روز جهانی اهدای عضو تاریخچه، اهمیت و نقل قول های برتر & بایدها و نبایدها را بررسی کنید سلامت نیوز

روز جهانی اهدای عضو 2022: هر ساله در 13 آگوست، روز جهانی اهدای عضو در سراسر جهان گرامی داشته می شود. این روز، همانطور که از نامش مشخص است، با هدف گسترش آگاهی در مورد اهدای عضو و همچنین به دنبال رفع باورهای غلط مختلف مرتبط با اهدای اعضا است. مردم تشویق می شوند پس از مرگ اعضای سالم خود را اهدا کنند زیرا این امر می تواند زندگی سالم و شادی را برای میلیون ها نفری که با بیماری های مزمن زندگی می کنند تضمین کند. هند روز اهدای عضو خود را دارد – 27 نوامبر.

روز جهانی اهدای عضو 2022: تاریخچه و اولین اهدا کننده عضو

اولین اهدای عضو در سال 1954 انجام شد. رونالد لی هریک یک کلیه به برادر دوقلوی خود در ایالات متحده اهدا کرد. در سال 1990، دکتر جوزف موری جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی را برای دستاوردهایش در پیوند اعضا دریافت کرد.

روز جهانی اهدای عضو 2022: اهمیت

اکثر اعضای بدن ما از جمله کبد، کلیه، لوزالمعده و قلب قابل اهدا هستند. اما بیشتر مردم اعضای بدن را اهدا نمی کنند – برخی تصورات غلط دارند در حالی که بیشتر مردم از آن بی اطلاع هستند. در چنین شرایطی افزایش آگاهی در مورد اهدای عضو ضروری است. اهدای عضو می تواند جان مردم را نجات دهد و میلیون ها نفر را که به دلیل نارسایی اندام با مرگ دست و پنجه نرم می کنند، امیدوار کند.

چه کسانی نمی توانند عضو اهدا کنند؟ باید ها و نباید ها

شرایط پزشکی بسیار کمی به طور خودکار فرد را از اهدای اعضای خود محروم می کند. افرادی که از اچ آی وی، سرطان یا هر بیماری قلبی رنج می برند نباید اعضای خود را اهدا کنند. به شنیده ها اعتقاد نداشته باشید یا بر اساس مطالعه یک مقاله در اینترنت تصمیم نگیرید. قبل از اهدای عضو یا رد کردن خود، با یک متخصص پزشکی واجد شرایط مشورت کنید.

نقل قول های برتر در روز جهانی اهداء در سال 2022

– «تصمیم به اهداکننده شدن می‌تواند جان 8 نفر را نجات دهد و تعداد بیشتری را بهبود بخشد – مردان، زنان و کودکانی که به سخاوت و فداکاری دیگران وابسته هستند. من افراد با هر سن و پیشینه ای را تشویق می کنم که این فرصت منحصر به فرد را برای کمک به نیازمندان در نظر بگیرند و این انتخاب را با دوستان و خانواده خود در میان بگذارند.» – باراک اوباما

جورج کلونی، هنرپیشه آمریکایی، «هر چیزی را که هر کسی بخواهد اهدا می‌کنم، و احتمالاً سوزاندن آتش را انجام می‌دهم»

– “زندگی خود را به اشتراک بگذارید. تصمیم خود را به اشتراک بگذارید” – مایکل جردن، بسکتبالیست حرفه ای سابق

– «معیار زندگی مدت آن نیست، بلکه اهدای آن است». – پیتر مارشال

– زندگی پس از مرگ – تعهد به اهدای بدن – آمیت آبراهام، نویسنده هندی

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما