دوندگان و دوچرخه سواران از نقشه برداری GPS برای ساختن هنر استفاده می کنند

در سال 1665، یوهانس ورمیر آخرین قطره رنگ را بر روی بوم در استودیوی هلندی خود کشید و شاهکار خود “دختری با گوشواره مروارید” را تکمیل کرد.

در یک روز آوریل 357 سال بعد، جانین استرانگ سرعت دوچرخه خود را تا حد توقف کاهش داد، برنامه تناسب اندام خود را متوقف کرد و تماشا کرد که خط مارپیچ مسیر دوچرخه سواری او شکل شاهکار ورمیر را در خیابان های بروکلین ترسیم می کند.

خانم. Strong چیزی را ایجاد می کند که به عنوان “هنر GPS” شناخته می شود – روشی که از قابلیت های نقشه برداری سیستم موقعیت یابی جهانی برنامه های تلفن مدرن مانند Strava برای ایجاد نقاشی های دیجیتال با استفاده از مسیر ورزشکار در سراسر چشم انداز استفاده می کند.

به جای دوچرخه سواری در مسیر مستقیم یا در دایره های اطراف پارک، خانم. استرانگ قصد دارد به شکل کیک های تولد، ستاره ها، پرندگان، شیرها و گهگاه ورمیر سوار شود.

این سرگرمی با در دسترس بودن گسترده ردیابی ماهواره ای برای استفاده توسط افراد عادی، در برنامه های تناسب اندام مانند Nike Run Club یا MapMyRide رشد کرده است. این به ویژه در Strava محبوب است و اغلب به عنوان “هنر Strava” شناخته می شود.

هنر Strava از زمان انتشار آن برنامه در سال 2009 وجود داشته است، اما استفاده از آن در طول همه‌گیری افزایش یافت. به گفته مایکل جوزف، مدیر ارشد ارتباطات در این شرکت، بیش از سه میلیارد فعالیت از ابتدای سال 2020 در Strava بارگذاری شده است.

برای تکمیل دیدگاه دیجیتالی خود از «دختری با گوشواره مروارید»، خانم. استرانگ تقریباً 50 مایل در اطراف جنوب بروکلین دوچرخه سواری کرد و استراوا را به دقت بررسی کرد تا مطمئن شود که هر دور، دور، و بلافاصله به گوشواره و سرپوش نمادین گوشواره اصلی ورمیر رسیده است.

او می‌گوید: «همیشه وقتی این کار انجام می‌شود، لبخند بزرگی بر لب دارم و آن را آپلود می‌کنم و تمام می‌شود. “این یک احساس بسیار رضایت بخش است.”

این ایده از قبل از استفاده گسترده از تلفن های هوشمند برای تناسب اندام وجود داشته است. در سال 2003، شماره مجله نیویورک تایمز “Year in Ideas” در مورد چگونگی استفاده جرمی وود و هیو پریور از دستگاه های GPS Garmin که شبیه دستگاه های واکی تاکی بودند برای ردیابی مسیرهایی شبیه پروانه ها و ماهی ها در پیاده روی در حومه انگلیسی استفاده کردند.

این فقط راه رفتن نیست. شما باید به این دستگاه نگاه کنید. پریور در مصاحبه اخیر خود گفت. مردم همیشه تعجب می کنند که شما چه کار می کنید.

آقای. وود گفت که ایده هنر GPS را در حالی به دست آورده که در یک پرواز از ردیاب GPS استفاده می‌کرده و هواپیما در یک الگوی نگهدارنده بالای فرودگاه هیترو پرواز می‌کرد. او مجذوب الگوی ظاهر شده در گارمین خود شد.

“این زیباترین شکل بیضی را تشکیل داد و بهتر از آن بود که بتوانم با دست بکشم.” وود گفت. آن زمان بود که ارتباط برقرار کردم: شما می توانید از حرکات خود برای ایجاد علامت در فضا استفاده کنید.

آقای. پریور، همکلاسی آقای. وودز، مجبور شد نرم‌افزاری را توسعه دهد تا نقاط GPS را از Garmin خارج کند و روی رایانه قرار دهد و داده‌ها را به نقاشی تبدیل کند. در سال‌های پس از آن، فناوری به اندازه‌ای پیشرفت کرده است که با استفاده از تلفن یا ساعت هوشمند، نقشه‌های بصری را در زمان واقعی ایجاد کند.

استیو لوید، مدیر ارشد محصول و فناوری Strava، در ایمیلی گفت که افزایش استفاده از دستگاه‌های GPS منجر به نقشه‌های دقیق‌تر شده است که کیفیت و پیچیدگی هنر را بهبود بخشیده است.

این عمل از مزارع آکسفوردشایر در انگلستان تا تپه های شنی ریو گراند دو نورته در برزیل گسترش یافته است. گوستاوو لیرا در تصویر چهره جان لنون در اطراف ریو گرانده دوید و تقریباً نه ساعت را برای تولد پنجمین سالگرد دخترش در مسیری دوید. این تصویری از السا از فیلم “یخ زده” دیزنی بود.

“من حوصله دویدن در یک مسیر در همان خیابان ها را ندارم.” لیرا از طریق اینستاگرام، جایی که نقشه‌های دویدن خود را پست می‌کند، گفت.

جین لو، که در نیوجرسی زندگی می کند، زمانی که در سال 2013 از طرفداران سریال تلویزیونی “بازی تاج و تخت” شد، شروع به ایجاد هنر GPS کرد. آقای. لو گفت که اتصال اجراهایش به یک برنامه تلویزیونی مورد علاقه به او دلایل بیشتری برای ضربه زدن به پیاده رو داد.

او گفت: «دویدن را بسیار آسان‌تر می‌کند.

Lenny Maughan که از خود به عنوان “Human Etch A Sketch” یاد می کند، شروع به ساختن هنر نقشه مرتبط با فرهنگ پاپ کرد. لئونارد نیموی – Mr. اسپاک در فیلم اصلی «پیشتازان فضا» – به تازگی در سال 2015 درگذشت و آقای. موگان تصمیم گرفت به او ادای احترام کند.

“من فکر می کردم شاید یک دست کار کند، که با خیابان ها، به خصوص الگوی شبکه ای خیابان های اینجا در سانفرانسیسکو هماهنگ شود.” موگان گفت. “بنابراین فکر کردم، خوب، من می خواهم سلام ولکان را انجام دهم.”

این هنر حتی دارای دسته‌های رکوردهای جهانی گینس است. به گزارش گاردین، گاردین زوجی را معرفی کرد که یک دوچرخه سواری 4500 مایلی را در سراسر اروپا انجام دادند (در حالی که این سفر را در وبلاگ می نویسیدند) که منجر به ترسیم یک دوچرخه به عرض 600 مایل از GPS شد – به گفته گاردین، بزرگترین نقاشی از این قبیل در تاریخ.

هر سازنده از فرآیند کمی متفاوت استفاده می کند. آقای. لو نقشه های فیزیکی را چاپ می کند و مسیر برنامه ریزی شده خود را روی آنها ترسیم می کند. آقای. Maughan از فتوشاپ برای قرار دادن خود بر روی نقشه استفاده می کند و سپس فایل را به Kindle خود منتقل می کند که در حین اجرا به آن اشاره می کند.

خانم. استرانگ گفت که خواهد دید آیا خطوط نقشه چیزی را القا می کند یا خیر. برای مثال، در بازدید از کیپ کاد متوجه شد که برخی از خیابان‌ها به شکل دم کوسه است و آن را از آنجا برداشت.

هنرمندان یک مانع بزرگ دارند: گورستان. برخی از گورستان ها قوانینی در برابر دویدن و دوچرخه سواری دارند که همیشه نمی توان آن ها را پیش بینی کرد. هر دو آقای لو و خانم استرانگ تقریباً پروژه های بلندپروازانه ای داشت که با چنین قوانینی مانع شدند. او یک نگهبان دلسوز پیدا کرد که به او اجازه داد تا دویدن خود را کامل کند. او مجبور شد دوچرخه خود را رها کند و با پای پیاده تصویر خود را تکمیل کند.

برای آقای لو، غیر منتظره بخشی از زیبایی است.

“نکته دیوانه کننده این است که شما به نوعی نمی دانید نقشه شما را به کجا می برد. تو فقط باهاش ​​برو.» لو گفت. “من همیشه به چیزی که به دنبالش هستم می رسم.”

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما