غدا و غس چرا آخیلش مایواتی ممکن است نتواند اتحاد SP BSP را نجات دهد اخبار

یکی از افرادی که امسال خیلی به او فکر می کردم Ganga Charan Rajput است. امروز دوباره به او فکر کردم که مایواتی، رئیس حزب باوجان ساماج (BSP)، به کارگران حزب خود گفت که باید به تنهایی آماده مبارزه با دور آتی انتخابات میان‌دوره‌ای باشند و این مسئله باعث ایجاد سؤالاتی در مورد اتحاد BSP با آخیله یداو می‌شود. حزب سامجوادی در اوتار پرادش.

روابط بین دو حزب در بخش عمده ای از سه دهه گذشته ناآرام بوده است، اما همیشه اینطور نبوده است. دلایل موجهی وجود دارد که چرا برای دو طرف کار با یکدیگر بر مبنای پایدار دشوار است.

در سال 1993، BSP به رهبری بنیانگذار فقید خود، کانشی رام، یک اتحاد پیش از رای گیری تشکیل داد و بعداً با حمایت خارجی در یک مجمع شکست خورده اوتار پرادش با SP که سپس توسط پدر آخیش، مولایام سینگ یاداو رهبری می شد، دولت را تشکیل داد. این یک شکست بزرگ برای حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) بود. اتحاد SP-BSP پس از ترور راجیو گاندی در سال 1991 به هزینه کنگره به دست آمد، اما این دو حزب از سال 1995 با یکدیگر اختلاف نظر داشتند.

من در سال 1993 با راجپوت، که رئیس جمهور سابق جاناتا دال بود، در راهروهای پارلمان ملاقات کردم. همانطور که صحبت کردیم، او گفت که اتحاد SP-BSP دوام نخواهد آورد. او به من گفت: «غدا اؤر قاس کی دوستی های یه (این رابطه بین اسب و علف است). در آن زمان غیرقابل تصور بود زیرا اتحاد در روحیه عالی بود و همه فکر می کردند BJP و کنگره هر دو در ایالت به پایان رسیده اند.

راجپوت که سه بار عضو لوک سبها از هامیرپور و بعداً عضو راجیا سبها بود، در نهایت به BJP رسید. من مطمئناً دوست دارم دوباره او را ملاقات کنم تا از جایی که کار را ترک کردیم ادامه دهیم.

منظور راجپوت در اظهارات غاصب خود این بود که یداوها معمولاً مالکان زمین بودند و پیروان دالیت مایواتی معمولاً کارگران بی زمین بودند. او به من گفت که اتحاد بین دو کاست در یک رابطه رئیس و کارگر در مناطق روستایی نمی تواند دوام بیاورد.

با این حال، وقتی آخیله و مایواتی مطمئن را در آستانه انتخابات لوک سبها در سال جاری روی صحنه دیدم، فکر کردم که آنها ممکن است پیوند معروف خود را بر اساس سه عامل تشکیل دهند: افزایش شهرنشینی و صنعتی شدن هند. که باعث شد روابط کاست کمتر به سمت مزرعه گرایش پیدا کند، کاهش غرور دوران فئودالی به عنوان یک آخیش جوان تر، و ظهور BJP که اتحاد را به یک ضرورت تاریخی تبدیل کرد.

رشتریا لوک دال (RLD) به رهبری آجیت سینگ، سومین زاویه مثلث SP-BSP-RLD که در انتخابات لوک سبها امسال شکسته شد، تحت سلطه جات ها است که مانند Yadav ها معمولاً زمین یا مشاغل دارند. که دالیت ها در آن کار می کنند. این یکی دیگر از اتحادهای غدا-غاس در غرب UP است، جایی که RLD قدرت بیشتری نسبت به SP دارد.

SP و BSP مطمئناً دشمنی قدیمی خود را کنار گذاشته اند. چیزی که اکنون جای خود را پیدا کرده است این ایده هشیارکننده است که آنچه بین آنها وجود دارد یک ازدواج اجتماعی راحت است. در جای دیگر توضیح داده‌ام که چگونه BJP در انتخابات لوک سبها امسال با مجموعه‌ای از طرح‌های توسعه که بخش‌های مختلف رای‌دهندگان فقیر یا روستایی را هدف قرار می‌دهد، پشت حساب ساده کاست را شکست. اتحاد SP-BSP نیز به دلیل درگیری های درونی در طایفه مولایام آسیب دیده است. «نتاجی» SP دیگر نمی‌تواند خانواده گسترده‌اش یا بانک رای سنتی‌اش را که مبتنی بر کاست باشد، بدیهی بداند.

دالیت های مایواتی و یاداوهای آخیله دیگر بانک های رای نیستند که دو رهبر بتوانند به راحتی به آنها تکیه کنند. همچنین یک خطر آشکار و فعلی وجود دارد که آنها آن را مشکل نقل و انتقالات می نامند، جایی که یک بانک رأی از خواسته های رهبری که به طور سنتی از آن حمایت می کند پیروی نمی کند زیرا از ایده اتحاد ناآرام خوشش نمی آید. آیا سندرم خداقاس دوباره به BSP و SP ضربه زده است؟ فقط زمان یا یک تحقیق در سطح پایه می تواند به ما بگوید.

مطالعه من این است که مایواتی قصد دارد از انتخابات میان دوره ای آینده استفاده کند تا یک بار آب را آزمایش کند تا ببیند آیا پایگاه سنتی رای او وقتی به تنهایی می رود او را دوست دارد یا خیر. جای تعجب نیست که او هنوز آهنگ جدایی را با آخیلیش نمی خواند، زیرا تاکید می کند که گزینه های او باز است.

یکی از احتمالاتی که من می بینم این است که BSP با کنگره همسو می شود زیرا رابطه غدا-غاس کمتر وجود دارد. کنگره زمانی در ائتلاف اجتماعی از رای دهندگان برهمن، دالیت و مسلمان در UP رشد کرد، زمانی که دالیت ها هاریجان یا کاست های برنامه ریزی شده نامیده می شدند. رابطه برهمین-دالیت نسبت به یداو-دالیت پیچیدگی کمتری دارد زیرا هیچ رابطه رئیس و کارگر در سطح مزرعه وجود ندارد.

اما برای من واضح است که مایواتی نمی تواند امیدوار باشد که در BSP در یک چشم انداز سیاسی جدید که در آن، یوگی آدیتیانات، وزیر ارشد اتحادیه اروپا و آمیت شاه، رئیس BJP، BJP را به گونه ای برجسته کرده اند که در BSP به تنهایی حضور داشته باشد. معادله نمی تواند بر روی ارزش های قدیمی استوار باشد. انتخابات میان‌دوره‌ای آزمایشی آزمایشی برای مایواتی خواهد بود تا شیمی اجتماعی را در هر ایالت آزمایش کند. بیایید آن را تحقیق و توسعه انتخاباتی او بنامیم قبل از اینکه بخواهد جایی در یک اتحاد سیاسی بزرگتر پیدا کند.

(سلب مسئولیت: نظرات بیان شده در بالا نظرات شخصی نویسنده است و منعکس کننده نظرات ZMCL نیست.)

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما