کانون بحران مسکن بود. اکنون کمربند خورشیدی یک پیشتاز تورم است.

ای جی فرانک در حالی که در سال 2009 از دبیرستان فارغ التحصیل می شد، بازار املاک و مستغلات فینیکس و کل اقتصاد آن را در حال فروپاشی تماشا کرد، تجربه ای تلخ که او را به یک پس انداز محتاط تبدیل کرده است. او دوباره با یک تحول بزرگ اقتصادی زندگی می کند زیرا هزینه های زندگی به شدت افزایش می یابد.

فینیکس – یکی از شهرهایی که در طول بحران مسکن به شدت آسیب دیده است – اکنون در لبه اول روند اقتصادی دردناک دیگری قرار دارد زیرا ایالات متحده با سریع ترین تورم در 40 سال اخیر روبرو است. این شهر برخی از سریع‌ترین افزایش قیمت‌ها را در کشور تجربه می‌کند. فرانک از نزدیک احساس کرده است.

صاحبخانه او امسال سعی کرد اجاره خانه خود را نزدیک به 30 درصد افزایش دهد و او را وادار به نقل مکان کرد. آقای. فرانک، یک مهندس 31 ساله، همچنان ماهیانه 250 دلار بیشتر از قبل پرداخت می کند و افزایش قبوض مواد غذایی و بنزین باعث کاهش درآمد قابل تصرف او شده است.

آقای او می‌گوید: «این شهر به‌طور سنتی همیشه شهری مقرون‌به‌صرفه برای زندگی بوده است، اما گران‌تر می‌شود. فرانک در مورد فونیکس گفت.

در حالی که تورم در سراسر کشور به سرعت در حال افزایش است، به ویژه در شهرهای کمربند خورشیدی مانند فینیکس، آتلانتا، میامی و تمپا شدید است که در سال جاری افزایش قیمت بسیار بالاتر از 10 درصد را تجربه کرده‌اند که بسیار بالاتر از نرخ ملی 8.5 درصدی در ماه جولای است. . قیمت‌ها در جنوب ایالات متحده در طول سال گذشته 9.4 درصد افزایش یافته است که سریع‌ترین سرعت در میان مناطق بزرگ این کشور و سریع‌تر از شمال شرقی است که قیمت‌ها 7.3 درصد افزایش یافته است.

بخشی از این تقسیم را می توان در هزینه های سوخت و برق جستجو کرد که در اوایل امسال افزایش یافت. از آنجایی که بسیاری از شهرهای کمربند خورشیدی به اتومبیل و تهویه مطبوع وابسته هستند، این خریدها درصد بیشتری از بودجه مصرف کنندگان در منطقه را تشکیل می دهند. و درست مانند سال 2008، مسکن نقش مهمی ایفا می کند – این بار، از طریق بازار اجاره، که سهم عمده ای در تورم کلی دارد. در فینیکس، اجاره بها نسبت به سال گذشته 21 درصد و در میامی حدود 14 درصد افزایش یافته است. برای شهرنشینان در سطح ملی، اجاره بها فقط به نصف افزایش یافته است، یعنی 6.3 درصد.

تورم شدید کمربند خورشیدی به دلایل مختلفی اهمیت دارد. در حالی که تورم در همه جا دردناک است، تأثیر نامتناسبی بر خانواده‌ها در شهرهایی مانند خلیج تامپا دارد، جایی که قیمت‌ها سریع‌تر از مناطقی مانند شهر نیویورک افزایش یافته است. ارائه دهندگان گفتند که تقاضا در بانک های مواد غذایی و مشاوران اخراج در سراسر منطقه افزایش یافته است، زیرا نشانه هایی از این ناراحتی آشکار می شود.

و همانطور که در سال 2008، کمربند خورشیدی می‌تواند به‌عنوان نوعی زنگوله عمل کند. تورم در سراسر کشور نشانه های اولیه تعدیل را نشان می دهد و افزایش قیمت ها از 9.1 درصد در ماه قبل به 8.5 درصد در سال منتهی به جولای کاهش یافته است. با این حال، همان نیروهایی که اکنون باعث افزایش قیمت ها در جنوب می شوند، می توانند تورم را برای مدت طولانی تری بالا نگه دارند.

این به این دلیل است که نسخه‌ای با شدت کمتر از افزایش اجاره بها که تورم را در شهرهای جنوب آمریکا بالا می‌برد، در شهرهای بزرگ‌تر در شمال شرقی و ساحل غربی شروع به اجرا کرده است. ردیاب‌های اجاره بهای بازار که قیمت‌ها را در سال گذشته در شهرهای Sun Belt افزایش داده بودند، اکنون در مکان‌هایی مانند نیویورک، سن خوزه و سیاتل افزایش بیشتری نشان می‌دهند.

افزایش اجاره بها در بازار به دلیل نحوه محاسبه داده‌های دولت، زمان می‌برد تا به ارقام رسمی تورم برسد. همانطور که آمار رسمی تورم فینیکس در حال حاضر تا حدی به دلیل افزایش اجاره بها در بازار در سال 2021 در حال افزایش است، افزایش نوپای در شهرهای بزرگ ساحلی می تواند فشار را بر تورم در ماه های آینده حفظ کند. و این اثر می تواند در سطح ملی قابل لمس باشد: نیویورک و حومه آن حدود 11 درصد از هزینه های مسکن اجاره ای کشور را در شاخص قیمت مصرف کننده تشکیل می دهند، در مقایسه با حدود 1 درصد برای فونیکس.

عمر شریف، بنیانگذار Inflation Insights، گفت: «حتی اگر در کمربند خورشیدی کاهش پیدا کنیم، ممکن است برای جبران آنچه در بازارهای دیگر می بینیم کافی نباشد.

مقامات فدرال رزرو با توجه به صورتجلسه ای که در روز چهارشنبه منتشر شد، در جلسه جولای خود به این ریسک اشاره کردند و مشاهده کردند که “در برخی از دسته بندی های محصولات، نرخ افزایش قیمت می تواند در کوتاه مدت بیشتر شود، به ویژه افزایش قابل توجهی در هزینه های اجاره مسکن. شاید.”

فدرال رزرو از ماه مارس نرخ های بهره را افزایش داده است تا بتواند تقاضای مصرف کننده و کسب و کار را کاهش دهد و تورم را کاهش دهد و انتظار می رود در نشست ماه سپتامبر دوباره آن را افزایش دهد.

تا به امروز، بخش عمده ای از شکاف منطقه ای در افزایش قیمت ها – از اجاره بها تا کالاها و خدمات مصرفی – به مهاجرت بازمی گردد. سال‌هاست که مردم از شهرهای بزرگ ساحلی به شهرهای ارزان‌تر سرازیر شده‌اند، اما با شروع همه‌گیری این روند به شدت تسریع شد. این الگو هم در غرب کوهستانی که تورم در آن به طور قابل توجهی بالا است و هم در کمربند خورشیدی در حال اجرا است.

به عنوان مثال، فلوریدا و آریزونا برخی از بزرگترین افزایش جمعیت را در سال 2021 تجربه کردند و حدود 221000 و 93000 نفر را از طریق مهاجرت داخلی به آن اضافه کردند. فونیکس و تامپا به ویژه به سرعت افراد تازه وارد را اضافه کردند. تیلور مار، اقتصاددان در Redfin می‌گوید: «از آنجایی که مردم اساساً به این متروهای Sun Belt سرازیر شده‌اند، این امر تقاضای بیشتری را در بازار مسکن ایجاد کرده است و عرضه با مشکل مواجه شده است. بسیاری از تغییرات تورم با این الگوهای مهاجرت مرتبط است.

او گفت که این فقط یک پناهگاه نیست. هنگامی که مردم سانفرانسیسکو و نیویورک را به مقصد محله‌هایی که به طور سنتی مقرون به صرفه‌تر بوده‌اند، ترک می‌کنند و معمولاً در دوره جدید کار از راه دور، حقوق شهرها را با خود می‌برند، قیمت‌های طیف وسیعی از محصولات را افزایش می‌دهند. قیمت خودروهای محلی، هزینه های مراکز روزانه و حتی قبوض غذا ممکن است به افزایش تقاضا پاسخ دهند.

ون ولبورن در فونیکس شاهد پس لرزه های موج مهاجرت بوده است. آقای. Welborn، یک نماینده Redfin با 21 سال تجربه در املاک محلی، گفت که وضعیت امروز بسیار متفاوت از سال 2008 است.

آقای او گفت: «رونق مسکن در آن زمان باعث شد افراد زیادی خانه‌هایی بخرند که نباید آن‌ها را می‌خریدند. ولبورن گفت. اکنون، مردم از مناطق پرهزینه به فونیکس می آیند و قیمت ها را بالا می برند.

از آنجایی که مردم مناطق ساحلی برای خرید خانه دوم یا اجاره آپارتمان به منطقه می آیند، عرضه مسکن موجود را کاهش می دهند. این باعث می شود که قیمت ها برای ساکنان محلی مانند Mr. صریح.

آقای “اجاره برای من شوک بود.” فرانک گفت. در حالی که او می تواند افزایش حقوق حدود 80000 دلاری خود را تحمل کند، او گفت که این افزایش کمی “خارج کننده” است.

دیگران کمتر خوش شانس هستند. در تامپا، توماس مانتز، رئیس Feeding Tampa Bay، یک بانک مواد غذایی، شاهد افزایش 35 تا 40 درصدی تقاضا برای کمک های غذایی طی شش ماه گذشته بوده است.

او گفت: «همه ما باید نگران باشیم وقتی افرادی که شاغل و مسئول هستند و بخش مولد جامعه ما نمی توانند زندگی خود را تامین کنند. مانتز.

ویرجینیا و دنیل گارسیا، که از سه کودک خردسال مراقبت می کنند، از جمله کسانی هستند که به دنبال کمک هستند. قبل از همه گیری، خانم گارسیا در خانه ماند تا از بچه ها مراقبت کند، در حالی که شوهرش 40 ساعت در هفته کار می کرد تا دیوارهای خشک را تکمیل کند. اما ساعات کاری او در طول همه‌گیری کاهش یافت و خانواده شروع به مراجعه به بانک‌های مواد غذایی برای تکمیل مواد غذایی خود کردند.

درست با بازگشت کار، قیمت بنزین و مواد غذایی شروع به افزایش کردند. و سپس چند ماه پیش، آقای. گارسیا که دیابتی است به قدری در پایش قانقاریا گرفت که تقریباً مجبور شد قطع شود و او را از کار بیکار کند. خانم. گارسیا برای کار در یک کافه تریا مدرسه درخواست داده است، اما در حال حاضر از کارت اعتباری برای هزینه هایی مانند لباس بازگشت به مدرسه استفاده می کند و هر پنی را می شمارد.

خانم خانم، هزینه های مواد غذایی «فقط از یک روز به روز دیگر افزایش یافته است. گارسیا گفت. موز و گوجه‌فرنگی، گوشت‌ها – گوشت‌ها، پروتئین‌هایمان را کاهش داده‌ایم، زیرا بسیار گران است.

احتمال نداشتن غذای کافی برای خانم همیشه وجود دارد. گارسیا که گاهی در کودکی بدون غذا می‌رفت و سوگند یاد کرده بود که فرزندانش این کار را نکنند.

سیگنال هایی مبنی بر اینکه افزایش قیمت ها درد جدی را بر خانواده ها وارد می کند در سراسر کمربند خورشیدی منعکس می شود. در میامی، با پایان یافتن تعلیق و افزایش اجاره بها، ارائه دهندگان کمک های حقوقی با افزایش موارد تخلیه مواجه شده اند. شان رولی در خدمات حقوقی میامی گفت، افرادی که دارای کوپن های کمک مسکن هستند برای یافتن آپارتمان هایی در محدوده قیمتی که دولت تعیین کرده است، با مشکل مواجه هستند، زیرا تعداد کمی از واحدهای مقرون به صرفه در بازار وجود دارد و استانداردهای پرداخت دولت همگام با افزایش اجاره بها نبوده است.

وی با بیان اینکه اگر فردی در مدت زمان تعیین شده مسکن پیدا نکند، این مزایا منقضی می شود، گفت: ما شاهد بوده ایم خانوارهای کم درآمد کوپن خود را به دلیل اینکه نمی توانند آپارتمان اجاره کنند، از دست داده اند.

یک سوال مهم این است که در آینده چه خواهد شد. هزینه های سوخت در ماه های اخیر تعدیل شده است، که در حال حاضر به کاهش تورم در کمربند خورشیدی و در سراسر کشور کمک می کند. و نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای وجود دارد که روند افزایش اجاره‌بها در شهرهای جنوبی کند می‌شود: اجاره‌های فینیکس 35 درصد گران‌تر از ابتدای همه‌گیری است، اما برای مثال در شش ماه گذشته تنها 2 درصد افزایش یافته است.

آدام کامینز، مدیر Moody’s Analytics که بر پیش‌بینی‌های منطقه‌ای و محلی تمرکز دارد، گفت که انتظار دارد با کاهش سریع‌تر افزایش قیمت‌ها در جنوب، تورم در سراسر کشور یکسان شود.

او می گوید: “من فکر می کنم سطحی از همگرایی در تورم منطقه ای وجود خواهد داشت.” کمین گفت. ما هنوز آن را ندیده ایم.»

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما