کنترل قند خون بالا هر چند وقت یکبار باید آزمایش دیابت انجام داد؟ بررسی محدوده قند خون طبیعی سلامت نیوز

دیابت یا قند خون بالا یک مشکل جدی است که بدون درمان یا کنترل نشده می‌تواند منجر به عوارض زیادی از جمله تأثیر بر اندام‌های اصلی بدن مانند قلب، کلیه‌ها و چشم‌ها شود. دیابت یک بیماری مزمن متابولیک است که با افزایش سطح گلوکز خون (یا قند خون) مشخص می شود. شایع ترین دیابت نوع 2 است که معمولاً در بزرگسالان اتفاق می افتد که زمانی رخ می دهد که بدن در برابر انسولین مقاوم می شود یا انسولین کافی تولید نمی کند. با یک سبک زندگی بی تحرک، افزایش استرس، غذا خوردن مکرر در بیرون از خانه، یا خوردن غذاهای ناسالم – تبدیل شدن به یک هنجار، دیابت اغلب در افراد جوان تشخیص داده می شود. در زنان، بارداری نیز یک عامل خطر است. بنابراین چند بار باید دیابت را بررسی کرد و محدوده طبیعی آن چقدر است؟ دکتر PG Talwalkar، مشاور دیابت شناس، بیمارستان SL Raheja، Mahim -A Fortis Associate، بینش خود را با ما در میان می گذارد.

چند بار باید قند خون بالا را چک کنید؟

زمانی که یک فرد 30 ساله شد، باید قند خون خود را طبق توصیه پزشک بررسی کند. به طور کلی، افراد غیر دیابتی معمولاً باید هر دو سال یک بار آزمایش خون انجام دهند، در حالی که افراد پیش دیابت باید هر 6 بار آزمایش خون را انجام دهند. ماه ها در خانه و هر سه ماه یک بار در یک مرکز تشخیصی،” دکتر Talwalkar به اشتراک می گذارد. وی می افزاید: اگر بیمار دیابت کنترل نشده دارد و چندین بار تزریق انسولین مصرف می کند یا باردار است، باید سه بار در روز آزمایشات خود را انجام دهد.

مدیریت دیابت: بایدها و نبایدها

دکتر تالوالکار می‌گوید: برای پیشگیری از دیابت می‌توان روزانه 30 دقیقه پیاده‌روی کرد، از طریق یوگا و مدیتیشن استرس و ناراحتی زیادی را متحمل نشد، از غذاهای ناسالم پرهیز کرد، وزن سالمی داشت و اجازه افزایش دور کمر را ندهید.

قند خون بالا: سطح طبیعی گلوکز خون چقدر است

دکتر تالوالکار محدوده سطح قند خون در افراد دیابتی و غیر دیابتی را به اشتراک می گذارد:

سطح طبیعی گلوکز خون در طول روزه داری کمتر از 100 میلی گرم است.
2 ساعت پس از مصرف 75 گلوکز خوراکی: کمتر از 140 میلی گرم درصد

· در بیماران دیابتی، گلوکز خون ناشتا: 126 میلی گرم درصد یا بیشتر است
· چالش پس از گلوکز: 200 میلی گرم یا بیشتر

· HbA1c: نرمال < 5.7٪
· HbA1c در دیابت: 6.5٪ یا بیشتر

علائم قند خون بالا

سازمان بهداشت جهانی در وب سایت خود اشاره می کند: “علائم دیابت نوع 1 شامل نیاز به دفع مکرر ادرار، تشنگی، گرسنگی مداوم، کاهش وزن، تغییرات بینایی و خستگی است. این علائم ممکن است به طور ناگهانی رخ دهند. علائم دیابت نوع 2 به طور کلی است. مشابه دیابت نوع 1، اما اغلب کمتر مشخص می شود. در نتیجه، بیماری ممکن است چندین سال پس از شروع، پس از بروز عوارض، تشخیص داده شود. به همین دلیل، آگاهی از عوامل خطر مهم است.

آزمایش خون دیابت: بازیگر زن تلویزیون تجربه خود را به اشتراک می گذارد

آیشواریا ساخوجا، بازیگر تلویزیون، اخیراً در اینستاگرام آزمایشاتی را که یک دیابتی باید انجام دهد به اشتراک گذاشته است. این بازیگر خاطرنشان کرد که در حالی که متخصص پزشکی نیست، اما خودش یک دیابت نوع 1 است، تجربه شخصی خود را به اشتراک گذاشت.

با این حال، همانطور که این بازیگر اشاره می کند، هر بدن و موردی متفاوت است و افراد باید برای جزئیات بیشتر با پزشک خود مشورت کنند تا بتوانند سطح قند خون خود را کنترل کنند.

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما