گوترش می‌گوید بحران جهانی غذا بیایید از «ناامیدی به امید و اقدام» حرکت کنیم

کیو دونگیو مدیر کل این مراسم را در مقر فائو در رم رهبری کرد و اعلام کرد که با بدتر شدن امنیت غذایی و خطر سطح جدی گرسنگی در آسیا و آفریقا در بالاترین حد خود، جهان نباید “هیچ کس را پشت سر بگذارد”.

“لحظه ای چالش برانگیز”

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با ارسال پیامی ویژه به این رویداد گفت که این رویداد “در لحظه ای چالش برانگیز برای امنیت غذایی جهانی” برگزار می شود.

سه میلیارد نفر نمی توانند یک رژیم غذایی سالم داشته باشند. جنگ در اوکراین باعث افزایش قیمت مواد غذایی، کود و انرژی شده است. و آسیب پذیرترین افراد تحت تأثیر همه گیری، بحران آب و هوا، تخریب محیط زیست، درگیری و نابرابری های عمیق قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته تعداد افراد مبتلا به گرسنگی بیش از دو برابر شده است، افزود: “تقریبا یک میلیون نفر در شرایط قحطی به سر می برند که گرسنگی و مرگ یک واقعیت روزانه است.”

تغییر باش

با اشاره به موضوع امسال، هیچ کس را پشت سر نگذارید تولید بهتر، تغذیه بهتر، محیط زیست بهتر و زندگی بهتر، آقای. گوترش گفت که کشاورزان برای اطمینان از غذای کافی در سال آینده باید به کودهای با قیمت مناسب دسترسی داشته باشند.

دولت ها، دانشمندان و جامعه مدنی باید با یکدیگر همکاری کنند تا رژیم های غذایی مغذی را در دسترس و مقرون به صرفه برای همه قرار دهند و موسسات مالی باید حمایت خود را از کشورهای در حال توسعه افزایش دهند.

دبیرکل سازمان ملل گفت: “با هم باید از ناامیدی به امید و اقدام حرکت کنیم.” در روز جهانی غذا و هر روز، من از شما می خواهم که بخشی از تغییر باشید.

تهدیدهای متعدد

این بزرگداشت در زمانی برگزار شد که امنیت غذایی جهانی با تهدیدات متعددی مواجه است و قیمت مواد غذایی، انرژی و کود را در بحبوحه بحران آب‌وهوایی و درگیری‌های طولانی‌مدت بالا می‌برد.

علاوه بر این، تأثیر ضربه‌ای کووید همچنان نشان می‌دهد که چگونه اقتصادها و زندگی‌ها به هم مرتبط شده‌اند، زیرا ۹۷۰ هزار نفر در افغانستان، اتیوپی، سومالی، سودان جنوبی و یمن در خطر قحطی هستند.

آخرین گزارش فائو در مورد وضعیت امنیت غذایی و تغذیه در جهان نشان می دهد که گرسنگی در سراسر جهان در حال افزایش است.

صدایشان را بلند می کنند

پیامی که از طرف پاپ فرانسیس خوانده شد یادآور شد که مردم “فقط اعداد، داده ها یا جریان بی پایانی از آمار نیستند”.

آلوارو لاریو، رئیس صندوق بین المللی توسعه کشاورزی (IFAD) گفت که این روز باید فراخوانی باشد برای افزایش اقدامات برای “کمک به کشاورزان کوچک مقیاس در مناطق روستایی، که غذا را به جوامع و کشورهای خود عرضه می کنند… با وجود نابرابری، آسیب پذیری و فقر».

دیوید بیزلی، رئیس برنامه جهانی غذا (WFP) بحران در دسترس بودن مواد غذایی را “بزرگترین نگرانی” خود توصیف کرد و گفت: “جهان باید چشمان خود را به روی این بحران جهانی بی‌سابقه غذایی باز کند و اکنون برای جلوگیری از خارج شدن از کنترل آن اقدام کند.”

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، پیامی را از طریق پیوند ویدئویی در مراسم روز جهانی غذا فائو که در رم، ایتالیا برگزار شد، ارائه می‌کند.

© FAO/Giuseppe Carotenuto

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، پیامی را از طریق پیوند ویدئویی در مراسم روز جهانی غذا فائو که در رم، ایتالیا برگزار شد، ارائه می‌کند.

جشن گرفتن روز

رویدادهای رم شامل نمایشگاهی بود که شامل عکس‌هایی بود که توسط فضانورد آژانس فضایی اروپا و سفیر حسن نیت فائو توماس پسکت از فضا گرفته شده بود که بحران آب و هوا را برجسته می‌کند.

اولین جوایز دستاورد فائو به افرادی اهدا شد که اقداماتشان سیستم‌های کشاورزی را متحول می‌کند و رویداد روز جهانی غذای نوجوانان با میزبانی از قهرمانان غذایی برگزار شد.

رویدادهای افزایش آگاهی در مورد مبارزه جهانی با گرسنگی در هفته آینده در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

در همین حال، ابتکار فائو دست در دست به کار برای تسریع تحول در سیستم کشاورزی از طریق ریشه کنی فقر، پایان دادن به گرسنگی و کاهش نابرابری ها ادامه می دهد.

هدف آن ترویج اشتغال روستایی مناسب، تقویت برابری جنسیتی، حمایت اجتماعی، پایان دادن به کار کودکان، و حمایت از مردم روستایی و بومی – متولیان بسیاری از تنوع زیستی زمین است.

برای تماشای مراسم اینجا کلیک کنید.

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما