فرمانده ارتش درگیری های مرزی با طالبان باید با دیپلماسی حل شود

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره شایعات منتشر شده در مورد درگیری های مرزی اخیر بین جمهوری اسلامی ایران و نیروهای طالبان گفت: وجود دارد. یک مناقشه کوچک مرزی در بخشی از مرز با افغانستان.” با توجه به اینکه در کیشور پس از تغییر حکومت هنوز نظم و ساختار لازم برقرار نشده است، گاهی این سوء تفاهم ها رخ می دهد و درگیری های کوچکی رخ می دهد که به سرعت پایان می یابد. امیدواریم مسئولان سیاسی هر چه زودتر این اختلافات را حل کنند.

به گزارش فارس، در پاسخ به این سوال که آیا شایعه شهادت یک سرباز وظیفه در درگیری های مرزی اخیر با نیروهای طالبان صحت دارد؟ من اطلاع دقیقی از نیروهای فراجا ندارم که درگیری منجر به شهادت شده یا خیر، اما گاهی اوقات تیراندازی پراکنده در این درگیری های مرزی وجود دارد.

امیر موسوی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است توطئه و توطئه دشمنان برای تخریب روابط ایران و افغانستان در انتشار چنین شایعاتی دخیل باشد، افزود: قطعاً دشمنان نمی خواهند بین 2 همسایه وجود داشته باشد. کشورهایی که به روابط مبتنی بر استقلال و قدرت هر کشور عادت دارند.» 2 طرف دست نخورده باشند. دشمنان ما نه با ملت ایران دوستی دارند و نه با ملت افغانستان به دنبال مشکل هستند تا بین ما اختلاف ایجاد کنند پس باید مراقب باشیم.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه این مشکلات مربوط به بحث های سیاسی است، تصریح کرد: طرفین باید بنشینند و این مشکلات را حل کنند. دلیل اصلی این درگیری ها این است که طرف مقابل هنوز سیستم مورد نظر را پیدا نکرده است. این درگیری ها باید از طریق دیپلماتیک حل شود و نیازی به دخالت نیروهای نظامی و اداری ندارد.

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما