mehrkhbanner

چرنوبیل 2.0؟ خروج قطار اوهایو از ریل باعث گمانه زنی های وحشی می شود.

از زمانی که نزدیک به دو هفته پیش یک قطار حامل مواد خطرناک در اوهایو از ریل خارج شد، ساکنان نگران امنیت خود هستند. سوختگی کنترل شده از مواد سمی هوا را پر کرده و آب های سطحی و خاک را با مواد شیمیایی پوشانده است. ماهی های مرده در نهرهای مجاور شناور شده اند و عطری آزاردهنده در هوا پخش شده است.

اما برای بسیاری از مفسران از سراسر طیف سیاسی، حدس و گمان بسیار فراتر از حقایق شناخته شده است. مفسران جناح راست به ویژه انتقاد کرده اند و از بحران برای ایجاد بی اعتمادی نسبت به سازمان های دولتی استفاده می کنند و پیشنهاد می کنند که این آسیب می تواند جبران ناپذیر باشد.

در رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر و تلگرام، مفسران این وضعیت را «بزرگ‌ترین فاجعه زیست‌محیطی تاریخ» یا صرفاً «چرنوبیل 2.0» با استناد به فاجعه هسته‌ای 1986 نامیده‌اند. آنها بدون مدرک هشدار دادند که مخازن آب حیاتی که به ایالت های پایین دست خدمات رسانی می کنند ممکن است به شدت آلوده شوند. و آنها پیشنهاد کردند که مقامات، شرکت‌های راه‌آهن و رسانه‌های خبری جریان اصلی عمداً تلفات کامل بحران را پنهان می‌کنند.

“حمله برنامه ریزی شده، پنهان کاری یا هر دو؟” از «پادکست روزانه محافظه‌کارانه»، برنامه‌ای که به‌خاطر مطرح کردن نکات راست افراطی معروف است، پرسید.

برخی از این گمانه‌زنی‌ها توسط رسانه‌های اصلی مانند فاکس نیوز منعکس شد، که نشان می‌دهد این پیامد می‌تواند فاجعه‌بار باشد.

جسی واترز، مجری برنامه فاکس نیوز، روز سه‌شنبه در مورد عنوانی که نوشته بود: «شهر اوهایو شبیه چرنوبیل است، گفت: «بهتر است ساعت 9 صبح، اوهایو، مشت بزنی، حتی اگر به معنای استنشاق گاز خردل در راه باشد. “

آژانس حفاظت از محیط زیست و مقامات ایالتی اذعان کرده اند که وضعیت در شرق فلسطین، اوهایو، از بسیاری جهات فاجعه آمیز است. پس از خروج قطار از ریل در فوریه 3، آتش سوزی رخ داد و حدود 50 خودرو از 150 خودرو از ریل خارج یا آسیب دیدند. از ترس انفجار، مقامات به ساکنان اطراف دستور دادند تا قبل از انجام سوختگی کنترل‌شده که دود سمی را برای چندین ساعت منتشر کردند، محل را تخلیه کنند.

از آن زمان، EPA گفته است که کیفیت هوا به سطح ایمن بازگشته است. به ساکنان اجازه بازگشت داده شده است. به گفته آژانس، بوی شیمیایی باقی می‌ماند، زیرا افراد می‌توانند این آلاینده‌ها را حتی زمانی که بسیار کمتر از غلظت خطرناک باشند، استشمام کنند. EPA گفت: آزمایش آب تاکنون هیچ نشانه ای از خطر را برای سیستم های آب عمومی نشان نداده است، اگرچه چاه های خصوصی باید آزمایش شوند. شرکت‌های برقی که از رودخانه اوهایو می‌کشند در حال انجام اقدامات احتیاطی بودند و حداقل یکی از شرکت‌ها گفت که هیچ تغییری در آب شناسایی نکرده است.

در جلسه شهرداری در روز چهارشنبه، ساکنان ناامید مقامات را تحت فشار قرار دادند تا از سالم بودن هوا و آب اطمینان حاصل کنند. کارشناسان هنگام ارزیابی عواقب درازمدت، هشدار دادند که آلاینده‌های موجود در هوا می‌توانند روی سطوح نشسته، به چاه‌ها نفوذ کنند و از طریق شکاف‌ها به زیرزمین‌ها و خانه‌ها مهاجرت کنند.

با این حال، تأثیرگذاران و مفسران جناح راست به سرعت به نتیجه‌گیری رسیدند و در مورد میزان آسیب و واکنش فدرال نظریه‌پردازی کردند، که به گفته آنها پوشش گسترده‌ای بود.

نیک سورتور، یک خبرنگار ویدیویی که در برنامه «تاکر کارلسون امشب»، برنامه محبوب فاکس نیوز، وضعیت را پوشش می داد، گفت: «این واقعاً چیز ترسناکی است. فکر می کنیم که نمی توان به دولت فدرال آنقدر اعتماد کرد که به ما بگوید آیا رفتن به چنین منطقه ای امن است یا نه.

او گفت: «خب، آنها واکسن‌های کووید را به کشور تحمیل کردند. کارلسون پاسخ داد، “بنابراین فکر می کنم نمی توان به آنها اعتماد کرد.”

پیت بوتیگیگ، وزیر حمل و نقل، که بر راه آهن نظارت می کند، هدف انتقاد بسیاری از محافظه کاران قرار گرفته است. آقای. کارلسون به آقا زنگ زد. بوتیگیگ “به طرز چشمگیری ناتوان” بود و گفت که اقدامات او “تقریباً تا حد شیطان” بی‌اهمیت بودند.

برخی از غیر دانشمندان به صورت آنلاین، تجزیه و تحلیل های مفصلی درباره مواد شیمیایی سمی نوشتند و حدس زدند که غلظت وینیل کلرید در هوا، یکی از مواد شیمیایی که در قطار حمل می شود، به طور خطرناکی بالا است. آنها ارزیابی EPA مبنی بر ایمن بودن هوا را رد کردند و در عوض به این نتیجه رسیدند که منطقه اطراف فلسطین شرقی تا کیلومترها به شدت آلوده شده است.

یکی از کاربران در اپلیکیشن چت تلگرام در تحلیلی با ادعای اینکه سموم در صورتی که نمی سوزانند، ایمن تر بودند، نوشت: “به خاطر داشته باشید که من شیمیدان نیستم، اما به سادگی جستجوی آنچه که این ترکیبات می توانند انجام دهند نگران کننده است.” در جلسه روز چهارشنبه شهر، ترنت آر. کوناوی، شهردار فلسطین شرقی، گفت: «دو گزینه وجود داشت: یا آن را منفجر کنیم، یا خود را منفجر کند. سومی وجود نداشت.”

گزارش‌های رسانه‌های محلی چندین عواقب زیست‌محیطی ناشی از سوختگی کنترل‌شده را توصیف کردند، از جمله اینکه برخی از ماهی‌ها مرده در نهرهای مجاور پیدا شدند و برخی از حیوانات اهلی بیمار شدند. یکی از نمایندگان سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه شهر گفت که این مواد شیمیایی برای ماهی ها کشنده است نه انسان، و آبراه ها از قبل پر از ماهی شده اند.

اما این گزارش‌ها به سرعت با گزارش‌های تایید نشده و بسیار شدیدتر از آسیب‌های زیست‌محیطی فراتر از محل سوختگی ادغام شدند.

استیو پیترز، مفسر راست‌گرا، در توییتر نوشت: «ماهی‌ها و گاوهای مرده در فاصله 100 مایلی از سایت گزارش شده‌اند.» این توییت بیش از 40 میلیون بازدید داشت.

اعتقاد به پنهان کاری در روزهای پس از آن افزایش یافته است، زیرا کاربران اینترنتی با استفاده از هشتگ #اوهایوچرنوبیل ادعا می کنند که رسانه های ملی و محلی این فاجعه را نادیده می گیرند، اگرچه همه شبکه های خبری اصلی و چندین سازمان خبری محلی حداقل بخشی از پوشش را اختصاص دادند. به وقایع

این ادعاها پس از اینکه خبرنگار NewsNation، یک کانال خبری تلویزیون کابلی، هنگام فیلمبرداری گزارشی در یک کنفرانس خبری دستگیر شد و به اتهام تجاوز جنایی و مقاومت در برابر دستگیری متهم شد، تقویت شد. اتهامات بعداً لغو شد.

“چگونه یک خبرنگار با “تجاوز جنایی” ضربه می خورد؟ کریس کومو، مجری سابق CNN، که مجری یک برنامه در NewsNation بود، پرسید. “من به شما می گویم چگونه. این زمانی است که افراد در قدرت نمی خواهند شما در کنار شما باشید.”

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما