در برخی از ویدیوهای گربه ویروسی، گربه ها ستاره ها و فیلمسازان هستند

در یک ویدیو، ورزشکار مکث می کند، قد را ارزیابی می کند و می پرد. او سعی می کند آزادانه از کنار یک ساختمان بالا برود، قبل از اینکه دوباره به زمین بپرد. در یکی دیگر، او از پشت بامی می پرد و سایه اش به مدت طولانی در مقابلش کشیده شده است.

گرچه این ژیمناستیک گربه است. به طور خاص، او گونزو از @gonzoisacat است. او بیش از 607000 دنبال کننده در TikTok و 178000 در اینستاگرام دارد.

گونزو ستاره – و کارگردان – شورت خود است. به جای اینکه صاحبانش از بدلکاری های او فیلم بگیرند، گونزو می تواند خودش آنها را با کمک دوربین کوچکی که به یقه اش متصل می شود، ثبت کند. نتیجه یک مستند به سبک سینمای ورزش های شدید از منظر یک گربه است. و به صورت آنلاین در حال گسترش است.

در نروژ، یک گربه GoPro پوشیده در میان مراتع برفی پرسه می زند یا از سقفی بالا می رود. یکی در چین نیز ویدیوهای زیر چانه ضبط کرد. یکی دیگر از catfluencer به نام Mr. کیترز 1.5 میلیون دنبال کننده در TikTok و نزدیک به یک میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد، جایی که بینندگان می توانند او را در حال میومیو کردن در کنار یک پرنده یا تعقیب یک سنجاب تماشا کنند.

درک بونسترا، 40 ساله، که به همراه همسرش، ماریا، در لس آنجلس از گونزو مراقبت می کند، گفت: “گربه آنجا بیرون می رود، و مثل این است که “او در دنیا چه کار می کند؟”

این زوج حدود چهار سال پیش تصمیم گرفتند فیلمبرداری گونزو را شروع کنند. آنها متعجب بودند که او چه می‌کند وقتی کسی تماشا نمی‌کند – و می‌خواستند مطمئن شوند که وقتی بیرون را کاوش می‌کند، ایمن است. پس از آزمایش با یک دوربین DIY، آقای. Boonstra یکی از برند Insta360 را خرید. (او گفت در ازای دو مورد رایگان دیگر، شرکت دوربین را در فیلم هایش تگ می کند.)

روز اولی که آنها فیلمبرداری کردند شامل “۹۰ دقیقه خوابیدن او در یک بوته” بود. بونسترا، یک مستندساز که خالکوبی گربه را دارد. اما سپس گونزو با چند اپوسوم بچه برخورد کرد. او گفت: “این بلافاصله شبیه این بود، این واقعاً جذاب است.”

گربه‌ها یکی از اولین و ثابت‌ترین مواد اولیه Very Online هستند. جیسون اپینک، که در سال 2015 نمایشگاهی درباره گربه‌ها در اینترنت در موزه تصویر متحرک برپا کرد، گربه‌های آنلاین را به سه دوره اصلی تقسیم کرد.

زمانی که یوتیوب و تابلوهای پیام غالب بودند، کلیپ های گربه بسیار شبیه خنده دارترین ویدیوهای خانگی آمریکا بود. آنها کمی دانه دار و آماتور بودند.

آقای می گوید: «این مجتمع صنعتی گربه هنوز وجود نداشت. اپینک، هنرمند و کیوریتور.

پس از آن که فیس بوک قدرت گرفت، گربه ها تبدیل به میم شدند. (فکر کنید می توانم Cheezburger داشته باشم.) گربه های مشهور احمقانه، مانند Lil Bub یا Grumpy Cat، با اینستاگرام و اینترنت اینفلوئنسر اولیه رشد کردند.

ظهور تکنولوژی دوربین های پوشیدنی، اگرچه بیشتر توسط موج سواران یا اسنوبوردها نسبت به حیوانات خانگی استفاده می شود، به سبک دیگری از محتوای گربه منجر شده است. مانند تماشاگران ویدیوهای ورزش های شدید، طرفداران ویدیوهای گربه به طور منظم هیجانی را که هنگام پریدن یا پریدن ستاره های گربه سان آنها احساس می کنند، یادداشت می کنند.

اسکات ایروین، آقای اسکات، گفت: “بسیاری از نظرات اینگونه است: “ای کاش یک گربه بودم.” انسان کیترز این راهی است که آنها هر بار 15 ثانیه فرار کنند.”

آقای. کیترز که در ایندیانا زندگی می‌کند، محتوای حمایت‌شده‌تری را انجام می‌دهد، ویدیوهایی را درباره جاروبرقی نظافت حیوانات خانگی یا خود دوربین پست می‌کند. او این حساب را در ماه آگوست راه‌اندازی کرد و محصولات رایگان مرتبط با گربه را نیز دریافت کرد.

در حال برداشتن است. در ماه گذشته، این حساب از طریق TikTok و مشارکت با Pretty Litter و بازی ویدیویی Genshin Impact حدود 8000 دلار درآمد داشته است. ایروین، 58.

آقای. کیترز گربه دختر 20 ساله او لوسی است. (آنها شش گربه دیگر هم دارند.) پدر و دختر برای همدیگر ویدیوهای گربه را در TikTok می فرستادند تا راهی برای پیوند برقرار کنند. وقتی او ویدیوهای گونزو را دید، آقای. ایروین یکی از دوربین ها را برای خودش خرید. او گفت که در ابتدا این فیلم را به عنوان یک “آلبوم عکس” تصور می کرد.

آقای. کیتر تقریبا در عرض یک هفته به یک سلبریتی تبدیل شد. آقای. او گفت که ایروین شروع به تگ کردن Insta360 کرد که به او دو دوربین رایگان داد. (اگر شخصی از طریق لینک او دوربین بخرد، او همچنین کمیسیون کمی دریافت می کند.)

طرفداران عاشق آقای کیتر به خاطر پچ پچ و جیک های او، صداهایی که مردم معمولا فقط با تعاملات انسانی مرتبط می شوند.

این ممکن است جذابیت واقعی این ویدیوها باشد: گربه ها معما هستند. ما انسان ها برای خواندن احساساتشان به یک کد باریک از تکان های دم و میو تکیه می کنیم. میکل دلگادو، کارشناس رفتار گربه در Feline Minds، گفت: بخشی از آن به دلیل تاریخچه اهلی شدن است. او گفت که انسان‌ها بیش از گربه‌ها در کنار سگ‌ها زندگی می‌کنند، و ما اغلب رفتارهای انسانی را روی آنها فرا می‌خوانیم.

دکتر دکتر “گربه ها عضلات صورت کمتری دارند، بنابراین مردم در خواندن گربه ها به طور کلی مشکل دارند.” دلگادو گفت.

جیمز آ. سرپل، استاد ممتاز رفاه حیوانات در دانشکده دامپزشکی دانشگاه پنسیلوانیا، گفت: گربه‌های فضای باز نیز کنجکاوی را تحریک می‌کنند. این ویدئوها یک جنبه پنهان از رفتار گربه را نشان می دهد، یکی بدون واسطه حضور انسان. دکتر دکتر “ممکن است افراد از دنبال کردن ماجراهای گربه خود هیجانی شگفت انگیز داشته باشند.” سرپل گفت.

با این وجود بسیاری از فیلم ها می توانند خسته کننده باشند، آقای. ایروین گفت به هر حال، بیشتر گربه‌ها بیشتر روز خود را در حال چرت زدن یا نشستن می‌گذرانند. اما “هر چند وقت یکبار، شما آن 15 ثانیه طلا را دریافت می کنید.”

با این حال، چیز عجیبی در مورد روشی وجود دارد که آقای. طرفداران کیترز انتظار دارند که او انسان باشد. برخی از آقایان طرفداران کیترز برای تعاملات خاص می خواهند، مانند دیدن او در حال بالا رفتن از درخت، که آقای کیتر را گیج می کند. ایروین

او خندید: “من نمی توانم او را مجبور به انجام چنین کاری کنم.” من کاری انجام نمی دهم جز اینکه ویدیوهایی را که او فیلمبرداری و کارگردانی می کند را پست می کنم.

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما