پنج قدرتمند ایده‌ها این به شما کمک می کند طراحی قالب وردپرس Better

یادگیری این کدها آنچنان سخت نیست ، می توانید با تغییر دادن قالب های آماده شروع کنید ! همچنین می توانید از Headway’s Grid برای قرار دادن قسمت های مختلف وب سایت خود در مکان های خاص استفاده کنید. همچنین می توانید بدون نیاز به تغییر کد، تم را با رنگ های برند خود مطابقت دهید. طراحی قالب وردپرس به دو فایل اساسی index.php و style.css نیاز دارد و بدون این دو قالب طراحی شده اجرا نخواهد شد. ویکی پدیا وردپرس را اینگونه به ما معرفی می کند : وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای سایت ها و وبلاگ ها می باشد .وردپرس اول به تنها یک سیستم رایگان وبلاگ نویسی بود که با استقبال خوبی مواجه شد . قالب های آماده تنها یک بار لازم است خریداری شوند ولی قالب های اختصاصی باید به صورت مستمر گسترش یابند و این یعنی هزینه طراحی و کد نویسی بیشتر برای صاحبان کسب و کارها.

ولی واقعا میشه با هزینه های خیلی پایین تر برای مردم کار کرد نه اینجوری که طرف باید پول 2تا یا 3 تا لپتاپ اپل بده که بخواد یه سایت داشته باشه . من خودم ولی به این نتیجه رسیدم که فقط باید با وردپرس طراحی کرد برای پشتیبانی و بهترین کیفیت و دقت سایت هم دیگه بالاترین قیمت 10 میلیون وگرنه بیشتر از این واقعا برای هیچ کس نمی صرفه و پول دور ریختن محسوب میشه … نکته : در نهایت برای پیاده سازی این بخش نیاز به نصب و فعال بودن هیچ پلاگینی نیست و کدهای استفاده شده کاملا با خوده قالب ادغام میشود تا در نهایت قالب ما کاملا حرفه ای و بدون وابستگی به چیزی در اختیار مشتری قرار گیرد.

موضوعی که وجود دارد این است که هیچ ارزان بودنی قطعاً نمی تواند بدون دلیل باشد. شما با یک جلسه آموزشی کوتاه هم می توانید با تمامی بخش های قابل استفاده از یک قالب وردپرس آشنا شوید و بدون کمک گرفتن، تغییرات و بروزرسانی های مورد نظرتان را اجرایی کنید. اینجا به نظرتان می رسد که قالب را دانلود کرده و فارسی سازی نمایید اما در نظر داشته باشید که هیچگاه یک قالب که از ریشه و بیس فارسی طراحی شده به قالبی که فارسی سازی شده نمی رسد. اولین قدم برای طراحی قالب وردپرس شخصی سازی آن است . در اولین قسمت از یادگیری طراحی قالب وردپرس شما را با خود وردپرس اشنا می کنیم !

حال که زبان های برنامه نویسی مورد نیاز را یاد گرفته اید ، زمان آن رسیده که قالب خاص خود را طراحی کنید ! البته امروزه تنوع قالب های آماده وردپرس بسیار بالاتر رفته است و شما می توانید با هزینه ای بسیار ناچیز سایت مورد نظر خود را داشته باشید. در حال حاضر بسیار کلی است، اما به زودی همان چیزی می شود که شما از طراحی قالب وردپرس انتظار داشته اید. به جرات میتوانیم بگوییم ۹۹درصد این وبسایت ها با وردپرس طراحی میشوند و این یعنی کلی فرصت درآمدزایی برای شما برنامه نویسان وردپرس تا با طراحی قالب وردپرس و قراردادن آن در سایتی مثل “ژاکت” یا “راست چین” افرادی که به محصول (قالب وردپرس) شما نیاز دارند آن را خریداری کنند با این کار هم شما فروش و درآمد بالایی تجربه میکنید هم نیاز بازار با محصول شما تامین میشود و چه ازین بهتر! وبینه در طراحی ساختاری منسجم و اصولی را در نظر میگیریم که هم بتوان فروش را توسعه داد و هم بتوان در آینده فازهای توسعه گرافیکی آن را دستخوش تغییرات فراوان کرد. این مورد نیز در مورد قالب وردپرس حرفه ای به طور کامل حل شده و توسعه دهنده آن به طور مستمر بر روی بهینه سازی و سئو فرندلی کردن آن کار می کند.

این مورد را عرض کردم که پیشنهاد دهم به جای اینکه فارسی سازی قالب وردپرس را انجام دهید، به طراحی آن نظر داشته باشید. اگر شما میخواهید سایتی با رویکرد اطلاع رسانی و صرفا جهت معرفی خود داشته باشید یا مثلا برای شرکت خود یک سایت طراحی کنید به عقیده ما با هزینه مناسبی میتوان سایت با کیفیت و سبکی را با وردپرس طراحی و آماده کرد. ما در طرحی این پوسته وردپرس تا حد امکان از تصاویر استفاده نکردیم و تعداد تصاویر استفاده شده فقط 2 عدد هست. طراحی این پوسته وردپرس در حدود 4 روز انجام شد و بر روی وب سایت سفارش دهنده به همراه افزونه ها و اعمال تنظیمات نصب شد. رنگ بندی اصلی این پوسته وردپرس سفید و سرمه ای است که در قسمت ستون کناری ما از رنگ هایی مثل قرمز آبی و پرتقالی و برای زیبایی بیشتر به صورت گرادینت استفاده کردیم. فقط کافیست طرح مورد نظر را در ذهن خود داشته باشید و آنرا به ما بسپارید.

برای طراحی سایت با استفاده از کدنویسی باید به اندازه کافی در زمینه ی کدنویسی دانش داشته باشید. امنیت سایت شما را نیز بالا برده و اگر این برنامه نویسی را یاد بگیرید کمک بسیار زیادی در ارتقای سطح شما به پله ای بالاتر در برنامه نویسی خواهد کرد. مارکت های بزرگ در سراسر جهان در حال فروش انواع قالب های آماده وردپرس هستند که برخی از آنها کیفیت های نسبتا خوبی هم دارند و برخی دیگر از کیفیت و کارایی بسیار پایینی برخوردار هستند. بسیار پیش آمده که قالبهای زیبای وردپرسی را در سایتهای خارجی میبینید که با مبلغی پایین برای فروش گذاشته شده است. تعداد بسیار زیادی از طراحان ، قالب های خود را بر روی این پلتفرم می سازند و شما به راحتی می توانید قالب رایگان خود را از میان قالب های طراحان انتخاب کنید . به جامعه طراحان قالب ملحق شوید . درنگ نکنید که جامعه طراحان انتظار شما را می کشد ! البته منظور بنده این نیست که طراحان سایت به هیج وجه نباید وارد این بازار بشن مثلا چون مردم پول خوبی ندارن .

ساختار این وب سایت ها در صورتی که توسط توسعه دهندگان حرفه ای طراحی شده باشد، از لحاظ سئو نیز می تواند به رشد و بیشتر دیده شدن وب سایت شما منتهی شود. بدین معنی که برای پیاده سازی عملکرد های بیشتر که دقیقاً منطبق با نظر شما باشد، مجبور شوید یک طراح سایت استخدام کنید و یا هزینه ی بیشتری متقبل شوید. یکی از مواردی که بسیار قابل استفاده در این خصوص می باشد، Plugin library Activation TGM می باشد. به این دلیل که در طراحی وردپرس چون تعداد دفعات ویرایش قبل از طراحی پایین تر است به احتمال زیاد قالب طراحی شده آنچنان دارای کیفیت و زیبایی بصری نخواهد بود و همین مسأله معمولاً پس از چندین ماه نا رضایتی افراد را ایجاد کرده و در بسیاری موارد مشاهده شده که پس از استفاده از این روش های ارزان فرد مورد نظر اقدام به ایجاد و باز طراحی وب سایت شخصی، فروشگاهی و یا شرکتی و غیره نموده است و هزینه ای بسیار بیشتر از آن چیزی که تصور می کرده است را متقبل شده است و در یک کلام طراحی سایتی که تصور می کرد ارزان تمام می شود برای وی بسیار گران تمام شده است.

اگر حرفه ای تر هستید و می دانید که وب سایت شما دقیقا باید چه ویژگی هایی داشته و دوست ندارید شبیه وب سایت های دیگر باشید و طراحی گرافیک وب سایت جزو دغدغه های اصلی شماست، طراحی قالب وردپرس به صورت اختصاصی گزینه درستی برای شما خواهد بود. کافی است از تجربیات خود در قدم اول استفاده کرده و طراحی قالب خاص خود را انجام دهید ، اما این پایان کار نیست ، در ادامه با فارس تم همراه باشید تا به قدم های بعدی هم سری بزنیم ! به نظر ما اگر قالب وردپرس به صورت اختصاصی طراحی شود شما شانس این را دارید که هر آنچه مدنظر دارید را بدست آورید و خیلی بر اساس محدودیت هایی که برای شما ایجاد کرده اند حرکت نکنید . شما عزیزان می توانید به راحتی از تصمیم به ایجاد یک سایت تا راه اندازی آن را به عهده ما بگذارید.

اگر در حال ایجاد یک وب سایت با استفاده از وردپرس هستید، باید قالب مناسبی طراحی کنید. یکی از دلایل اصلی آن این است که معمولا این دسته از قالب ها به گونه ای طراحی میشوند که امکان ایجاد تغییرات و یا مهندسی معکوس آنها فراهم نباشد و به همان آپشن ها و امکاناتی که دارند بسنده کرد . قالب وردپرس واکنش گرا یا همان قالب وردپرس ریسپانسیو (responsive) قالبی است که اندازه و چیدمان اجزای آن شناور است و با ابعاد و رزولوشن دستگاههای مختلف تغییر می کند تا کاربران صرف نظر از اینکه صفحه نمایش دستگاهشان کوچک باشد (مثل اکثر گوشی های هوشمند موبایل) یا صفحه نمایش متوسط و بزرگ داشته باشند مانند تبلت، لپتاپ و کامپیوترهای رومیزی، تجربه کاربری راحتی داشته باشند. این قالب ها معمولاً به خوبی کدنویسی شده اند که در نتیجه بر سئو سایت تأثیر می گذارند.

بنابراین احتمال اینکه وب سایت های مشابه وب سایت شما در اینترنت پیدا شود، زیاد خواهد بود. تیم طراحی و برنامه نویسی پی سی وب بزرگترین و قدیمی ترین مجموعه اینترنتی ارائه دهنده خدمات پشتیبانی سایت و طراحی سایت در کشور ایران ، با بیش از 7 سال سابقه درخشان در عرصه طراحی و برنامه نویسی وب با گستره ای از خدمات گوناگون برای کاربران خود « لذت شیرین پشتیبانی واقعی» راتداعی می کند ، «ضمانت بهترین قیمت» ، «مشتری محوری» ، «پشتیبانی واقعی» سه اصل اولیه ای است که پی سی وب از نخستین روز های تاسیس تا به امروز سعی کرده به آن پایبند باشد. بنده از طرف تیم فارس تم بهترین ها را برای شما آرزو می کنم . سپس طرح شما را به قالب وردپرس تبدیل می کنیم. دومین قدم برای طراحی قالب وردپرس یادگیری طراحی یک قالب است . قدم ششم : یادگیری چند فریم ورک !

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما