شش اشتباه زنان سالمند در رابطه با مردان

در رفتن دکتر بربرادی آنجلیس روانشناس، مشاور روابط و نویسنده در زمینه رشد فردی است. آثار این نویسنده یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های روان‌شناسی است که به بیش از بیست زبان مختلف در سراسر جهان ترجمه و منتشر شده است. از جمله مهم ترین کتاب های این نویسنده، دو کتاب «رازهایی درباره زنان که هر مردی باید بداند» و «رازهایی درباره مردان که هر زنی باید بداند» وجود دارد که با ترجمه خانم سمیه محدی فرد و آزاده در ایران منتشر شده است. سخای منش.

دکتر آنجلیس در مقدمه این کتاب می گوید: یکی از اهداف من از نگارش این کتاب این است که خودمان را بهتر بشناسیم تا بتوانیم به توانایی منحصر به فرد خود در داشتن احساسات عمیق و استقبال از آنها افتخار کنیم و با دلی پر، کورکورانه عشق بورز، و همدلی را با بیایید جدا شویم و کثیف شویم، جایگزین کن.» در این مطلب گزیده ای کوتاه از کتاب اسرار مردان را به شما کاربران گرامی تقدیم می کنیم که اهمیت زیادی در روابط زن و مرد و بهبود زندگی زناشویی دارد.

در این مقاله سعی شده است با ارائه راهکارهای مفید، زنان از 6 اشتباه بزرگ در رابطه با مردان جلوگیری کنند تا بتوانند در زندگی زناشویی خود روابط رضایت بخشی و عشق پایدارتری داشته باشند. مطمئن باشید که ترک عادت های قدیمی سخت است. اما زمانی ممکن است که اول از همه بخواهید خودتان آنها را تغییر دهید و بعد از مدتی اگر آنها را کنار گذاشتید، از ادامه این مسیر ناامید نشوید.

1ـ برای شوهرت مادر نساز

این روش یکی از رایج ترین راه های برقراری رابطه با همسرتان است. در بیشتر موارد، زنان فکر می کنند که شوهرشان مانند کودکی است که به تنهایی نمی تواند کارها را انجام دهد و نیاز به توجه دارد. از آنجایی که زنان برای مادر شدن تربیت شده اند و مادرشان تنها الگوی آنها در دوران کودکی است، همواره به دنبال این هستند که افرادی حامی، مهربان و فداکار باشند. در نتیجه این تفکر به شکلی در می آید که هرگاه بخواهند توجه مردان را به خود جلب کنند به عنوان یک مادر برای او ظاهر می شوند. زنان به این ترتیب خود را به مردان وابسته می کنند تا حتی فکر جدایی به ذهنشان خطور نکند. از سوی دیگر، مردانی که در دوران کودکی تحت حمایت و مراقبت مادران خود بوده اند، به راحتی به همسر خود اجازه می دهند که این نقش را برای آنها ایفا کند، بنابراین عشق و علاقه در رتبه دوم رابطه قرار می گیرد.

این مشکل ممکن است در ابتدای زندگی زناشویی خوشحال کننده باشد. اما در دراز مدت، رابطه زن و مرد از بین خواهد رفت. مردان پس از مدتی که تحت حمایت همسر مادرشان هستند، مانند دوران نوجوانی، تمایل به استقلال و جدایی از مادر پیدا می کنند. وقتی رفتار مادرانه زن زیاد شود، مرد احساس ناتوانی می کند و در نتیجه اعتماد به نفس خود را از دست می دهد و این باعث کم رنگ شدن عشق او می شود. توجه داشته باشید که اعتماد به نفس مرد بر اساس توانایی های او شکل می گیرد و اگر مردی احساس کند که نمی تواند هیچ کاری را در زندگی درست انجام دهد، علاقه اش کاهش می یابد. تا زمانی که زن به رفتار مادرانه ادامه دهد، مرد بیشتر شبیه یک پسر واکنش نشان خواهد داد.

راه حل

عاقبت رفتار مادرانه برای همسر شبیه به اعتیادی است که ترک آن نیازمند کمی مهارت و زمان است. مثلاً وقتی همسرتان از شما می پرسد: دستگاه سوئیچ من کجاست؟ در جواب بگو: نمی دانم و بگذار خودش دنبالش برود. در این مرحله باید اندوه و ناامیدی را تحمل کنید. چون در ابتدا زندگی با این وضعیت جدید کمی گیج کننده است. سعی کنید با همسرتان مانند یک فرد شایسته و توانمند رفتار کنید، مثلاً نیازی نیست مدام اطلاعاتی را که باید در نظر داشته باشد به او یادآوری کنید. با همسرتان طوری صحبت نکنید که انگار یک پسر 5 ساله است.

اگر از دست او عصبانی هستید یا به او اهمیت می دهید، مانند دو بزرگسال در مورد این احساسات با یکدیگر صحبت کنید. اگر همسرتان می‌خواهد یکی از مسئولیت‌های خانه را بر عهده بگیرد، سعی کنید قبول کنید، حتی اگر در ابتدا مشکلی پیش بیاید. بگذارید اشتباه کند و نتیجه را ببیند. سعی کنید لیستی از تمام گام های مادر را خودتان تهیه کنید و به دقت به آن توجه کنید و اگر چیزی را فراموش کردید دوباره به لیست نگاه کنید. این نکته مهم را فراموش نکنید که با تغییر سرعت خود بیشتر احساس یک زن خواهید داشت و همسرتان نیز در این تغییر احساس مردانگی می کند.

2 ارزش های خود را فدای مردی که دوستش دارید نکنید

بسیاری از زنان در حین برقراری ارتباط با همسران خود علایق، سرگرمی ها و فعالیت های شخصی خود را نادیده می گیرند یا به دلیل عدم علاقه شوهرانشان به معاشرت با آنها، ارتباط خود را با دوستان و خانواده متوقف می کنند. به این نکته توجه کنید، مردانی که در درون خود احساس ناامنی و بی دفاعی می کنند سعی کنند سیستم حمایتی شما را با اطرافیان خود قطع کنند. متأسفانه بسیاری از زنان خود را تابع همسر خود می دانند و به راحتی از عقاید، سلیقه، ظاهر و برخی رفتارهای خود دست می کشند و آرزوهای زندگی خود را برای تحقق رویاهای مردان فراموش می کنند و متأسفانه این امر را نوعی موفقیت می دانند.

اما بهتر است بدانید وقتی این کار را می کنید، مردها بیشتر عاشق شما نمی شوند. وقتی بیشتر در اثر عشق شخصیت خود را تخریب می کنید. یعنی کمتر خودت را دوست داشته باشی و هر چه فداکارانه خودت را بیشتر دوست داشته باشی کمتر از خودت باقی می ماند. شاید در ابتدا احساس خوبی داشته باشید. اما در دراز مدت عصبانی و افسرده خواهید شد.

راه حل
فهرستی از همه موارد خود تهیه کنید. این کار همچنین به شما کمک می کند تا خود و چیزهایی را که قبلاً دوست داشتید پیدا کنید. به دنبال رویاهای خود باشید و سعی کنید شخصیت از دست رفته خود را بازیابی کنید. راضی باشید در پایان این مسیر به یک زن کامل و ماندگار تبدیل خواهید شد که قطعا لغزش کمتری در ارتباط با همسرتان خواهد داشت. بنابراین، توصیه می کنیم هرگز ارزش ها و رویاهای خود را به خاطر عشق زیر پا نگذارید.

3- زنانی که عاشق قدرت های بالقوه مردانه هستند

گاهی پیش می آید که برخی از خانم ها علیرغم توانایی هایی که دارند، به توانایی های مرد خود احساس غرور می کنند و می خواهند تنها با صرف وقت و انرژی، همسر خود را به مرد رویاهای خود تبدیل کنند. در این حالت، زنان با احساسی در مردان هدایت می شوند که به تنهایی قادر به شکوفایی نیستند. زن در این موقعیت معمولاً احساس خوشایندی نسبت به خود و انتخاب خود ندارد. زیرا تصور می کند که اگر بیشتر به دنبال روابط عاشقانه خود باشد، دوستانه تر خواهد بود. اما باید دانست که رابطه سالم با مردان زمانی تحقق می یابد که عشق زن به مرد برای الان باشد نه کسی که در آینده تغییر کند.

راه حل
بهتر است همیشه اهداف خود را در ذهن داشته باشید و به جای اینکه انرژی و خلاقیت خود را معطوف زندگی یا کار خود کنید، بیشتر روی خود تمرکز کنید. زیرا ممکن است گذشته یا علایق شخصی خود را فراموش کرده باشید، زیرا در مشکلات و مشکلات شخصی همسرتان غرق شده اید. بهتر است مردی را برای زندگی انتخاب کنید که مسئولیت تمام کارهایش را بر عهده بگیرد. نشان دادن پتانسیل بالقوه خود به همسرتان مشکلی نیست. اما این نکته مهم را فراموش نکنید که هم باید به یک اندازه به زندگی متعهد باشید و هم به دنبال راه حل مشکلات باشید.

رابطه زناشویی

4 استعدادها و توانایی های خود را برای محافظت از عشق خود پنهان نکنید

حتما برای شما هم پیش آمده که دوست دارید در مقابل مرد مورد علاقه خود باشید، کوچک به نظر برسید و توانایی های خود را پنهان کنید تا او نسبت به شما احساس تحقیر نکند. به عنوان مثال، وقتی همسرتان در مورد ویژگی های خاص شما با شما صحبت می کند، وسط صحبت می پرید و سعی می کنید جهت گفتگو را تغییر دهید. متأسفانه برخی از زنان مشروط به یافتن عشق در زندگی هستند و می پذیرند که خود را پست جلوه دهند.

می توان فکر کرد که اگر زن باهوش تر و قوی تر از مرد باشد، تمایلی به ادامه زندگی نخواهد داشت. به این نکته توجه کنید که پنهان کردن توانایی ها و توانایی های خود در زندگی عامل از بین رفتن عشق و علاقه به رابطه با مردان است. اما باید بدانید که علاقه مردان بیشتر به سمت توانایی ها و استعدادهای زنان است و ضعف و دلبستگی آنها را از ادامه زندگی منصرف می کند. مردان مجذوب توانایی‌های زنان می‌شوند، زیرا معتقدند باید افرادی توانا و توانا باشند.

راه حل
در قدم اول پیشنهاد می کنیم توانایی ها و استعدادهای خود را مرور کنید و با همسرتان در میان بگذارید. سعی کنید دروغ حقیرانه را از خود دور کنید و وقتی دیگران شما را به خاطر انجام کاری تعریف و تمجید می کنند، خود را کتک نزنید، نفس عمیقی بکشید و تشکر کنید. بهتر است مردی را انتخاب کنید که چشمانش در طول زندگی شما بدرخشد و شکوفا شود.

5 در برابر مردان ضعیف نباشید

در طول تاریخ شاهد بوده ایم که زنان همیشه دوست دارند قدرت و اقتدار در زندگی را به مردان بسپارند و این مشکل به مرور زمان زندگی را سخت می کند. این زنان اسیر عشق هستند. یعنی در رابطه خود را قربانی می کنند و گاهی به خاطر عشق مرد تمایلات شخصی، عزت نفس و علایق خود را زیر پا می گذارند. در این صورت احترام به شخص خود را از دست می دهند و اجازه می دهند همسرشان رفتار بدی داشته باشد. متأسفانه، برخی از زنان معمولاً به مردان اجازه می دهند که احترام زیادی برای آنها قائل نشوند، زیرا ماهیت مکر ذاتی آنهاست.

راه حل
اولین قدم این است که در برخورد با همسر بداخلاق این رفتار را به او ندهید. در غیر این صورت با این سرعت ادامه خواهد داد. در این شرایط بهتر است احساس ناراحتی و درد خود را در این بین رها کنید. وقتی مردی واکنش منفی نشان می دهد یا تندخویی نشان می دهد، صبور باشید. سپس خیلی آرام با یکدیگر صحبت کنید. این نکته مهم را فراموش نکنید که ضعف نشان ندادن در مقابل مردان به معنای تسلط بر آنها نیست. اگر با محبت و احترام با خود رفتار کنید، همسرتان نیز مجبور خواهد شد که با شما اینگونه رفتار کند.

6 هنگام بیان خواسته های خود در مقابل مردان مانند یک دختر رفتار نکنید

احتمالا وقتی دختر بچه بودید به خاطر زبان شیرین و رنگ نارنجی لطیفتان، کانون توجه اطرافیانتان بوده اید. متأسفانه بسیاری از زنان در برخورد با همسر خود را فرزندانی شیرین می دانند. این سرعت باعث می شود که مردان نسبت به شما احساس برتری کنند و در نتیجه احساس آرامش کاذبی پیدا کنند. مثلاً ممکن است وقتی عصبانی یا عصبی هستید به جای صحبت کردن مثل همان دختر شروع به گریه کنید یا بدتر از آن همیشه عصبانی شوید.

یا زمانی که از همسرتان درخواستی دارید، به جای این که درخواست خود را با صدای زنانه و بالغ بیان کنید، با صدای کودکانه همراه با عصبانیت و گریه صحبت کنید. برخی از خانم ها فکر می کنند با نشان دادن خود می توانند به نتیجه دلخواه برسند. مردان ممکن است در آغاز احساس عظمت و قدرت کنند و از این احساس نیز لذت می برند. اما در نهایت به شما احترام نمی گذارند و مانند یک کودک با شما رفتار نمی کنند. ادامه این سرعت باعث ایجاد بحران جدی در زندگی می شود.

راه حل
همیشه به این نکته توجه کنید که شوهر شما پدر شما نیست و دختر شما فرزند نازنین او نیست! وقتی فکر می کنید گریه کردن تنها راه رسیدن به خواسته هایتان است، از خود بپرسید که آیا واقعا چیز مهمی بوده که روی آن اشک ریخته اید؟ عصبانی بودن بهتر از گریه کردن است یاد بگیرید که احساسات خود را مانند یک فرد باهوش و بالغ بیان کنید و خواسته های خود را با صدایی زنانه و مقتدر بیان کنید.

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما