز بلژیکی فرانسوی الاصل به نام «لوسین آل یویه» که سرآشپز رستوران ارمیتاژ در مسکو بود، برای اولین بار این سالاد خوشمزه را ساخت و دستور پخت آن کم کم از روستاهای روسیه به دیگر کشورهای اروپایی راه یافت. این سالاد سالهاست که شناخته شده است و یکی از غذاهای اصلی برای شام سال نو در روسیه به حساب می آید. تهیه سالاد خوشمزه و لذیذ آلویه که در اروپا به سالاد روسی معروف است نیاز به رعایت یک سری نکات و ترفندهای ویژه دارد که در ادامه این مطلب تقدیم شما کاربران عزیز می شود.

مواد لازم برای تهیه سالاد آلوئه ورا برای 10 نفر

سینه مرغ: 1 عدد
سیب زمینی متوسط: 4 عدد
تخم مرغ: 3 عدد
هویج: 1 عدد
خیار: نیم کیلو
سس مایونز: همچنین لازم است
غذای خام: 3 قاشق غذاخوری
نخود فرنجي: نصف ليوان
پیاز: 1 عدد
ادویه: 2 دانه
چوب دارچین: 2 عدد
نمک و فلفل سیاه: همچنین لازم است

نکات مربوط به مواد اولیه

سس مایونز

1 امتیاز مربوط به سس مایونز

همیشه وقتی سس مایونز یکی از مواد اولیه در تهیه غذا یا سالاد است، عده ای می پرسند آیا می توان به جای آن از ماست استفاده کرد؟ این موضوع تا حدودی ذهنی است. اگر منع مصرف دارید یا به دلیل اینکه مایونز را به دلیل کالری زیاد نمی خواهید استفاده کنید، می توانید آن را با ماست جایگزین کنید. اما دکل ما معمولا آب می ریزد. بنابراین توصیه می شود این کار را برای مهمانان انجام ندهید.

2 نکته مربوط به مرغ

مرغ

یکی از مهم ترین نکات در تهیه انواع غذا، انتخاب مواد اولیه سالم و تازه است. وقتی مرغ را انتخاب می‌کنید، حتماً مکان‌هایی مانند سینه و موهای متصل را بررسی کنید. زیرا در این قسمت ها جوجه ها بیمار و ناسالم می شوند. اگر این سرنوشت بوی نامطبوع می دهد; یعنی مرغ تازه نیست. مراقب باشید جوجه هایی را که خیلی خیس هستند انتخاب نکنید. رطوبت هوا زیاد است و مرغ از قبل منجمد شده است. اگر از مرغ بسته بندی شده استفاده می کنید، حتما تاریخ آن را چک کنید و مطمئن شوید که خونریزی ندارد.

طرز تهیه سالاد پایه

1) برای شروع سیب زمینی و تخم مرغ را جداگانه بجوشانید و به مدت سه تا چهار ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شوند.

۲) سینه مرغ را با ۱ لیوان آب، پیاز، سیر، چوب دارچین، کمی نمک و فلفل سیاه بجوشانید. سپس سینه را رنده یا تفت دهید و آب مرغ را آبکش کنید و کنار بگذارید.

3) سیب زمینی ها را به اندازه دلخواه ریز یا درشت رنده کنید و در یک کاسه بزرگ بریزید. سس مایونز را با خامه ترش، کمی نمک و فلفل سیاه مخلوط کرده و روی سیب زمینی رنده شده بریزید. سیب زمینی و سس را با قاشق خوب مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شوند.

4) تخم مرغ آب پز، خیار و هویج را رنده کنید و در ظرف دیگری بریزید. سپس نخود پخته شده را به آن اضافه کنید. در این مرحله نیمی از آب مرغ را که تمیز کرده اید به این مواد اضافه کنید و مخلوط کنید. سپس تمام مواد را به کاسه سیب زمینی اضافه کنید. حالا وقت آن است که دستکش های بهداشتی بپوشید و همه مواد آلوئه را با دست مخلوط کنید تا مواد کاملا مخلوط شوند. سالاد آلوئه را در ظرف سرو بریزید و آن را تزئین کنید. سپس به مدت 4 تا 5 ساعت در یخچال بگذارید تا بیاید، میل کنید.

نکات مهم

سالاد علویه

1) برای بهتر شدن طعم سالاد آلوئه ورا می توانید نیمی از خیار را رنده کنید و نصف دیگر را خیلی ریز خرد کنید.

۲-سیب زمینی را حتما با سس مخلوط کرده و بقیه مواد را به آن اضافه کنید. زیرا سیب زمینی باید خوشمزه باشد تا در نهایت یک سالاد آلوئه ورای خوشمزه داشته باشید.

3) افزودن خامه ترش به سس مایونز اختیاری است. اما افزودن آن سالاد اصلی را خوشمزه تر می کند. سس مایونز نیز اختیاری است، برخی سس کمتر و برخی سس بیشتر را ترجیح می دهند. اما توجه داشته باشید که اگر مواد سس مایونز خیلی کم باشد، سالاد شما خوش طعم نخواهد بود.

4) سیب زمینی و تخم مرغ را حتما از شب قبل بپزید و در یخچال بگذارید تا خنک شود. اگر سیب زمینی داغ باشد تمام سس را به خود جذب می کند و لازم نیست مدام سس مایونز اضافه کنید.

5- افزودن گردو به سالاد آلوئه ورا اختیاری است.

6 می توانید به جای مرغ از ژامبون استفاده کنید.

7 – اگر خیارتان خیلی شور است در نمک زدن به سالاد آلوئه ورا بیشتر دقت کنید.

دستور تهیه سالاد سالاد

سالاد الویه قاملی

الگوی مورد نظر خود را برای این کار انتخاب کنید. سپس یک کیسه فریزر را باز کرده و کف قالب را پهن کنید تا تمام قسمت های قالب با کیسه پوشانده شود و قسمتی از آن بیرون از روی قالب باشد. مراقب باشید کیس را در فریزر قرار ندهید. حالا خیلی آرام سالاد آلوئه را با قاشق داخل قالب بریزید و با کف قاشق سالاد را خوب پخش کنید.

وقتی قالب کاملا پر شد، سطح قالب را تمیز کنید و سپس کیسه فریزر را که خارج از قسمت بالای قالب بود، روی قالب قرار دهید. قالب را حدود دو تا سه ساعت در یخچال قرار دهید. هنگام برگرداندن سالاد از قالب، ابتدا کیسه فریزر را از قالب خارج کنید. سپس یک بشقاب یا ظرف را روی قالب قرار دهید و قالب را خیلی سریع بچرخانید. سالاد آلویه به راحتی به داخل ظرف منتقل می شود. در انتها قالب فریزر را از روی سالاد جدا کرده و به دلخواه تزئین کنید.

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما