سربازان اوکراینی در لیمان به شکار غرقان روسی تضعیف شده می پردازند

کراماتورسک، اوکراین – نیروهای اوکراینی روز یکشنبه در شهر کلیدی لیمان که پس از فرار نیروهای مستضعف روسیه با «چشمان خالی» و علی‌رغم ادعای بی‌اساس مسکو، از روسیه پس گرفته شد، نیروهای اوکراینی را شکار کردند. منطقه اطراف شهر را الحاق کرد.

دو روز پس از اینکه رئیس جمهور ولادیمیر وی. پوتین مراسم باشکوهی را برای بزرگداشت الحاق چهار قلمرو اوکراین به روسیه برگزار کرد، خرابی در شهر – لیمان، مرکز راه آهن استراتژیک در منطقه شرقی دونباس – فشار را بر رهبری روسیه از قبل تشدید کرد. در داخل کشور به دلیل مدیریت جنگ و اجبار بیش از 300000 نفر به خدمت سربازی، با انتقاد شدید در داخل مواجه شد.

عقب نشینی روسیه از لیمان، که در ساحل رودخانه ای قرار دارد که به عنوان یک تقسیم طبیعی بین خطوط مقدم روسیه و اوکراین عمل می کند، پس از هفته ها نبرد شدید رخ داد.

روزنامه مشهور روسی کومسومولسکایا پراودا در مقاله‌ای به‌طور غیرمعمول صریح که یکشنبه منتشر شد، گزارش داد که در چند روز آخر اشغال، نیروهای روسی در لیمان با فرار از خدمت، برنامه‌ریزی ضعیف و تأخیر در رسیدن ذخایر مواجه بوده‌اند.

یک خبرنگار جنگی که با نیروهای روسی فراری سفر می کرد، نوشت: «خطر محاصره یا زندان شرم آور خیلی زیاد شد و فرماندهی روسیه تصمیم گرفت عقب نشینی کند. زندگی می کند.

این عقب‌نشینی ضربه‌ای مهم به نیروهای روسیه است که می‌تواند موقعیت کرملین را در دونباس، بخشی غنی از مواد معدنی و حاصلخیز در شرق اوکراین که مرکزی برای آقای دکتر بوده، تضعیف کند. اهداف جنگ پوتین

آقای. حتی زمانی که مفسران طرفدار جنگ و دو تن از نزدیکترین متحدان وی به شدت از وزارت دفاع به دلیل عقب نشینی از شهر انتقاد کردند، دفتر پوتین هیچ اظهارنظری در مورد از دست دادن لیمان نداد. مسکو که ظاهراً از شکست‌های نظامی خود ناراضی بود، روز یکشنبه به تلاش‌های خود برای الحاق خود ادامه داد، زیرا دادگاه قانون اساسی این کشور رسماً آقای مسکو را پذیرفت. تصمیم پوتین برای ادعای چهار منطقه اوکراین به عنوان بخشی از روسیه.

اما ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به سرعت به دنبال سرمایه‌گذاری سیاسی از عقب‌نشینی شد و گفت که این نشان می‌دهد که تلاش مسکو برای الحاق غیرقانونی بخش قابل توجهی از کشور یک “مسخره مطلق” است و “اکنون پرچم اوکراین” در دونباس است. اما بازیابی اوکراین در مناطقی که روسیه اکنون ادعا می‌کند، به عنوان آقای. پوتین به طور فزاینده ای به روی آوردن به گزینه های هسته ای در مناقشه اشاره کرده است که مقامات آمریکایی را نگران کرده است.

روز جمعه، پس از آن که مقامات منصوب روسیه رفراندوم های بی اعتباری را در چهار منطقه نیمه اشغالی اوکراین برگزار کردند. پوتین اعلام کرد که این سرزمین، از جمله لیمان، به روسیه جذب خواهد شد و مردم آن برای همیشه شهروند روسیه خواهند بود.

آقای. پوتین مدعی شد که ساکنان استان‌ها با اکثریت قاطع به پیوستن به فدراسیون روسیه رأی داده‌اند، اما اوکراین و متحدان غربی آن همه‌پرسی را ساختگی رد کردند، زیرا اکثر شهروندان منطقه را ترک کرده‌اند و بسیاری از آن‌هایی که پشت سر گذاشته‌اند با تهدید اسلحه رای داده‌اند.

علیرغم اظهارات و هیاهوی رهبر روسیه در مراسم روز جمعه در سالن بزرگ کرملین – او واشنگتن را به دلیل “شیطان پرستی” محکوم کرد – نیروهای روسی به زحمت یک روز بعد از لیمان عقب نشینی کردند.

در ابتدا، فرماندهان اوکراینی فکر می کردند که لیمان را به سرعت بازپس خواهند گرفت و نیروها تقریباً به طور کامل شهر را محاصره کردند. اما ارتش روسیه نیروهای کمکی فرستاد. درگیری شدید در جنگل‌های انبوه و در امتداد سواحل رودخانه سیورسکی دونتس رخ داد، زیرا اوکراین راه‌هایی را که برای انتقال نیروها و مهمات به داخل شهر استفاده می‌شد، قطع کرد.

سرهنگ “در لیمان و اطراف آن، نیروهای بسیار قوی وجود داشت.” سرگئی چرواتی، سخنگوی نیروهای اوکراینی که در شرق می جنگند، در مصاحبه ای گفت.

سرهنگ چرواتی گفت که سربازان روسی به طور آشفته عقب نشینی کردند و از واحدهای خود شکستند و در گروه های کوچکتر به جنگل های اطراف گریختند و بسیاری کشته یا اسیر شدند. او گفت که حدود 2000 تا 3000 سرباز روسی در حالی که نیروهای اوکراینی روز جمعه به حومه شهر رسیدند در لیمان بودند.

در حالی که سربازان و افسران پلیس اوکراینی در سراسر لیمان به جستجوی سرگردانان روسی می‌پرداختند، روز یکشنبه مشخص نبود که چه تعداد به دست اوکراینی‌ها افتاده‌اند.

آقای. زلنسکی گفت که شهر تا بعدازظهر یکشنبه به طور کامل پاکسازی شده است، زیرا نیروهای اوکراینی گشت زنی انجام داده و به ساکنانی که ماه ها از اشغال روسیه و هفته ها نبرد جان سالم به در برده اند کمک رسانی می کنند.

حملات توپخانه به بخش زیادی از لیمان آسیب رسانده است. به گفته استانیسلاو زاگروسکی، رئیس پلیس منطقه کراماتورسک، که لیمان را نیز در بر می گیرد، شهر عمدتاً در ویرانه است، بدون برق، آب یا مواد غذایی معمولی.

آقای. زاگروسکی در مصاحبه‌ای گفت که از سرگیری گشت‌های پلیس اوکراین در اواخر روز شنبه – ساعاتی پس از اعلام آزادسازی شهر توسط ارتش اوکراین و تایید ارتش روسیه که عقب‌نشینی کرده است – بر پوچ بودن ادعای حاکمیت کرملین بر چهار سرزمین اوکراین تأکید کرد.

او درباره مقامات کرملین، با ابراز تأسف از شرایطی که نیروهای روسی ساکنان لیمان را در طول اشغال ترک کرده بودند، گفت: «ما مطلقاً برای ما مهم نیست که آنها چه می گویند، چه فرمان هایی صادر می کنند، چه اعلامیه هایی صادر می کنند. برای مردم در تمام این مدت.»

او ادامه داد: «آنها برای بازگرداندن برق یا آب تلاش نکردند و مردم بدون مواد غذایی معمولی زندگی می‌کردند» و افزود که بسیاری از ساکنان به مراقبت‌های پزشکی نیاز دارند.

آقای. زاگروسکی گفت که در حالی که ارتش اوکراین پس از نبرد اسیران را گرفت، افسران پلیس تا ظهر یکشنبه هیچ مهاجم روس را دستگیر نکردند. افسران او متوجه شدند که روس ها با عجله یک ایستگاه پلیس را ترک کرده اند و آن را پر از زباله رها کرده اند.

پلیس گفت که حدود 5000 نفر در شهر باقی مانده اند که قبل از جنگ 20000 نفر جمعیت داشت.

در حالی که نیروهای اوکراینی کنترل کامل لیمان را به دست گرفتند، فرماندهان توجه خود را به گام های بعدی در یک حمله تنبیهی معطوف کردند که نیروهای روسی در منطقه شرقی دونباس را در موقعیتی فزاینده خطرناک قرار داده است.

از لیمان، اوکراین می‌تواند به سمت شرق پیشروی کند تا نیروهای روسی را از شهرها و روستاهایی که در تابستان تصرف کرده بودند بیرون کند، اگرچه دمای سردتر می‌تواند درگیری را کندتر کند و انتظار می‌رود که خطوط روسیه با نیروهای تازه‌ای که به خدمت گرفته شده‌اند تقویت شوند.

تحلیلگران نظامی همچنین هشدار می دهند که نیروهای اوکراینی، اگر بیش از حد پیشروی کنند، ممکن است بیش از حد تحت فشار قرار گیرند و نتوانند از مناطق تازه بازپس گرفته شده در برابر حملات متقابل روسیه دفاع کنند.

هیچ یک از چهار منطقه غیرقانونی الحاق شده به طور کامل تحت کنترل روسیه نیست. دستاوردهای اوکراین در شرق و جنوب، نیروهای کرملین را با گزینه های کاهشی برای تصاحب قلمروهای بیشتر مواجه کرده است.

در جنوب، نیروهای اوکراینی درگیر یک ضد حمله شدید در منطقه خرسون هستند که روسیه در هفته های اول جنگ آن را تصرف کرد. برخلاف شمال شرق، تحرکات کمی در هر دو جهت وجود داشته است، اگرچه به نظر می رسد که احتمالات به طور فزاینده ای علیه نیروهای روسی انباشته شده است، که بخش عمده ای از آنها با حملات موفقیت آمیز اوکراین به پل های کلیدی بر روی رودخانه وسیع دنیپرو، از خطوط تدارکاتی آنها قطع شده است.

در طرف دیگر دنیپرو، نیروهای روسی تلاش می‌کنند در منطقه Zaporizhzhia به سمت شمال پیش بروند. پوتین همچنین مدعی شد که ضمیمه خود را ضمیمه کرده است و ماه ها توسط خطوط دفاعی قوی اوکراین متوقف شده است.

در حال حاضر، به نظر می رسد که نیروهای روسی در حال فرار از لیمان در حال حرکت برای تقویت خطوط خود در 25 مایلی جنوب در اطراف شهر باخموت هستند. به نظر می رسد این تنها منطقه در امتداد خط مقدم گسترده شرقی است که نیروهای روسی عمدتاً توسط اعضای گروه واگنر، یک پیمانکار نظامی خصوصی، که جنگنده هایش ماه هاست نیروهای اوکراینی را کوبیده می کنند، در حال حمله هستند.

سرهنگ چرواتی گفت: «خیلی سخت است زیرا آنها چندین ماه است که با توپخانه چکش می زنند و دائماً با تانک و پیاده نظام حمله می کنند. نگه داشتن آنها دشوار است، اما آنها در حال مدیریت هستند.

اندرو ای کرامر گزارش از کراماتورسک، اوکراین، مایکل شویرتز از کیف، اوکراین، قسم بخور نوریمیتسو اونیشی از مونترال

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما