بادمجان به رئیس دولت؟

عصریران نوشت: از رسانه های هیاهوی دولت کھزیریم کھزیریم، وضعیت اقتصادی کیشور به طرز عجیبی شکست خورده است. همین الان اگر میکروفن را جلوی صورت دولت بگیری طوری حرف می زنند که انگار یک تومان ایرانی حدود 35 هزار دلار آمریکا است. اگر ریال وارداتی باشد، آن را محاسبه نمی کنیم.

بله، مثل همیشه به این شعار افتخار می کنیم که هیچکس نمی تواند ما را نادیده بگیرد، اما زمانی که عاقبت کار فرا می رسد، در حالی که شرایط اقتصاد کشور به نقطه اوج نزدیک شده است، دلار به آستانه رسیدن به مرز می رسد. 35 هزار تومان.

رئیسی گفت از حل دولت را کیشور کیشور مردم فکر می کردند در دوران ریاست قوه قضائیه سابق بر قوه مجریه، 25 هزار دلار و 500 تومان حداقل به 20 هزار تومان می رسد، اما تصور من نادرست است!

البته همه می دانیم که مقصر شرایط کنونی و احتمالا آخرین ایرادات، حسن روحانی است و هنوز بدمن های دولت به سیزدهم نرسیده اند! اگر یادتان باشد برخی از حامیان رئیس جمهور می گفتند در 5 ماه بادمجان رشد خوبی ندارد، حتی در مورد امور دولتی.

بادمجان به رئیس دولت؟

سیدابراهیم رئیسی همچنان فکر می کند که رئیس قوه قضائیه با صدور قانون اساسی می تواند مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی را حل کند. هیچ یک از این مشکلات تا امروز با قانون حل نشده است و تنها مدیریت و تصمیم گیری صحیح می تواند همه مشکلات را برطرف کند.

آقای رئیس جمهور امروز باید دو ماه صبر کنم تا سرما به اروپا برسد و بعد با زانو به مذاکره با ایران بیایند، بپرسند پس چه شد؟ چرا اروپا سوخت و جنگ با اوکراین ایران را در مذاکرات رها نکرد؟

ما نه تنها کارت نداریم بلکه جلوی جنگ را گرفته اند که در آن عکس نداریم.

حالا از این تریبون و آن تریبون بگوییم که به مذاکره نزدیک نیستیم. قسم حسرت عباس یا دم خروس; کدام را باور کنیم

قاعدتا اگر ربطی به چیزی نداشت الان دلار باید زیر 25 هزار تومان باشد نه نزدیک 35 هزار تومان.

پس اگر آقایان ناراحت نباشند، باید بگوییم که شرایط کنونی نشان می دهد که اتفاقاً مذاکرات و اقتصاد ایران مانند قیر و پنبه به هم چسبیده است.

قالیباف رئیس مجلس که در زمان حسن روحانی به فکر مردم جز مردم نبود، گفت: مرغ ربطی به تحریم های 29 هزار تومانی ندارد، دولت است! ” قیمت مرغ چه ربطی به مرغ امروزی دارد؟ ای کاش آقای قالیباف کمی در مورد قیمت ها با مردم صحبت می کرد.

اما فراموش کرده ایم که قاضی زاده دستیار رئیس جمهور در زمان انتخابات و زمانی که کاندیدا شده بود گفت: مشکل بورس قابل حل است، فردا مشکل بازار سرمایه حل شده و نیاز است. قانون اساسی دولت از رئیس جمهور.» به نظر می رسد هنوز 3 روز به پایان نرسیده است و بورس اکنون در وضعیت باثباتی قرار دارد و مانند دریاچه ای خون آلود نیست.

امروز به روش رائفی پور این مرد از همه چیز ایران است که حسن روحانی آن زمان گفت: «اگر آمدی بگو خدا نیست یا بگو خدا هست چقدر می خواهی؟ از ریاس مــسیم دالار کان اگاگی ریسی؟

ای کاش این مردم و همه کسانی که در دولت قبل مدعی بودند اداره کیشور مثل خوردن یک لقمه چای و شکر است، یک نشست خبری برگزار می کردند و به سوالات پاسخ می دادند و می گفتند چگونه کیشور را مدیریت می کنند. مثلا می گویند در اینستاگرام چطور کار می کند اما همیشه دنبال فیلترینگ هستند.

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما