(ویدئو) مردی 1.8 میلیون ساله از یک دندان کشف شد

باستان شناسان دندانی 1.8 میلیون ساله در منطقه اوروزمانی گرجستان پیدا کردند که مربوط به انسان های اولیه است.

بر اساس گزارش ها، این دندان در نزدیکی روستای آروزمانی، در حدود 100 کیلومتری (62 مایلی) جنوب غربی تفلیس، پایتخت گرجستان، در نزدیکی دامانیسی، جایی که جمجمه های انسان با قدمت 1.8 میلیون سال در اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000 پیدا شد، پیدا شد. شد، پیدا شده est.

یافته های دامانیسی اولین کشفیات از این نوع در خارج از آفریقا در کل جهان بود و درک دانشمندان را از تکامل اولیه انسان و الگوهای مهاجرت تغییر داد.

به گفته کارشناسان، آخرین کشف در مکانی در 20 کیلومتری شواهد بیشتری ارائه می دهد که منطقه کوهستانی قفقاز جنوبی احتمالاً یکی از اولین مکان هایی است که انسان های اولیه پس از مهاجرت به خارج از آفریقا در آن ساکن شدند.

مرکز ملی تحقیقات باستان شناسی و ماقبل تاریخ گرجستان روز پنجشنبه از کشف این دندان خبر داد و گفت: “آرزمانی با دامانیسی مرتبط است، نشانگر مرکز قدیمی ترین تجزیه و تحلیل انسان های باستان – یا هوموس اولیه – در جهان خارج از آفریقا است. “

گیورگی بیدزیناشویلی، سرپرست تیم کاوش علمی، گفت که از این دندان مربوط به عمویش زوا و مازیا، نام دو جمجمه فسیل شده تقریباً 1.8 میلیون سال پیش که در دامانیسی یافت شده است، می داند.

جک پیرت، دانشجوی بریتانیایی باستان شناسی که برای اولین بار این دندان را در ارزمانی پیدا کرد، گفت: پیامدها، نه تنها برای این مکان، بلکه برای گرجستان و داستان خروج انسان از آفریقا در 1.8 میلیون سال پیش، بسیار قابل توجه است.

او به رویترز گفت: “این همچنین عنوان گرجستان را به عنوان مکانی واقعاً مهم برای مردم شناسی باستانی تقویت می کند.”

قدیمی ترین فسیل های انسان در جهان به حدود 2.8 میلیون سال پیش برمی گردد و امروزه در اتیوپی کشف شده است.

دانشمندان بر این باورند که انسان های اولیه، نوعی شکارچی-گردآورنده به نام هومو آرکتوس، احتمالاً حدود دو میلیون سال پیش مهاجرت به خارج از آفریقا را آغاز کردند. ابزارهای باستانی مربوط به حدود 2.1 میلیون سال پیش در چین امروزی کشف شده اند، اما خانه های گرجستان قدیمی ترین بقایای انسان های اولیه هستند که در خارج از آفریقا کشف شده اند.

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما