Копутайе брай печать چرا اولین تأیید پیوند پولی در جهان مهم است؟

فرارو- تریلیون ها میکروب در روده شما وجود دارد. هزاران گونه از باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و سایر میکروارگانیسم ها این میکروبیوم متنوع را تشکیل می دهند که حدود 2 کیلوگرم وزن دارد. سلامتی شما تحت تأثیر محیط شما و آنچه می خورید قرار می گیرد، که به نوبه خود بر متابولیسم، ایمنی و حتی خلق و خوی شما تأثیر می گذارد.

بحرول فرارو به نقل از غاردین، برای سالم بودن و حفظ سلامت انسان، میکروبیوم باید متنوع باشد. این به یک مشکل فزاینده در دنیای مدرن تبدیل شده است که در آن رژیم‌های غذایی تنوع کمتری دارند و با درمان‌های پزشکی مانند آنتی‌بیوتیک‌ها آسیب می‌بینند.

در برخی افراد، میکروبیوم آنقدر آسیب دیده است که نیاز به معرفی میکروب های جدید دارد. برای این افراد، پیوند پولی می تواند تغییر کند و زندگی آنها را نجات دهد.

اولین لینک پولی رسما در استرالیا تایید شد. در واقع، این اولین بار است که پیوند میکروبیوتای مدفوع (FMT) تاییدیه نظارتی را در هر نقطه از جهان دریافت می کند. به گفته سازمان غذا و داروی استرالیا (TGA)، پیوند میکروبیوتای مدفوعی فرآیندی است که در آن مدفوع فردی با روده سالم گرفته می شود و آن را در یک فرد ناسالم قرار می دهد تا محیط باکتریایی در روده گیرنده را با ماکرو سالم پر کند. موجودات.”

آیا پیوند میکروبیوتا می تواند چه مشکلاتی را درمان کند؟

در حال حاضر، تنها درمان تایید شده برای عفونت، کلستریدیوم دیفیسیل است که معمولا C diff نامیده می شود. دکتر سام فورستر، متخصص پیوند میکروبیوتا از موسسه تحقیقات پزشکی هادسون در ملبورن، می گوید.

برای برخی از افراد که روده‌هایشان با آنتی‌بیوتیک یا سایر درمان‌های پزشکی مختل شده است، گویی میکروبیوم داخلی آنها (میکروبیوم) مانند خاک یک جنگل بارانی شده است. سپس باکتری کلستریدیوم دیفیسیل ظاهر می شود و شروع به تولید سم می کند. بنابراین، لینک میکروبیوتا جستجوی پولی برای جلد صحنه جدید است.

و می افزاید: “شما باید چیزی را در آنجا قرار دهید که فضا را اشغال کند تا از حریف ضعیف تر جلو بیفتد. این منجر به بیمار شدن درمان می شود، زیرا دیگر هیچ سمی توسط باکتری Clostridium difficile تولید نمی شود. در آن زمان. یک فرد بیمار باران وحشی را در اختیار خود خواهد داشت تا دوباره مبتلا نشود.»

صدها پروژه تحقیقاتی وجود دارد که بررسی می کنند پیوند میکروبیوتای روده چگونه می تواند کمک کند. این تحقیقات به درک ما از میکروبیوم روده و اهمیت آن برای سلامتی کمک می کند.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد پیوند میکروبیوتای مدفوع می تواند برای درمان کولیت اولسراتیو و سایر بیماری های التهابی روده مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین، تحقیقات امیدوارکننده‌ای در مورد نحوه عملکرد آن در ترکیب با ایمونوتراپی سرطان وجود دارد، جایی که می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی برای موثرتر کردن درمان کمک کند. چاقی و اوتیسم اغلب به عنوان شرایطی ذکر می شوند که به طور بالقوه می توانند با پیوند میکروبیوتا درمان شوند.

در واقع، انواع ادعاها برای درمان از طریق پیوند میکروبیوتای مدفوعی، از امیدوارکننده ترین تا مضحک ترین، مطرح شده است، اما در این مرحله، شواهد کافی در دسترس نیست.

فورستر می گوید: “مشکل این است که ما در مراحل اولیه هستیم. اگر التهاب در وسط باشد، ممکن است پیوند میکروبیوتا موثر باشد، اما به احتمال زیاد به یک ترکیب تعریف شده نیاز خواهید داشت.” این بدان معنی است که برخی از شرایط ممکن است از ترکیب سفارشی تر با ترکیبات خاصی از میکروب ها به جای تزریق مستقیم سود ببرند.

چگونه می توانید یک اهدا کننده مناسب برای پرداخت پیدا کنید؟

از آنجایی که تعداد کمی از افراد واجد شرایط اهدا هستند، گاهی اوقات به آنها “تک شعبه” می گویند. اهدا کننده نباید هیچ گونه اختلال گوارشی مزمن یا بیماری های عفونی داشته باشد. همچنین اهداکننده نباید نقص ایمنی داشته باشد. اهداکنندگان نباید اخیراً آنتی بیوتیک مصرف کرده باشند. آنها برای طیف گسترده ای از بیماری ها غربالگری خواهند شد.

در BiomeBank، یک شرکت بیوتکنولوژی در آدلاید، اتاق ویژه ای برای اهداکنندگان پولی وجود دارد که اخیراً توسط اداره محصولات پزشکی استرالیا تأیید شده است. این شعب نه تنها باید کالای مناسب را تهیه کنند، بلکه در صورت تقاضا باید این وظیفه را نیز انجام دهند. BiomeBank با موسسه هادسون برای توسعه درمان های جدید همکاری می کند.

مرحله دوم برای پرداخت چیست؟

مدفوع مجدداً آزمایش می شود تا اطمینان حاصل شود که عاری از هر گونه عوامل بیماری زا است، که ممکن است برای یک فرد سالم معنی نداشته باشد، اما برای فردی که دارای نقص ایمنی است ویرانگر خواهد بود.

فورستر می گوید: “پس از آن، نمونه برای شفاف شدن بهتر مخلوط می شود. بدیهی است که از محکم بودن درب آن اطمینان حاصل کنید. به همین دلیل باید مطمئن شوید که آن را در دمای مناسب نگه دارید و در معرض اکسیژن قرار نگیرد.” پروتکل‌های بسیار سخت‌گیرانه‌ای در آن مرحله وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که نمونه هیچ گونه مضر دیگری از جمله گونه‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک را حمل نمی‌کند.»

مدفوع چگونه در بدن بیمار قرار می گیرد؟

بر اساس روش تایید شده توسط اداره محصولات پزشکی استرالیا، نمونه مدفوع در انتهای کولونوسکوپی در سرنگ قرار می گیرد و در دمای منفی 80 درجه سانتیگراد منجمد می شود. بنابراین در ابتدا قادر به تولید مثل نخواهد بود و درست قبل از اینکه پزشک آن را در مقعد بیمار در انتهای یک لوله بلند و منعطف قرار دهد، گرم می شود، از حالت انجماد خارج می شود و در آن قرار می گیرد. روده بزرگ

گزینه های دیگری نیز وجود دارد. میکروبیوتای مدفوع را می توان با استفاده از سرنگ (یا آب یا هر مایع دیگری به روده بزرگ برای تمیز کردن روده بزرگ) یا از طریق بینی پیوند زد. شرکت BiomeBank در حال حاضر روی ساختار کپسولی کار می کند که در نهایت می تواند به عنوان غذا مصرف شود.

فورستر می گوید: “نمونه ورود به نقطه ضعف مصرف قرص یا کپسول است که باید از دستگاه گوارش فوقانی عبور کند تا به نقطه هدف مادام العمر برسد. قطعاً نمی خواهید منتظر قرص باشید.”

وقتی شخص دیگری را در جیب خود نگه دارید چه اتفاقی می افتد؟

فورستر می گوید: “در واقع، شما آنها را با یک دسته باکتری مستعمره کرده اید. تنوع اکوسیستم شروع به بازگشت می کند. درختان در حال رشد هستند، پرندگان در حال بازگشت هستند، و وقتی درختان را بکارید، زمان می برد تا وقتی یک جنگل بارانی بازسازی می شود، گیرنده در معرض باکتری های بیشتری از طریق محیط خود قرار می گیرد، که همه آنها میکروبیوم را بهینه تر می کنند. به نظر می رسد که شما درختان را کاشته اید.

وی در ادامه می افزاید: این غذا مواد مغذی مناسب را تامین می کند در حالی که باکتری ها از دنیای غیر استریل می آیند.

آینده میکروبیوتا چیست؟

در BiomeBank، محققان در حال حاضر روی درمانی به شکل پیوند مصنوعی کار می کنند که براساس آن می توان سویه های خاصی را بدون نیاز به اهداکننده جدا و تکثیر کرد. در عین حال، تحقیقات در مورد آنچه پیوند میکروبیوتای روده می تواند برای سایر بیماری ها انجام دهد ادامه دارد، اما پیچیده است.

در حالی که درمان از طریق باکتری Clostridium difficile مربوط به کاشت مجدد درختان به اصطلاح برای جایگزینی باکتری است، سایر بیماری ها ممکن است نیاز به کاشت انواع خاصی از درختان به روشی متفاوت داشته باشند.

میکروبیوم به طرز شگفت انگیزی پیچیده است و تعامل آن با بدن انسان بسیار پیچیده تر است. هشدارهایی مبنی بر این واقعیت وجود دارد که برخی از مطالعات علمی ممکن است “نتایج گمراه کننده و نادرست” را ارائه دهند.

مطالعه‌ای که توسط دانشگاه آدلاید و مؤسسه تحقیقات بهداشتی و پزشکی در استرالیای جنوبی انجام شد، هشدار داد که اکثر آزمایش‌هایی که نتایج مثبت را گزارش می‌کنند، جزئیات کافی برای بازتولید آنها را ندارند.

در بسیاری از موارد، محققان دریافته‌اند که کنترل کیفی وجود ندارد و فقدان مقررات و عدم شفافیت می‌تواند اعتبار علم میکروبیوم را تضعیف کند.

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما