کامبوج رئیس سازمان ملل متحد در بازدید از موزه نسل کشی درباره خطرات نفرت و آزار و اذیت هشدار داد

آقای. گوترش در موزه نسل کشی توول اسلنگ، محل یادبود بازجویی و بازداشتگاه بدنام اس-21 تحت رژیم خونبار، که از سال 1975 تا 1979 ادامه داشت، صحبت می کرد.

“یادآوری ضروری”

تخمین زده می شود که تا 18000 نفر از سراسر کامبوج به این مرکز که در یک مدرسه متوسطه سابق در قلب پایتخت قرار دارد آورده شده اند.

فقط چند نفر زنده ماندند.

“Tuol Sleng یک یادآور ضروری است. آجرها و کاشی های خون آلود آن است هشداری برای همه ما: این چیزی است که زمانی اتفاق می افتد نفرت بیداد می کند این همان چیزی است که وقتی انسان ها مورد آزار و اذیت قرار می گیرند و حقوق بشر انکار می شود، اتفاق می افتد. گوترش

کار اجباری و اعدام

دبیرکل برای ادای احترام به همه قربانیان و بازماندگان وحشیگری خمرهای سرخ در سراسر کامبوج در موزه حضور داشت.

رژیم از ایدئولوژی رادیکالی پیروی می کرد که ریشه در عقاید و سیاست های مختلف کمونیستی داشت. دین، سنت ها و روابط ریشه دار خانوادگی ممنوع بود.

مردم مجبور شدند شهرهای بزرگ را ترک کنند تا در کمون های کشاورزی در روستاها کار کنند.

موسساتی مانند مدارس، پاگوداها، صنایع و کارخانه ها ویران شدند و روشنفکران، متخصصان و راهبان کشته شدند.

به طور کلی، تصور می‌شود که نزدیک به دو میلیون نفر، تقریباً یک چهارم جمعیت، در طول این سال‌های کار اجباری، گرسنگی، شکنجه و اعدام مرده‌اند.

عکس گرفته، بازجویی و کشته شدند

از افرادی که به Tuol Sleng آورده می‌شدند عکس گرفته می‌شد و بسیاری از آنها شکنجه می‌شدند، برای مثال برای گرفتن اعترافات دروغین مبنی بر اینکه آنها ماموران مخفی دولت ایالات متحده بودند.

زندانیان بازداشت، بازجویی و کشته شدند، یا به مکان دیگری در حومه پایتخت به نام چوئونگ اک، یکی از بسیاری از “زمین های کشتار” که در آن اعدام های دسته جمعی انجام می شد، منتقل شدند.

بیشتر اتاق‌های توول اسلنگ در همان شرایطی قرار دارند که در زمان بیرون راندن خمرهای سرخ توسط نیروهای متجاوز ویتنامی وجود داشت.

رنجی که در این دیوارها رخ داده است وحشتناک و تکان دهنده. دبیرکل خاطرنشان کرد: داستان‌های بقا و تاب‌آوری تکان‌دهنده و الهام‌بخش است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، اسنادی را مشاهده می‌کند که توسط آرشیو موزه نسل‌کشی توول اسلنگ در پنوم پن، کامبوج، محل زندان امنیتی S-21 بدنام خمرهای سرخ نگهداری می‌شود.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، اسنادی را مشاهده می‌کند که توسط آرشیو موزه نسل‌کشی توول اسلنگ در پنوم پن، کامبوج، محل زندان امنیتی S-21 بدنام خمرهای سرخ نگهداری می‌شود.

عهد کن هرگز فراموش نکنی

آقای. گوترش از موزه به خاطر کار خارق‌العاده‌اش برای افزایش آگاهی در مورد جنایات مرتکب شده در خمرهای سرخ، به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای اطمینان از اینکه هرگز دوباره تکرار نخواهد شد، تشکر کرد.

وی یادآور شد که اتاق های فوق العاده در دادگاه کامبوج رهبران رژیم را مسئول این جنایات دانسته و صدایی برای قربانیان و بازماندگان فراهم کرده است.

“صدای آنها مهمتر از همیشه است، در زمانی که سخنان نفرت، سوء استفاده، تبعیض و آزار و اذیت در حال افزایش است در هر گوشه از جهان، او گفت.

از شمولیت و کرامت حمایت کنید

دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد که حفظ یاد و خاطره کسانی که در توول اسلنگ رنج کشیدند و جان باختند به جلوگیری از تکرار جنایات کمک می کند.

«من قول دادم داستانی را که از یکی از بازماندگان شنیدم به نوه‌هایم بگویم و به آنها بگویم که آن داستان را به نوه‌هایشان برسانند. ضروری است که خاطره آنچه در اینجا اتفاق افتاد هرگز از بین نروداو گفت.

“با یادگیری تشخیص اولین نشانه های هشدار دهنده نسل کشی و سایر جنایات بی رحمانه، و احترام به ارزش های شمول و کرامت، می توانیم پایه های آینده ای را بنا کنیم که در آن چنین وحشت هایی هرگز دوباره تکرار نشوند.”

دبیرکل سازمان ملل برای سخنرانی در آخرین نشست بین سازمان ملل و انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) که جمعه گذشته در پایتخت برگزار شد، در کامبوج بود.

او سپس برای شرکت در اجلاس G20 که از روز سه شنبه آغاز می شود، راهی بالی خواهد شد.

دبیرکل سازمان ملل از مصر، میزبان کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد COP27 که روز جمعه به پایان می رسد، به منطقه سفر کرد.

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما