درگیری ها و ناامنی همچنان & گلوگاه های اصلی& برای دستیابی به اهداف جهانی سازمان ملل است

که توسط شورای اقتصادی و اجتماعی (ECOSOC) و کمیسیون ایجاد صلح (PBC) تشکیل شد، شرکت‌کنندگان برای ارتقای انسجام بین‌المللی و انعطاف‌پذیری بیشتر در حمایت از جوامعی که در کشورهای متاثر از جنگ زندگی می‌کنند، تلاش کردند.

“گلوگاه ها” به اهداف

در حالی که آژانس‌ها، صندوق‌ها و برنامه‌های سازمان ملل در مورد چگونگی بهبود همکاری و هماهنگی بحث می‌کردند، لاچزارا استووا، رئیس ECOSOC، بر نیاز به “تقویت بیشتر تلاش‌هایمان برای کمک به کشورها در رسیدگی به علل ریشه‌ای بحران‌ها و تضمین توسعه پایدار بلندمدت” تاکید کرد.

حتی قبل از همه‌گیری کووید-19، کشورهایی که در درگیری هستند یا در حال بهبود هستند، از دستیابی به اهداف توسعه پایدار (SDGs) “به شدت خارج از مسیر” بودند.

در مجمع سیاسی سطح بالا (HLPF) در مورد توسعه پایدار در ماه ژوئیه، چندین کشور پس از جنگ و متاثر از بحران، بر محوریت صلح و امنیت به عنوان پیش نیاز دستیابی به اهداف توسعه یا SDG تاکید کردند.

او ادامه داد: «در کشورهایی که درگیری‌های طولانی دارند، ناامنی شدید و ظرفیت نهادی ضعیف همچنان گلوگاه‌های اصلی اجرای دستور کار 2030 هستند» و افزود که برخی از برخوردها با تأثیرات تغییرات آب و هوایی منجر به «کمبود منابع، جابجایی گسترده و کمبود مواد غذایی”.

مداخلات بهبود یافته

این پیام قوی که در سراسر بخش فعالیت های عملیاتی ECOSOC در ماه مه، و همچنین بخش امور بشردوستانه و نشست انتقال ECOSOC طنین انداز شد، افزایش همکاری در زمینه مداخلات بشردوستانه، توسعه و صلح، منجر به نتایج بهتری می شود.

خانم می گوید: «تلاش های متحد در زمینه اهداف بشردوستانه، توسعه و صلح می تواند نقش مهمی در کاهش خطرات و ایجاد انعطاف پذیری داشته باشد و تأثیر مثبت بسیار بیشتری را برای جوامع آسیب دیده ایجاد کند. استووا.

برای این منظور، سیستم سازمان ملل می‌تواند به کشورها کمک کند تا فرصت‌هایی را برای ارتقای بهبودی، بازسازی و تثبیت زودهنگام شناسایی کنند. آنها را قادر می سازد تا اهداف توسعه پایدار را تحقق بخشند. و افزایش تاب آوری در برابر شوک های آینده که می تواند اهداف جهانی را به خطر بیندازد.

این مذاکرات همچنین به سمت اجلاس SDG 2023 و دستور کار جدید برای صلح منتهی به آن، و همچنین برنامه ریزی شده اجلاس سران آینده در سال 2024 متمرکز است.

شکستن “چرخه معیوب”

محمد عبدالمحیث، رئیس PBC اظهار داشت که صلح و توسعه “هر دو به خودی خود هدف و وسیله هستند”.

وی توضیح داد که درگیری های مداوم و سایر عوامل افزایش دهنده تهدید مانند تغییرات آب و هوایی، تحقق اهداف توسعه پایدار را به خطر می اندازد، در حالی که عدم پیشرفت در راستای اهداف، نارضایتی را دامن می زند و درگیری، خشونت و بی ثباتی را تشدید می کند.

«اگر می‌خواهیم صلح را ایجاد و حفظ کنیم، باید این دور باطل شکسته شود. و همانطور که خود دستور کار 2030 نشان می دهد، این امر مستلزم آن است که کل سیستم سازمان ملل متحد به طور جمعی کار کند و از تلاش های کشورهای عضو به شیوه ای هماهنگ و منسجم حمایت کند.”

برای تماشای کامل جلسه اینجا را کلیک کنید.

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما