کمک های مالی بشردوستانه هنوز برای وضعیت & فاجعه ناب& در افغانستان مورد نیاز است

“وضعیت را می توان به بهترین شکل توصیف کرد یک فاجعه نابگفت دکتر رامیز الکباروف، معاون نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان، که مقیم و هماهنگ کننده امور بشردوستانه در این کشور نیز می باشد.

او که از کابل، پایتخت صحبت می کرد، افزود که زندگی میلیون ها نفر تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

عملیات نجات غریق

دکتر. الکباروف در حال ارائه به روز رسانی در مورد چگونگی کمک سازمان ملل و شرکا به نزدیک به 23 میلیون افغان در طول سال گذشته پس از تسلط طالبان توسط طالبان بود.

آنها «احتمالاً بزرگترین و بی‌سابقه‌ترین عملیات انتقال کمک‌های بشردوستانه برای مردم افغانستان.”

در حال حاضر، حدود 25 میلیون افغان در فقر به سر می برند و برای رسیدگی به افزایش قیمت مواد غذایی ناشی از بحران جهانی غذا و زوال اقتصادی کشور، “توجه فوری و فوری” لازم است.

دکتر در پاسخ به این سوال که اگر بودجه محقق نشود چه اتفاقی می افتد. الکباروف در مورد بازدید اخیر خود از یک شفاخانه در کابل صحبت کرد که به صورت زنده در یک برنامه خبری بین المللی انجام شد. او کودکانی را دید که سوءتغذیه داشتند و آنها را «دلخراش» توصیف کرد.

مجبور به فروش بچه ها

او گفت که متأسفانه این کودکان از زمستان سخت جان سالم به در نخواهند برد – فصلی که زندگی را بسیار دشوار می کند، به ویژه برای افرادی که در مناطق دور افتاده زندگی می کنند.

و در حالی که افغان ها به انعطاف پذیری و توانایی شان برای زنده ماندن معروف هستند، برخی به استراتژی های مقابله ای منفی متوسل شده اند.

شما افرادی را دیده اید که اعضای بدن می فروشند، افرادی را دیده اید که بچه ها را می فروشند. این موضوع بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشته است این همان چیزی است که اگر پشتیبانی ارائه نشود، دوباره شاهد آن خواهیم بوداو گفت.

نیازهای در حال ظهور

کمک‌های بشردوستانه از طریق تلاش‌های خود به جلوگیری از قحطی کمک کرده‌اند، بیمارستان‌ها را باز و کار می‌کنند، و تضمین می‌کنند که کارکنان پزشکی و همچنین معلمان حقوق دریافت می‌کنند. آنها همچنین به حمایت از مناطق آسیب دیده توسط سیل یا زلزله مرگبار ژوئن شتافتند.

با این حال، صدها هزار دختر از رفتن به دبیرستان منع شده‌اند، در حالی که شیوع وبا رخ داده و بیماری‌های دیگر از جمله بیماری‌هایی که دام‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند افزایش یافته است.

«با حرکت رو به جلو، نیازهای بشردوستانه همچنان زیاد خواهد بود، اما کمک های بشردوستانه به تنهایی کافی نیستدکتر الاکباروف، با تاکید بر لزوم رسیدگی به تغییرات آب و هوا، فقر و عدم توسعه، به ویژه در بخش کشاورزی، گفت.

“بدون بازارهای کارآمد، بدون (یک) سکتور بانکی فعال، بدون سرمایه گذاری در مشاغل سطح پایه، ما نمی توانیم روندهایی را که اکنون در افغانستان مشاهده می کنیم، معکوس کنیم. ما نمی توانیم مردم را از زنده ماندن به حالت پر رونق برسانیم.

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما