از پیامک های سیاسی خسته شده اید؟ ادامه مطلب

در یکی از پیامک‌هایی که به دنبال کمک‌های مالی کمپین و وعده 900 درصد بودجه مشابه برای سناتور مارکو روبیو از فلوریدا بود، هشدار داد: «بوریس، فلوریدا دچار مشکل است».

متن دیگری در کمپین انتخاباتی که از رای دهندگان خواسته بود نظرسنجی را پر کنند که با عکسی از دونالد جی.ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که انگشت سبابه دراز شده ای مانند عمو سام را نشان می دهد، اصرار داشت: «تا نیمه شب فرصت دارید، بوریس».

در پیام سومی که به نظر می رسد مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بوده، آمده است: «این مایک پمپئو است». “من دلار نمی‌خواهم، بوریس. من از شما می خواهم که از این کهنه سربازان جمهوری خواه برای نجات آمریکا حمایت کنید.

این پیام‌ها برای تبلیغ جمهوری‌خواهان، خطاب به «بوریس»، در میان سیل بیش از 150 پیامک ناخواسته بود که طی یک ماه پاییز امسال برای لورین باربا، یک دموکرات در ویلمت، ایالت ایالت فرستاده شد.

خانم. باربا که شماره تلفنش برای مدت کوتاهی توسط مردی به نام بوریس فرمان داده شده بود، پیام‌های ناخواسته در آیفون خود را مزاحم یافت. او بارها و بارها سعی کرد با تایپ “STOP” از آن انصراف دهد – بی فایده بود.

خانم “تلفن من مدام پینگ می کرد.” باربا گفت و افزود که “از بی امان بودن آن ناراحت است.”

او به سختی تنها است. طبق گزارش RoboKiller، برنامه‌ای که تماس‌های رباتیک و پیام‌های هرزنامه را مسدود می‌کند، در ماه اکتبر، مردم در ایالات متحده حدود 1.29 میلیارد پیامک سیاسی دریافت کردند – تقریباً دو برابر ماه آوریل. بسیاری از رای دهندگان از آن شکایت دارند.

در پاسخ به سؤالات اخیر نیویورک تایمز، بیش از 940 خواننده در سراسر طیف سیاسی تجربیات خود را به اشتراک گذاشتند و انبوهی از پیام های تحریک آمیز از طرف هر دو طرف را توصیف کردند. برای نشان دادن نگرانی های خود، خوانندگان بیش از 1000 تصویر از متون سیاسی را در تلفن های خود ارسال کردند. بسیاری از آنها مملو از زبان تفرقه‌انگیز یا محتوای فریبنده بودند.

پیام های کمپین نه تنها ناامیدی عمیق برخی از رأی دهندگان را از متون سیاسی ناخواسته نشان می دهد. آنها همچنین مستند می کنند که چگونه پیامک های سیاسی در حال تبدیل شدن به روشی برای انتشار سناریوهای روز قیامت، دروغ ها و بدنام کردن مبارزات انتخاباتی است.

به عبارت دیگر، ارسال پیامک روشی مفید برای بازیگران سیاسی است تا بی سر و صدا همان نوع تفرقه افکنی و اطلاعات نادرست را تبلیغ کنند که در حال حاضر در رسانه های اجتماعی فراوان است – تنها به دور از نظارت عمومی محققان دانشگاهی، گروه های حقیقت سنجی و روزنامه نگاران.

آیلین کائو، مهندس نرم افزار در واشنگتن دی سی می نویسد: “من از زبان تفرقه افکنانه، دروغ های مربوط به تقلب در انتخابات و این واقعیت که پس از درخواست لغو اشتراک، حتی همان متن را بلافاصله پس از آن برای من ارسال کردند، ناراحت هستم.”

در برخی موارد، متون کمپین به وضوح حامیان مالی خود را فاش نکردند. دیگران درخواست کمک‌های مالی برای نهادهای ناشناس داشتند و حاوی پیوندهایی به آن‌ها بودند – تشخیص پیام‌های کمپین واقعی از هرزنامه و کلاهبرداری‌های جمع‌آوری سرمایه را دشوار می‌کرد.

مصرف کنندگان در سال مالی 2022، 9477 گزارش کلاهبرداری مربوط به پیام های متنی سیاسی را به کمیسیون تجارت فدرال ارسال کردند. به طور جداگانه، کمیسیون ارتباطات فدرال در سال گذشته حدود 2100 شکایت مربوط به متون سیاسی را دریافت کرد.

با این حال، نظارت فدرال یا بررسی دقیقی بر پیامک های سیاسی وجود ندارد، تا حدی به این دلیل که مقررات همگام با پیشرفت های فناوری نبوده است. در نتیجه، آمریکایی‌هایی که به دنبال متوقف کردن متن‌های سیاسی هستند، به جز مسدود کردن شماره‌های کمپین شخصی در تلفن‌های خود یا گزارش آن‌ها به اپراتورهای بی‌سیم، راه دیگری ندارند.

به عنوان مثال، قوانین کمیسیون انتخابات فدرال مبنی بر الزام تبلیغات سیاسی در تلویزیون، کابل و رادیو برای افشای حامیان خود، در مورد پیام های متنی سیاسی اعمال نمی شود.

قوانین دیگری که توسط FCC اجرا می‌شود، کمپین‌هایی را ملزم می‌کند که از شماره‌گیرهای خودکار (فناوری تماس خودکار که می‌تواند به‌طور خودکار با شماره‌های تلفن تصادفی یا متوالی تماس بگیرد) استفاده می‌کنند تا قبل از تماس یا ارسال پیامک به مشتریان، رضایت خود را دریافت کنند. اما این قوانین بر اساس یک قانون 30 ساله است: قانون حمایت از مصرف کننده تلفنی در سال 1991. این قوانین امروز برای کمپین های سیاسی که از برنامه ها برای ارسال پیام های متنی به صدها هزار نفر استفاده می کنند، اعمال نمی شود.

در واقع، سیل پیام‌ها تنها در سال جاری پس از آن افزایش یافت که دادگاه عالی در سال 2021 در دعوای حقوقی به دلیل پیام‌های تلفن همراه ناخواسته از فیس‌بوک حمایت کرد. در آن صورت، Facebook v. دادگاه حکم داد که روش ارسال پیامک فیس بوک با تعریف محدودی از شماره گیری خودکار مطابقت ندارد – تصمیمی که برخی از کمپین ها را برای بمباران آزادانه رای دهندگان با متن های ناخواسته جسورتر کرده است.

جسیکا روزن وورسل، رئیس FCC، در مصاحبه ای گفت: «تصمیم دادگاه عالی خللی ایجاد کرده است که من فکر می کنم بسیاری از بازیگران خوب و بد، از آن استفاده می کنند و از آن بهره برداری می کنند. “به همین دلیل است که شما شاهد این افزایش باورنکردنی در تعداد این متون هستید.”

حتی رای دهندگان فعال سیاسی که عموماً از متون مبارزات انتخاباتی استقبال می کنند، گفتند که مایلند شاهد اصلاحات باشند.

جوآن کاندون، اهداکننده مکرر کمپین‌های دموکرات که در اورلئان، ماساچوست زندگی می‌کند، گفت که دوست دارد متن‌هایی دریافت کند که او را در مورد مسائلی مانند تغییرات آب و هوایی و کنترل اسلحه به‌روز نگه می‌دارد. اما او به لحن آخرالزمانی و فوریت مصنوعی اعتراض کرد – “مهلت امشب!” یکی از پیام های جمع آوری کمک های مالی که دریافت کرد – از متون سیاسی بسیاری گفت.

خانم “من تاکتیک های ترساندن را دوست ندارم.” کاندون گفت. “میدونی لطفا به شعور من توهین نکن.” او همچنین با پیام‌های متنی «نظرسنجی» که نظرات رای‌دهندگان را جلب می‌کند تا بعداً از آنها برای کمک‌های کمپین درخواست کند، اعتراض کرد. او گفت: “این مانند طعمه و سوئیچ است.”

برخلاف ایمیل، بسیاری از مردم هنوز پیامک را به عنوان یک کانال مقدس برای برقراری ارتباط با دوستان، خانواده یا همکاران می بینند. به همین دلیل است که برخی از آمریکایی ها متون سیاسی ناخواسته را تجاوز به حریم خصوصی می دانند.

برایان وایلی، استاد روانشناسی در ساحل پونته ودرا، فلوریدا، نوشت: «من به عنوان یک جمهوری خواه ثبت نام کردم، اما هرگز برای هیچ یک از این ارتباطات کمپین ثبت نام نکردم.

آقای. وایلی، که متونی در مورد تبلیغ آقای. ترامپ و فرماندار ران دیسانتیس از فلوریدا گفت که شکایتی را به FCC ارسال کرده است: “دیگر هیچ گونه حفاظتی برای شماره تلفن وجود ندارد.”


رد اطلاعات نادرست انتخاباتی ماموریت ما برای رساندن حقیقت به شما از طریق روزنامه نگاری ما همچنین شامل هشدار دادن به شما در مورد دروغ است. اطلاعات نادرست در طول فصل انتخابات در رسانه های اجتماعی رونق گرفته است. ما چندین خبرنگار داریم که روندها و تاکتیک‌های تغییری را که توسط کسانی که نادرست را منتشر می‌کنند دنبال می‌کنند.

ارائه‌دهندگان تلفن همراه، از جمله Verizon و AT&T، همراه با ده‌ها خدماتی که کمپین‌های ارسال پیامک را تسهیل می‌کنند، اخیراً تلاش‌هایی را برای استانداردسازی شیوه‌های صنعت امضا کرده‌اند.

کمپین‌های شرکت‌کننده اعداد 10 رقمی را که برای ارسال پیامک استفاده می‌کنند با مرکزی به نام ثبت کمپین ثبت می‌کنند. آنها همچنین موافقت می‌کنند که بهترین شیوه‌های صنعت، از جمله کسب رضایت قبل از ارسال پیام‌های متنی و احترام به درخواست‌های انصراف را دنبال کنند.

CTIA، گروهی که صنعت بی‌سیم را نمایندگی می‌کند، در یک پست وبلاگ اخیر نوشت: برای جلوگیری از ارسال پیام‌های ناخواسته، فرستندگان پیام‌های سیاسی باید اولویت‌های مصرف‌کننده را رعایت کنند. این وبلاگ همچنین می‌گوید کمپین‌ها باید توجه داشته باشند که مصرف‌کنندگان “هدایای اهدایی به یک نامزد خاص به این معنی نیست که آنها با دریافت پیام‌های متنی از آن نامزد موافقت می‌کنند.”

همیشه اینطوری نمی شود.

در سال 2020، یک بازنشسته در منطقه فینیکس به اولین کمپین سنا برای رافائل وارنوک، یک دموکرات جورجیا کمک مالی کرد. سناتور وارناک در یک انتخابات ویژه در سال 2021 برنده شد. (این بازنشسته درخواست کرد که از نام او به دلایل حفظ حریم خصوصی استفاده نشود.) او گفت که امسال، کمپین انتخاب مجدد سناتور وارناک شروع به ارسال پیام های متنی ناخواسته ای کرد که او نمی خواست. از طریق هر شماره Google Voice دریافت می شود.

اما پس از تایپ STOP برای انصراف، پیام دیگری از کمپین Warnock دریافت کرد، این بار از شماره تلفن دیگری. در مجموع، پس از انصراف مکرر، او متن های Warnock را از حداقل 30 شماره مختلف دریافت کرد.

کمپین Warnock در بیانیه‌ای اعلام کرد که درخواست‌های انصراف را با استفاده از «ابزار ارسال پیامک بسیار مؤثر» برای حذف خودکار شماره‌هایی که از آنها درخواست‌های «STOP» دریافت کرده بود، رعایت می‌کند. اما اگر درخواست انصراف از شماره تلفنی وارد شود که در لیست پیامک کمپین نیست – مانند شماره Google Voice – آنگاه کمپین گفت که “هیچ راهی برای اطلاع از اینکه درخواست انصراف را داده است” وجود ندارد.

خوانندگان همچنین متون سیاسی منتشر کننده اطلاعات نادرست یا اطلاعات نادرست را علامت گذاری کردند. در یک متن به دروغ ادعا شده بود که رئیس جمهور بایدن قصد دارد 87000 مامور IRS را برای “تعطیل و تخریب کلیساها در سراسر آمریکا” بفرستد.

جسالین آلند، هنرمندی در امریویل، کالیفرنیا، پیام‌هایی از جمهوری‌خواهان دریافت کرد که حاوی ادعاهای نادرست یا اغراق‌آمیز بود، از جمله متنی که به‌نظر می‌رسید فوری بود که می‌گفت دموکرات‌ها طوماری را برای استیضاح قاضی امی کونی بارت از دیوان عالی سازماندهی کرده‌اند. بیش از 50000 نام برای آن جمع آوری کرد. در این پیام آمده است: «ما به 305 امضاکننده GOP نیاز داریم تا آنها را غرق کنیم.

خانم خانم این پیام‌ها “ناامیدکننده هستند زیرا مضحک و مملو از دروغ و دروغ هستند.” آلند نوشت. وی افزود: «این کمپین‌ها طعمه مردم، در همه طرف‌های طیف سیاسی است و من این را در پیام‌هایی که دریافت می‌کنم می‌بینم».

در ماه سپتامبر، FCC قوانین جدیدی را برای سرکوب پیام‌های متنی کلاهبرداری و هرزنامه پیشنهاد کرد. آنها از ارائه‌دهندگان خدمات تلفن همراه می‌خواهند متن‌هایی را که احتمالاً غیرقانونی هستند مسدود کنند.

خانم. Rosenworcel، رئیس آژانس، گفت که چنین رویکردی FCC را قادر می‌سازد تا به جلوگیری از تقلب در ارسال پیامک کمک کند – بدون اینکه آژانس را در مسائل پیچیده محتوای سیاسی و آزادی بیان دخالت دهد.

اما تحمیل شفافیت معنادار و حمایت از مصرف‌کننده برای پیام‌های متنی سیاسی به احتمال زیاد مستلزم تصمیم کنگره است، نهادی که توسط قانون‌گذارانی که به ارسال پیامک انبوه برای درخواست کمک‌های مالی متکی هستند، نیاز دارد.

جان لیبوویتز، وکیل حریم خصوصی در واشنگتن دی سی، گفت که او همچنین نگران است که نامزدها، کمیته‌های سیاسی و گروه‌های مدافع همفکر می‌توانند آزادانه شماره موبایل رای دهندگان را به دست آورند و با هم عوض کنند – پدیده‌ای که او آن را «دخالت‌های دو حزبی در حریم خصوصی» توصیف کرد. ” به عنوان نمونه، او نسخه هایی از پیام های متنی ناخواسته ای را که از طرفین دریافت کرده بود برای خبرنگار ارسال کرد.

او گفت: “این ظالمانه است که به سیاستمداران اجازه داده می شود این کار را انجام دهند.” لیبوویتز، رئیس سابق کمیسیون تجارت فدرال. “کسی باید مطمئن شود که قانونی وجود دارد که می تواند این کار را متوقف کند.”

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما